Logga in

Resultatreklam tar fram unik inbjudan till hotellinvigning – kombinerar tryckta och digitala kanaler

04 mars, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Förra veckan damp det hos influencers, kändisar och reklamarbetare ner ett lite annorlunda inbjudningskort. De fick nämligen hem en personlig och fullt fungerande vinylspelare, i wellpapp från nya hotellet Radisson Blu Scandinavia i Göteborg.

Mottagaren bjöds in till invigningen av Radisson Blu Scandinavia i Göteborg som har en tydlig musikprofil och en slogan som lyder ”The new sound of Scandinavia”.

Paketet i sin helhet bestod av vinylspelare med mottagarens namn på, vinylskiva och ett adresserat omslag. Inbjudan innehåller en vinylskiva som spelas upp med hjälp av en synål monterad i en viss vinkel direkt i wellpappen.

Tanken är alltså att influencers och andra med en stor plattform i bland annat sociala medier får hem vinylspelaren, de blir såklart imponerad av den avancerande och påkostade trycksaken, och därefter så spelar de upp den medföljande vinylskivan och sprider förhoppningsvis budskapet vidare i sina nätverk.

De som tackar ja till inbjudan skeppas till det nya hotellet för en oförglömlig all-inclusive kväll, även den såklart fylld av influencer-marketing i form av bilder, stories och blogg-berättelser.

Bakom idén står reklambyrån Fredag och som sedan förverkligandes av Resultatreklam, med Joel Paavonen som projektledare.

– Kunden kontaktade oss i början av januari, men de slutgiltiga klartecknet på att det verkligen blir av kom så sent som i mitten av februari, sen dess har det varit konstruktionsarbete, full fart med att få ihop själva vinylspelaren och att få ihop trycket. Kunden ville specifikt ha en gedigen och schysst trycksak som mottagaren faktiskt öppnar, berättar Joel Paavonen för Branschkoll.

Det kompletta paketet som damp ner i brevlådan hemma hos en influencer, kändis eller företagsprofil. (Bild: Resultatreklam).

Arkitektkopia har hjälpt till med trycket – Resultatreklam har gjort resten

Mottagaren får alltså sitt egen namn på vinylspelaren och en personlig URL för att anmäla sig till eventet, Arkitektkopia i Eskilstuna har varit med och hjälpt till med själva trycket. Och Resultatreklam har stått för prototyp, konstruktion och distribution.

– Det har varit sjukt stressigt med många delar som måste klaffa, men också fantastiskt roligt. Jag jobbar bäst av alla när jag är engagerad och här är ett jobb som gick att ta betalt för, samtidigt som det var roligt, häftigt och kommer bli en stor snackis, ett riktigt drömprojekt helt enkelt, berättar Joel Paavonen på Resultatreklam.

– Det är mycket snack om negativa saker i tryckeribranschen, hot från alla håll och kanter och andra kanaler som snor våra reklampengar. Men det här projektet visar att trycksaken är och förblir en stark produkt och jag hoppas att andra kan få inspiration av det här, det är roligt på så många plan, avslutar Joel.

H-Tryck investerar i maskin för sugrör av papper

Sam Hansson med papperssugrör i handen tillsammans med Per och Per-Åke Hansson.

H-Tryck i Markaryd har varit i Kina och köpt en maskin för tillverkning av sugrör av vanligt papper. (mer…)

Implementerar packrobotar från CMC – ”en nedsläckt lagerlokal är målet”

Packning och distribution automatiseras med robotar.

Tar över vd-stolen i Taberg

(Bilder: TMG Tabergs)

Mattias Bjursell tar över tjänsten som vd för TMG Tabergs. (mer…)

Snabbväxande och mycket lönsamt svenkt tryckeri hoppar på affisch-tåget

Ännu en aktör satsar på att sälja affischer via e-handel – nu i format upp till 4 x 1,2 meter.

Bevarar dina minnen – Tapettryckare lanserar affisch-tjänst

Lanserar ny tjänst som trycker personliga och designade affischer.

Norges största tryckerikedja automatiserar försäljning och orderhantering med ny mjukvara

Camilla Mørstad, Allkopi Netprint.

Norska kedjan Allkopi Netprint, som ägs av Paragon Group, har tagit beslut om att investera i svenska beräknings- och orderhanteringsmotorn Arifiq.

Klippans Bokbinderi köper lokal kollega

Bröderna Nilsson säljer sitt bokbinderi till Bengt Ljungberg. (Bild: Press)

Bokbinderiet RST i Klippan, som specialiserat sig på bland annat wire-bindning och registerhuggning, blir en del av Klippans Bokbinderi.
(mer…)

Konsumtionen av plastpåsar minskar – följ utvecklingen här

Under 2018 använde den genomsnittlige svensken 102 plastbärkassar, vilket är 12 färre än 2017. Papper och tyg kommer att ersätta. 

Print Next sänder live – följ nätverksträffen på nätet

Joakim Jardenberg inleder Print Next 19. Totalt kommer 215 personer att vara med under dagen.

Följ årets största nätverksträff i grafiska branschen. 215 personer från Sverige och övriga Norden samlas i Stockholm. (mer…)