Så blir Sandryds nya lager

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Promotion eller Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

PRINT, PACK & ETIKETT
(Inkl. Promotion)

1.400 kr/månad

Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.

promotion

Från:
298 kr/månad

Läs allt vi skriver om produktmediabranschen

Annons

Storbildsbolaget köper stort från HP

Ämnen i artikeln: HP ScitexStorbildsbolaget
Ämnen i artikeln: HP ScitexStorbildsbolaget
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Arkitektkopia flyttar monterdesignen till molnet

Ämnen i artikeln: Arkitektkopia
Ämnen i artikeln: Arkitektkopia
redaktionen@branschkoll.se
Annons

KGM Datadistribution i samarbete med Brevo

Ämnen i artikeln: BrevoKGM

KGM Datadistribution inleder samarbete med Brevo, och stärker därmed sitt erbjudande om säker elektronisk kommunikation till sina kunder.

Ämnen i artikeln: BrevoKGM
redaktionen@branschkoll.se
Annons

AGI och Grafiskt Forum fusioneras

Den grafiska branschens nya tidning heter Grafiskt Forum/AGI och kommer att ges ut av Mentor Communications som idag ger ut Grafiskt Forum. Peter Ollén blir chefredaktör och ansvarig utgivare.

Aktuell Grafisk Information och Mentor Communications har träffat en femårig överenskommelse som innebär en överlåtelse av utgivningen av tidskriften AGI till Mentor Communications från och med den 1 januari 2012.

De två förlagen kommer att fortsätta att arrangera mässor, seminarier och andra event i egen regi.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Realtryck och Dekaltryck går samman

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Scandbook begär tillbaka ytterligare 27 miljoner i moms

Ämnen i artikeln: Graphic ProcédéScandbook

ScandBook fick i januari 2011 återbetalning av moms för 2004 med 31,3 miljoner kronor inklusive ränta. Denna återbetalning är slutligt avgjord skriver företaget i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Graphic ProcédéScandbook
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Michael Lindell ny marknadschef på Scandbook

Ämnen i artikeln: Scandbook
Ämnen i artikeln: Scandbook
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Xerox tillsätter Hans Öberg som chef för digitala tryckpressar

Ämnen i artikeln: Hans ÖbergXerox

Hans Öberg (LinkedIn) blir nordisk produktchef för produktionsmaskiner hos Xerox. Han har 25 års erfarenhet från grafiska branschen i företag som Grafotex och sedan 1997 på Xerox.

Hans Öberg har haft många tjänster på Xerox, bland annat som specialist för digitala tryckpressen iGen, affärsutvecklare för återförsäljare, kontoansvarig för produktionssystem samt färgspecialist.

– I min nya roll kommer jag att ansvara för hela Xerox utbud av digitala tryckpressar. Vi har marknadens bredaste utbud och i kombination med en välutvecklad support kan vi hjälpa båda stora och små företag att bli mer effektiva och lönsamma, säger Hans Öberg i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Hans ÖbergXerox
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sörmlands Grafiska stäms av förre vd:n

Ämnen i artikeln: Sörmlands Grafiska
Ämnen i artikeln: Sörmlands Grafiska
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Guldnyckeln breddar juryn

Ämnen i artikeln: Guldnyckeln

Det nya sättet att tävla, med kategorier som utgår från avsändarens branschtillhörighet istället för vilken kanal som använts och att det nu är öppet för nordiska kampanjer producerade i Sverige, har medfört ett behov av att justera jurysammansättningen ytterligare i år.

– Till årets jury har vi samlat ett stort antal mycket erfarna människor som representerar många olika branscher. Fördelningen mellan kompetenser från byrå- respektive kundsidan är också mycket jämn, vilket är en fördel. Årets jury känns som klippt och skuren för den uppdaterade tävlingen med alla de nya möjligheter som Guldnyckeln erbjuder, säger Johan Blomström, juryordförande för Guldnyckeln.

Här är juryn för Guldnyckeln i sin helhet:

  • Johan Blomström, MRM Starsky, ordförande
  • Marianne Lager, SWEDMA, projektledare Guldnyckeln
  • Karl Eliasson, Tre
  • Elisabeth Erixon, SEB
  • Erik Westerberg, Dagens Media
  • Fredrik Achatius, DDB
  • Oskar Lindström, IK Stockholm
  • Elin Haraldsson, Attraction
  • Annika Rask, Folksam
  • Anna Färnevik, Västtrafik
  • Håkan Persson, Länsförsäkringar
  • Magnus Nyberg, Customers Only
  • Per Hednert, Nordnet
  • Pepe Larsson, Smicker
  • Johanna Murray, Amnesty International
  • Jan Ringsö, Reaktion
  • Håkan Sandsjö, Sandsjö Action
  • Charles Lumley, Optimised Online
  • Oscar Watz, Relevant Traffic
  • Annika von Schlieben, Ving
  • Gunilla Svahn, NK
  • Susanne Preber Alm, TBWA
  • Jonas Åkerlind, Frilans
  • Robert Lilja, Augusti
  • Hanna Steiner, Pool
  • Kristofer Stillman, Ingo
  • Stig Ludvigsen, Gadd
  • Anna Parmström, Handelsbanken
  • Mattias Håkansson, Elgiganten
  • Henrik Patek, ICA
  • CF Lund, ActionBase
  • Jens Axelsson, StenaLine
  • Ernst Fehr, Lentus
  • Stefan Rizvi, Monster
  • Kristina Andreasson, Kaplan
  • Trond Bugge, Manna från Himlen
  • Anna Leo, Anna Leo Kundfokus AB
  • Michael Hollesen, Toyota
  • Fredrik Söderblom, Statoil

Den 27 januari är sista anmälningsdag. Vinnarna för 2011 års bästa kampanjer belönas den 22 mars 2012 på Globen Annexet. Mer information finns på guldnyckeln.se.

Ämnen i artikeln: Guldnyckeln
redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]
[esi bk-get-single-ad group_id="2168" cache="public" ttl="0"]