Rusta söker Grafisk formgivare

Är du den vi söker?
Är du en grymt vass grafisk formgivare som vill ansvara för att formge och färdigställa kundorienterad säljande butikskommunikation till Rusta varuhus på fyra marknader i Norden och Europa?

Arbetsbeskrivning
I rollen som grafisk formgivare ansvar du för att formge och färdigställa butikskommunikation som ska guida, informera och inspirera i syftet till driva försäljning. Vi ser att du har erfarenhet av butikskommunikation och har en mycket god förmåga att skapa taktisk kommunikation.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av:
• Ansvara för att designen/grafiska formen utformas på ett kommunikativt och konverterande sätt i Rustas varuhus.
• Ansvara för att löpande arbeta med förbättring kring uttrycket i våra kommunikativa enheter i butik.
• Ansvara för att allt material som du har producerat är komplett och ändamålsenligt optimerat.
• Presentera idéer och förslag på lösningar för organisationen.
• Att kunna ta en och samma idé ut till flera kanaler genom att anpassa uttryckssättet.
• Producera enligt Rustas definierade processer och rutiner.

Din profil
För att lyckas i rollen som Grafisk formgivare på Rusta ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom grafisk formgivning samt bildhantering. Du har arbetat flertal år som grafisk formgivare med fokus på butikskommunikation/retail. Du beskriver dig själv som en innovativ och nyfiken person, samtidigt som du är välstrukturerad och har en mycket god förmåga att arbeta självständigt som i team. Du bidrar till en positiv och innovativ företagskultur.

Vi ser att du har:
• God förståelse för butikskoncept, dynamiken mellan och syfte med olika kommunikationsenheter (ex. skylt- och produktkommunikation samt placering i kundvarvet).
• Förmåga att säkra visuellt effektiv, inspirerande och sammanhållen butikskommunikation.
• God förståelse av kundperspektivet i butikskommunikationen.
• Förmåga att optimera kommunikationen för att underlätta kundernas köpbeslut – guida, informera och inspirera – i syfte att driva försäljning.
• Dokumenterad god känsla för bild, färg och form
• God förståelse för sambanden mellan förpackning, skylt och merchandise
• Du är van att arbeta insiktdrivet och har en god kreativa förmåga.
• Du har erfarenhet av marknadsföring och kommunikation i flera kanaler.
• Känner dig trygg att kunna presentera och argumentera för dina vägval i design och kommunikationsuttagen.
• Du har en god förmåga att samarbeta tvärfunktionellt inom marknad och övriga avdelningar.

Om företaget
Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 160 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rusta arbetar långsiktigt med att öka medvetenheten kring socialt- och miljömässigt ansvarstagande, för att säkerställa en hög kvalitet på våra produkter och samtidigt medverka till ett mer hållbart samhälle.
Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet.

Övrigt
Tjänsten är på heltid med placering på Rustas kontor i Upplands Väsby. Under pandemin sker de mesta av arbetet på distans.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Intellecta vill öka handeln i aktien med likviditetsgarant

redaktionen@branschkoll.se

Elle stor vinnare på årets tidskriftsgala

Tidningen Elle vann pris för både Årets Innovation Årets marknadsföringsinsats i Tidskriftspriset 2012 som delades ut igår. Bakom priset står Sveriges Tidskrifter som vill premiera de personer och tidningar som ”för den svenska tidskriftsbranschen framåt”.

Stig Sjöberg, vd på Albinsson & Sjöberg, vann Sveriges Tidskrifters stora pris med följande motivering:

Stig L Sjöberg har visat att det även utanför de stora städerna går att bygga bärkraftiga tidskriftsförlag med starka läsarrelationer. Han är en långsiktig och framsynt entreprenör med hjärtat i det publicistiska. En lyckad kombination av journalistisk fingertoppskänsla och näsa för affärer. Med ett lagom tryck på gasen och blicken stadigt riktad framåt styr han lugnt förbi guppen i vägen.

Här är alla vinnarna 2012:

  • Årets tidskrift: Modern Psykologi
  • Årets tidskrift: Digitala media: Nöjesguiden
  • Årets tidskrift fackpress: Fönstret, ABF:s tidning
  • Årets innovation: Elles Iphone-app
  • Årets oneshot: Hus&hem Köket
  • Årets marknadsföringsinsats: Ellegalan
  • Årets annonssäljare: Daniel Hamrin, Fokus
  • Årets medierådgivare: Frida Åberg, Carat
  • Årets journalist: Torbjörn Nilsson, Fokus
  • Årets krönikör: Jessika Gedin, Språktidningen
  • Årets genombrott: Elin Kling, StyleBy
  • Årets mediechef: Åsa Tengvall, publicistisk direktör, Aller media
  • Årets omgörning: Handelsnytt
  • Årets ad: Tomas Backelin, Dagens samhälle
  • Sveriges tidskrifters Stora Pris: Stig Sjöberg, på Albinsson & Sjöberg

redaktionen@branschkoll.se

Print-mässan börjar ta form

redaktionen@branschkoll.se

Navii tar in kapital för lansering av webbaserad marknadstjänst

redaktionen@branschkoll.se