Så här gick 2019 för Åtta.45 – Sålde stora tryckpressen före pandemin

Åtta.45 tappade drygt sex procent av försäljningen under 2019 och omsatte 420,9 (449,5) miljoner kronor. Rörelseresultatet skrev till 5,2 miljoner kronor och i detta ingår ”Realisationsresultat vid försäljning av tillgångar” med 8,9 miljoner kronor. Under året sålde man sin stora Heidelbergpress som man ersatte med en 50×70-press som flyttades från CA Andersson i Malmö vars konkursbo man köpte i december 2019. ”Vi hade riktigt tur och fick den stora maskinen såld innan krisen”, sa vd Erik Mauritzon till Branschkoll tidigare i år. I koncernredovisningen skriver man att hösten 2019 beslutades att lägga ned produktionen i Vårgårda och att enbart ha ett försäljningskontor i Alingsås. Under året har man jobbat med att anpassa verksamheten till den mindre marknaden och man skriver att ”förutsättningarna för 2020 är riktigt bra”. Under året beslutades om en ny plattform till e-handeln, som kommer att sjösättas under 2020. Soliditeten stärktes något till 25 (23) procent.
O: 420,9 (449,5) R: 5,2 (4,0) M: 1,2 % (0,9 %) A: 196 (206)
År: 2019dec W: www.atta45.se

Annons

Bokslut: Så här går det för Billes under pandemin

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Coloreels vd berättar om bolagets planer – nya marknader och produkter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Slutkundsmässan skjuts upp igen

Vi får väl se om fjärde gången gillt gäller för den nystartade mässan Profil & Promotion som lockat stort intresse från branschen. För nu skjuts den upp igen och de nya datumen är 23-24 februari 2022, ganska exakt ett år efter att mässan ursprungligen var tänkt att äga rum.

LÄS OCKSÅ: SBPR inleder samarbete med den nystartade Profil & Promotion-mässan

Bland de branschföretag som ska ställa ut på mässan återfinns bland annat: Master Design, WDP, Swagg, ACG Nyström, Neh, FF Profilreklam och Wackes.

Coronaviruset har fått konsekvenser i en utsträckning som få kunnat föreställa sig, regeringen meddelande nyligen att vaccinationsmålet blir försenat till den 15 augusti och många företag och organisationer har fortsatta restriktioner. För att vi tillsammans med våra utställare och partners ska kunna arrangera en högklassig och komplett mötesplats så säkert och kvalitativt som möjligt agerar vi proaktivt och flyttar fram mässan, skriver mässarrangören Live expo i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

New Wave Group publicerar siffrorna för Q1 i förtid – ”överstiger väsentligt marknadens förväntningar”

redaktionen@branschkoll.se
Annons