Ricoh lanserar TotalFlow Make Ready och TotalFlow Print Manager

Pressmeddelande från Ricoh 2011-10-12

London, 12 oktober 2011 – Idag lanserar Ricoh Europe PLC två nya programlösningar till sin TotalFlow-serie. Ricoh har utvecklat programvarorna Make Ready och Print Manager för att erbjuda tryckleverantörer kostnadseffektiva och enkla verktyg för en optimerad produktion. Modulerna köps separat eller tillsammans och kommer att premiärvisas i Europa på Druck+Form på Messe Sinsheim i Tyskland 12-15 oktober (hall 6, monter 6508).

”Eftersom företag fortsätter att fokusera på maximerad effektivitet och slimmade arbetsflöden behöver interna reproavdelningar och beställtrycksleverantörer effektivare automatiseringsmetoder för att minska både tid och kostnader för tryckproduktion. Med TotalFlows modulsystem behöver man bara köpa de program som verksamheten verkligen behöver. Sedan, när företaget växer eller om behoven ändras kan nya TotalFlow-moduler lätt läggas till för ökad produktivitet och effektivitet”, säger Peter Williams, Executive Vice-President för Ricoh Europe PLC och chef för Production Printing Business Group.

TotalFlow Make Ready (TotalFlow MR) och TotalFlow Print Manager (TotalFlow PM) erbjuder ett totalt utbud av dokumentutskjutning och kombinationsmöjligheter som låter användare av Ricoh Pro™ digitalpressar att öka sin produktivitet, utveckla sina företag och effektivt möta sina kunders behov. Bland funktionerna kan nämnas jobbförberedelser i form av redigering, numrering, vattenstämpling, retuschering, efterbehandling, jobbhantering, köhantering, arkivering, sökning och omtryck.

”Med TotalFlow MR och TotalFlow PM kan vi ge våra kunder det mest kostnadseffektiva metoden för att öka värdet på sin investering i våra produkter.

De två nya verktygen har ett intuitivt användargränssnitt som är optimerat för användare av Ricoh Pro™ digitalpressar. Kombinerat med Ricohs professionella tjänster, t.ex. arbetsflödesanalys och tjänster för integrering av arbetsflöden ger användarna snabb och smidig installation som matchar deras egna behov. Och det ger dem förbättrad och effektiv produktivitet från dag ett”, tillägger Williams.

Funktionerna omfattar:

  • TotalFlow MR är en modul för produktionsflöden som hanterar komplexa tryckjobb: tar emot korrektur, redigerar eller godkänner filer online och minskar det förberedande produktionsarbetet. Trycksaksköpare förväntar sig idag snabbare genomloppstider, högre kvalitet och fler funktioner från sina interna och externa tryckleverantörer och TotalFlow MR accelererar hela processen. Det är ett verktyg för att enkelt skapa dokument med kapitel och flikar samt vikta reklamblad och foldrar. TotalFlow MR gör komplexa jobb snabbare samt minskar både kostnader och fel genom hela processen.
  • TotalFlow PM har kraftfull köhantering som förenklar tryckprocessen över flera skrivare och utmatningskanaler. Programmet spårar effektivt jobticets, status, eventuella fel och sparar därigenom både kostnader och värdefull tid. Det ger företag och organisationer kontroll över vad, när och hur de producerar och distribuerar information. Oavsett vilket dokument som produceras kontrolleras kostnader för tryck och leverans, komplicerad jobbhantering med olika operativsystem förenklas och tryck-, e-post och webbdistribution samlas och automatiseras. TotalFlow PM är perfekt för produktionsmiljöer av alla storlekar, men särskilt för små till mellanstora producenter som vill ha en startlösning som ger ökad kontroll över olika arbetsflöden.

I december är TotalFlow MR och TotalFlow PM tillgänglig för beställning och installation i Europa.

Ricoh kommer även att visa TotalFlow MR och TotalFlow PM på drupa 2012 i Düsseldorf, Tyskland 3-16 maj (hall 8a).

 

En miljon hushåll har ljudboksabonnemang

Ämnen i artikeln: Ljudböcker

Antal hushåll med ljudboksabonnemang passerar för första gången en miljon, enligt en undersökning från Mediavision.

Ämnen i artikeln: Ljudböcker
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Båstadgruppens väg framåt – ska bli mer av en one-stop-shop

Branschkoll har haft ett långt samtal med Båstadgruppens vd Jonas Cedås om vad som står i fokus på bolaget just nu om deras väg framåt.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

ÅF installerade två padelbanor på nya kontoret – nu flockas kunderna

Padel Rickard

En återförsäljare i Stockholm har installerat två padelbanor i anslutning till sitt kontor och därmed fått både nya och gamla kunders uppmärksamhet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vd-byte hos leverantör

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Först i världen med GOTS-certifierade knappar

buttons knappar
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Blir en norsk mässa i augusti också

Den norska branschförening för profilreklam NBR berättar i ett nyhetsmeddelande att deras branschmässa på Scandic Sjølyst ska hållas i augusti i år.

Mässan har inte ägt rum sedan pandemin bröt ut och kommer hålla på 23-24 augusti från 09 till 16, branschfesten/prisutdelningen Blekksprutens kommer även den genomföras, den firar dessutom 20 års jubileum, mer om festen här.

Ej öppet för slutkund vi förväntar oss att alla respekterar det

I den engelska versionen av nyhetsinlägget om mässan skriver man att:

Det här är en viktig och effektiv mötesplats för hela profilbranschen så skicka inbjudningar till era norska distributörer. Men kom ihåg att bara bjuda in distributörer det här är viktigt och vi förväntar oss att alla respekterar det.

Mer information om mässan samt anmälan hittar du här.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Peter ”Foppa” Forsberg köper Rizzos skoverksamhet

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Torsten forsätter satsa på pingisen – ska börja tillverka priser

glasblåsning

Svenska Bordtennisförbundet och New Wave Group utökar nu sitt samarbete och tecknar två nya avtal därDestination Kosta blir ”Official Championship Partner” och ”Official Trophy Partner”. Och NWG kommer stödjaSvenska Bordtennisförbundets landslagsverksamhet i form av lägerverksamhet samt priser till tävlingsverksamheten

– Det känns naturligtvis spännande att förstärka banden ytterligare med New Wave Group. Våra landslag har efter senaste tidens framgångar ett ökat exponeringsvärde och då ligger det rätt i tiden med den här typen av partnersamarbete där vi hjälper varandra utveckla våra respektive verksamheter. New Wave Group med bland annat varumärkena Kosta Boda och Destination Kosta känns mycket intressanta och med tanke på SBTF:s långsiktiga målsättning att nå nya målgrupper och växa bordtennisen ser jag stor potential och ett flertal lovande synergieffekter, säger Dennis Lindahl, Svenska Bordtennisförbundets ordförande.

LÄS OCKSÅ: Craft ska klä svenska bordtennis-landslaget

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Konsumenter rasar mot Ellos – tycker deras hållbarhetsarbete är greenwashing

Ämnen i artikeln: Textil

Kommer krävas allt större ansträngningar för att få använda ”H-ordet” framöver.

Ämnen i artikeln: Textil
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Rekordhöga medieinvesteringar i april trots oroligheter – utomhus dominerade

Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern

I april ökademedieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, med 23,9 procent jämfört med samma period förgående år. Det är det tredje bästa resultatet för en aprilmånad sedan mätningarna började.

Månadens stora vinnare blev mediekategorin utomhus/trafikreklam med en ökning om 53,7 procent. Totalt förmedlades under april över 1,4 miljarder kronor, skriver Sveriges Mediebyråer.

– Efter en tillfällig nedgång i mars, som delvis berodde på periodisering, är medieinvesteringarna tillbaka med full styrka i april. Kriget i Ukraina, hög inflation och ökande konsumentpriser verkar inte påverka annonsörerna –noteringen för april är den tredje högsta i Mediebyråbarometerns historia. Ackumulerat har medieinvesteringarna växt med 13,2 procent hittills i år och trots oroligheter i vår omvärld präglas mediemarknaden just nu av högt tryck och stark tillväxt. Det är tydligt att det fortsatt råder positiva tongångar i reklambranschen, säger Daniel Eriksson, styrelseordförande för Sveriges Mediebyråer.

Det fanns några kategorier med negativ tillväxt också, främst dagspress kväll som backade 23,4 procent. Även kategorierna DR/Annonsblad samt bio backade.

”Massmedia slutsålt”

Det har varit hög efterfrågan på breda kanaler och TV samt utomhus/trafikreklam stod tillsammans för 44 procent av de totala medieinvesteringarna under månaden, alltså strax under 700 miljoner kronor.

Den höga efterfrågan på massmedier gör att dessa kanaler mer eller mindre är slutsålda. Även allas våran favoritkanal print hade ett uppsving och ökade med 10 procent under månaden.

Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern
redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]
[esi bk-get-single-ad group_id="2168" cache="public" ttl="0"]