Rusta söker Grafisk formgivare

Är du den vi söker?
Är du en grymt vass grafisk formgivare som vill ansvara för att formge och färdigställa kundorienterad säljande butikskommunikation till Rusta varuhus på fyra marknader i Norden och Europa?

Arbetsbeskrivning
I rollen som grafisk formgivare ansvar du för att formge och färdigställa butikskommunikation som ska guida, informera och inspirera i syftet till driva försäljning. Vi ser att du har erfarenhet av butikskommunikation och har en mycket god förmåga att skapa taktisk kommunikation.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av:
• Ansvara för att designen/grafiska formen utformas på ett kommunikativt och konverterande sätt i Rustas varuhus.
• Ansvara för att löpande arbeta med förbättring kring uttrycket i våra kommunikativa enheter i butik.
• Ansvara för att allt material som du har producerat är komplett och ändamålsenligt optimerat.
• Presentera idéer och förslag på lösningar för organisationen.
• Att kunna ta en och samma idé ut till flera kanaler genom att anpassa uttryckssättet.
• Producera enligt Rustas definierade processer och rutiner.

Din profil
För att lyckas i rollen som Grafisk formgivare på Rusta ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom grafisk formgivning samt bildhantering. Du har arbetat flertal år som grafisk formgivare med fokus på butikskommunikation/retail. Du beskriver dig själv som en innovativ och nyfiken person, samtidigt som du är välstrukturerad och har en mycket god förmåga att arbeta självständigt som i team. Du bidrar till en positiv och innovativ företagskultur.

Vi ser att du har:
• God förståelse för butikskoncept, dynamiken mellan och syfte med olika kommunikationsenheter (ex. skylt- och produktkommunikation samt placering i kundvarvet).
• Förmåga att säkra visuellt effektiv, inspirerande och sammanhållen butikskommunikation.
• God förståelse av kundperspektivet i butikskommunikationen.
• Förmåga att optimera kommunikationen för att underlätta kundernas köpbeslut – guida, informera och inspirera – i syfte att driva försäljning.
• Dokumenterad god känsla för bild, färg och form
• God förståelse för sambanden mellan förpackning, skylt och merchandise
• Du är van att arbeta insiktdrivet och har en god kreativa förmåga.
• Du har erfarenhet av marknadsföring och kommunikation i flera kanaler.
• Känner dig trygg att kunna presentera och argumentera för dina vägval i design och kommunikationsuttagen.
• Du har en god förmåga att samarbeta tvärfunktionellt inom marknad och övriga avdelningar.

Om företaget
Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 160 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet.

Övrigt
Tjänsten är på heltid med placering på Rustas kontor i Upplands Väsby. Under pandemin sker de mesta av arbetet på distans.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Det helautomatiska CRM-systemet

redaktionen@branschkoll.se

UPPDATERAD: Skatteverket vinner i två nya momsdomar

redaktionen@branschkoll.se

EFi visade affärssystem för förpackningsbranschen

Robert Stake, Morgan Axelsson och Steve Green på EFI visade affärssystemet Radius för besökarna på Empack.
Robert Stake, Morgan Axelsson och Steve Green på EFI visade affärssystemet Radius för besökarna på Empack.

Empack: Mjukvarujätten EFI ställde för första gången ut på förpackningsmässan Empack i Stockholm i förra veckan. På plats var Steve Green från England för att visa upp det specialanpassade affärssystemet Radius för förpackningstillverkare.

– I förpackningsbranschen är det är mycket återkommande jobb, långa kontrakt med avrop och en avancerad versionshantering. Då har man stor nytta av ett sepcialanpassat affärssystem, säger Steve Green på EFI när Branschkoll träffar honom i montern på Empack-mässan.

redaktionen@branschkoll.se

Arctic finslipar nytt förpackningsmaterial

Lina Åkesson, Maria Cederhorn och Gabriella Larsson på Arctic pratade med besökarna på Empack om sitt nya förpackningsmaterial AP-Tec.
Lina Åkesson, Maria Cederhorn och Gabriella Larsson på Arctic pratade med besökarna på Empack om sitt nya förpackningsmaterial AP-Tec.

Empack: Det är första mässan som Arctic är med på och pratar om sitt nya förpackningsmaterial AP-Tec.

– Vi har finslipat produkten tillsammans med kunderna sedan lanseringen för ett år sedan och det har blivit ännu bättre, säger Maria Cederhorn på Arctic Paper Grycksbo som utvecklar AP-Tec.

AP-Tec lanserades i oktober förra året och består av tre olika produkter:

  • AP-Tec Liner är en högvit, bestruken helblekt liner speciellt lämplig för förtryckning och laminering på enkelwell eller solidkartong.
  • AP-Tec Pack är en högvit, dubbelsidig, bestruken finkartong speciellt avsedd för mindre kapslar med höga krav på tryckkvalitet.
  • AP-Tec Flex, ett högvitt, bestruket förpackningspapper som lämpar sig väl för extrudering och laminering av papper till s.k. flexible packaging.

Länk: Arctic Paper AP-Tec

redaktionen@branschkoll.se