Ricoh lanserar TotalFlow Make Ready och TotalFlow Print Manager

Pressmeddelande från Ricoh 2011-10-12

London, 12 oktober 2011 – Idag lanserar Ricoh Europe PLC två nya programlösningar till sin TotalFlow-serie. Ricoh har utvecklat programvarorna Make Ready och Print Manager för att erbjuda tryckleverantörer kostnadseffektiva och enkla verktyg för en optimerad produktion. Modulerna köps separat eller tillsammans och kommer att premiärvisas i Europa på Druck+Form på Messe Sinsheim i Tyskland 12-15 oktober (hall 6, monter 6508).

”Eftersom företag fortsätter att fokusera på maximerad effektivitet och slimmade arbetsflöden behöver interna reproavdelningar och beställtrycksleverantörer effektivare automatiseringsmetoder för att minska både tid och kostnader för tryckproduktion. Med TotalFlows modulsystem behöver man bara köpa de program som verksamheten verkligen behöver. Sedan, när företaget växer eller om behoven ändras kan nya TotalFlow-moduler lätt läggas till för ökad produktivitet och effektivitet”, säger Peter Williams, Executive Vice-President för Ricoh Europe PLC och chef för Production Printing Business Group.

TotalFlow Make Ready (TotalFlow MR) och TotalFlow Print Manager (TotalFlow PM) erbjuder ett totalt utbud av dokumentutskjutning och kombinationsmöjligheter som låter användare av Ricoh Pro™ digitalpressar att öka sin produktivitet, utveckla sina företag och effektivt möta sina kunders behov. Bland funktionerna kan nämnas jobbförberedelser i form av redigering, numrering, vattenstämpling, retuschering, efterbehandling, jobbhantering, köhantering, arkivering, sökning och omtryck.

”Med TotalFlow MR och TotalFlow PM kan vi ge våra kunder det mest kostnadseffektiva metoden för att öka värdet på sin investering i våra produkter.

De två nya verktygen har ett intuitivt användargränssnitt som är optimerat för användare av Ricoh Pro™ digitalpressar. Kombinerat med Ricohs professionella tjänster, t.ex. arbetsflödesanalys och tjänster för integrering av arbetsflöden ger användarna snabb och smidig installation som matchar deras egna behov. Och det ger dem förbättrad och effektiv produktivitet från dag ett”, tillägger Williams.

Funktionerna omfattar:

  • TotalFlow MR är en modul för produktionsflöden som hanterar komplexa tryckjobb: tar emot korrektur, redigerar eller godkänner filer online och minskar det förberedande produktionsarbetet. Trycksaksköpare förväntar sig idag snabbare genomloppstider, högre kvalitet och fler funktioner från sina interna och externa tryckleverantörer och TotalFlow MR accelererar hela processen. Det är ett verktyg för att enkelt skapa dokument med kapitel och flikar samt vikta reklamblad och foldrar. TotalFlow MR gör komplexa jobb snabbare samt minskar både kostnader och fel genom hela processen.
  • TotalFlow PM har kraftfull köhantering som förenklar tryckprocessen över flera skrivare och utmatningskanaler. Programmet spårar effektivt jobticets, status, eventuella fel och sparar därigenom både kostnader och värdefull tid. Det ger företag och organisationer kontroll över vad, när och hur de producerar och distribuerar information. Oavsett vilket dokument som produceras kontrolleras kostnader för tryck och leverans, komplicerad jobbhantering med olika operativsystem förenklas och tryck-, e-post och webbdistribution samlas och automatiseras. TotalFlow PM är perfekt för produktionsmiljöer av alla storlekar, men särskilt för små till mellanstora producenter som vill ha en startlösning som ger ökad kontroll över olika arbetsflöden.

I december är TotalFlow MR och TotalFlow PM tillgänglig för beställning och installation i Europa.

Ricoh kommer även att visa TotalFlow MR och TotalFlow PM på drupa 2012 i Düsseldorf, Tyskland 3-16 maj (hall 8a).

 

SSAB och TRIWA släpper klocka tillverkad av fossilfritt stål

I dagarna släpptes ”världens första konsumentprodukt tillverkad av fossilfritt stål – en klocka” enligt SSAB och TRWIA de bägge svenska bolagen som tagit fram produkten som även gjort ett gästspel på COP27.

Klockan som lanserades den 6 december har fått namnet Time for Decarbonization och är tillverkad av fossilfritt stålpulver. Dock är upplagan väldigt begränsad – endast 20 exemplar. Den fanns i två olika versioner, automatiskt urverk eller kvartsurverk.

– I vår bransch finns en tradition att arbeta med stål, så det känns oerhört spännande att delta i denna omvandling av stålindustrin. Stålpulvret som används i klockan är tillverkat med banbrytande HYBRIT-teknik, och vi är mycket stolta över att ha skapat denna symbol för omvandling tillsammans med SSAB. En klocka från Sverige med lösningen för en bransch i behov av omvandling, säger Ludvig Scheja, medgrundare och kreativ chef på TRIWA, i ett pressmeddelande.

”Förstakommersiellaprodukten tillverkad av stålpulver”

– Det här armbandsuret är den första konsumentprodukten som baseras på SSABs fossilfria stål och det är fantastiskt att se vår satsning få användning inom ett helt nytt område, vilket både breddar vår kundbas och ökar våra möjligheter att bromsa klimatförändringarna. Armbandsuret är också unikt eftersom det är den första kommersiella produkten tillverkad av stålpulver från vår anläggning i Oxelösund, säger Johnny Sjöström, chef för SSAB Special Steels.

TRIWA är ett svenskt klockmärke grundat 2007, namnet är en förkortning för ”Transforming the Industry of Watches”.

Läs mer om klockan här.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Efterbehandlingsbolag har avslutat sin rekonstruktion

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny digital tonerpress i formatet B2+

Fujifilm Revoria B2
Ämnen i artikeln: Fujifilm

Kan trycka på båda papper och kartong.

Ämnen i artikeln: Fujifilm
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De är Sveriges snålaste (och mest generösa) regioner beträffande julgåvan

Ämnen i artikeln: Julgåvapresentkort

En sammanfattning av Sveriges mest ”snåla” och generösa kommuner beträffande julgåvan.

Ämnen i artikeln: Julgåvapresentkort
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bokslutsfest – flera tongivande produktmediaaktörer har kommit in med siffror för 2022

Nu har det börjat droppa in siffror för bolag i branschen fram till så sent som augusti 2022. Den gemensamma nämnaren är att omsättningen i stort sett är tillbaka eller överträffar den man hade före pandemin.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Clipper inleder samarbete med plattform för hållbarhets-ranking

Ämnen i artikeln: Clipper
Ämnen i artikeln: Clipper
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Anklagad för sexuellt ofredande – lämnar NWGs styrelse och flera andra uppdrag

Ämnen i artikeln: NWG
Ämnen i artikeln: NWG
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Blåkläder partner till Handbolls-VM

Ämnen i artikeln: Blåkläder

Internationella Handbollsförbundet och Blåkläder har tecknat ett flerårigt avtal därBlåkläder blir officiell partner tillHandbolls-VM.

– Handbolls-VM har visat sig vara en unik möjlighet att aktivera vårt varumärke i ett sammanhang där många av våra kunder redan finns. Handboll är en ärlig, rolig och intensiv sport med en växande global gemenskap, och vi är därför mycket stolta över att ha inlett detta nära samarbete med den internationella organisationen bakom sporten, säger Peter Mönhage, Sverigechef på Blåkläder, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Blåkläder
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Blåkläder ett av 17 nya varumärken hos Unitedprofile

Ämnen i artikeln: BlåkläderUnitedprofile

Unitedprofile och Skydda fördjupar sitt samarbete, 17 nya workwear-varumärken och över 1.000 nya yrkepsprodukter lanseras på Unitedprofiles plattform.

Bland de varumärken som nu tillkommer finns bland annat Blåkläder, Björn Borg, och Zoll.Unitedprofile och Skydda började samarbeta i juni, något som sägs mottagits väl av kunderna och nu fördjupar man alltså det samarbetet.

– Med Skyddas kunskap om både säkerhet, produkter och slutanvändare garanterar vi att erbjuda ett heltäckande sortiment inom alla våra produktkategorier. Det innebär att ett urval av de bästa produkterna från respektive varumärke finns inom Skyddas utbud. Vi ser en stor potential i Unitedprofile som tjänst. Enkelheten består i att våra produkter når fler återförsäljare och i sin tur når fler slutkunder. Det gör att vi kan göra de svenska arbetsplatserna ännu säkrare, säger Johan Törnblad, vd för Skydda i Sverige AB.

Blåkläder hos Unitedprofile

Blåkläder är ett av de varumärken som Skydda nu lanserar. Alla återförsäljare som valt eller väljer att aktivera Skydda som leverantör får nu tillgång till ett brett utbud av arbetskläder via Unitedprofile. Blåkläder tillsammans med L.Brador lägger en stabil grund för detta, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

– Vi är väldigt nöjda med det fina samarbetet med Skydda och det är så positivt att de nu väljer att lägga i nästa växel. Vi vet att det här är en fantastisk nyhet bland våra återförsäljare, vilka nu är ännu ett steg närmare att bli totalleverantör till sina kunder, säger Jesper Löfgren, leverantörsansvarig på Unitedprofile.

Samtliga varumärken som Skydda nu introducerar är Blåkläder, Björn Borg, Zoll, Speedglas, Akla, Grundéns, MCS, Sterisol, Sulman, Suprabeam, Tychem, Tyvek, Adapt, Ansell, Dunlop och Ear.

Ämnen i artikeln: BlåkläderUnitedprofile
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Procurator öppnar ny butik i Sundsvall

Ämnen i artikeln: Procurator

Procurator öppnar den 13 december en ny butik iSundsvall trots ”en allt mer digitaliserad värld”.

Mikael Östbring med titeln Head of Stores berättar om bolagets satsning på ett större butiksnät.

Vi har ett brett och komplext sortiment som vi vill att våra kunder ska få ta del av på enklaste och bästa sätt. I butiken får kunden möjligheten att se produkten på nära håll och få en bra kundupplevelse. Produkter som exempelvis skor vill kunden gärna prova innan sitt beslut för att se till att de passar både arbetsmiljön och bäraren på bästa sätt, säger Mikael Östbring i ett pressmeddelande.

Hur ser du på butiksöppningen i Sundsvall?

– Precis som i resterande delar av den norrländska kusten växer Sundsvall som stad och ett större antal nya bolag inom industrin är på väg att etablera sig i området. Procurator vill vara en del i att hjälpa orten utvecklas i den takt som planeras. Vi ser det även som en stor möjlighet för oss att stärka vår fysiska närvaro för våra kunder i Sundsvall avslutar Östbring.

Ämnen i artikeln: Procurator
redaktionen@branschkoll.se
Annons