Logga in

Rapunzel of Sweden söker Art Director & Designer

09 oktober, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Nu söker vi en kollega till vår marknads- och kommunikationsavdelning på Rapunzel of Sweden!

Om oss

Rapunzel of Sweden är ledande leverantör av hårförlängningar, löshår och peruker med försäljning till cirka 70 länder via e-handel och egna butiker/salonger. Med vårt högkvalitativa hår hjälper vi våra kunder att förstärka sitt personliga uttryck och röst. Rapunzel of Sweden söker nu en kreativ Art Director & Designer som vill vara del av vår framgångsrika resa.

Mer info hittar du på www.rapunzelofsweden.se

Om Rollen

Du älskar färg, form, bild och grafisk design. Vill skapa inspirerande och säljande material och är en mästare på att strukturera och hitta kreativa lösningar. Rollen innefattar att skapa material inom det grafiska, digitala, artwork till tryck, förpackningar, varumärkes- och kampanjkoncept med mera. Du redigerar och hanterar bilder/videos för olika kommunikationskanaler, skapar original och gör språksättningar för tryck och webb. Du uppdaterar och hanterar även viss artikelvård inom våra digitala kanaler. Om du dessutom kan fotografera och filma eller vill lära dig är det ett stort plus men inget krav.

Du har en förmåga att driva utveckling från idé till färdig implementerad lösning – allt utifrån kundens behov. Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor på sälj- och marknadsavdelning men även med relevanta avdelningar i resten av organisationen samt externa samarbetspartners.

Vem är du?

Nu söker vi dig som är positiv, målinriktad och är en prestigelös lagspelare med en stor portion energi och som älskar färg och form. Du är påhittig och kreativ med en hög initiativförmåga och tar dina projekt i mål. Genom din medverkan skapar vi engagerade och effektiva team. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo med högt ställda krav och du drivs av att nå uppsatta mål. Att vara lösningsorienterad och att se möjligheter där andra ser problem – det är viktigt för oss.

Huvudsakliga ansvarsområden

  • Att inom befattningens referensramar arbeta mot företagets uppsatta mål
  • Att vara delaktig i marknadsföringsbeslut
  • Huvudansvar att skapa och redigera visuellt innehåll, för såväl egna som externa kanaler.
  • Utveckla och driva Rapunzel of Swedens visuella och grafiska profil
  • Se till att allt innehåll linjerar i alla kanaler med vårt varumärke och varumärkesplattform. Konsekvent när det gäller uttryck, budskap och kvalitet.
  • Exekvera contentstrategin (fastställd av Marketing & Communication Director) som stöder och utvecklar marknadsinitiativ, både på kort och lång sikt.
  • Ladda upp allt visuellt innehåll i Episever CMS
  • Ladda upp visuellt innehåll i Episerver Campaign (nyhetsbrev)
  • Upprätta arbetsflöde för att i tid leverera material efter brief
  • Kontinuerligt följa upp resultat samt utvärdera och lära av skapat innehåll

Din erfarenhet/kompetens/system

  • Relevant utbildning inom Art Direction / Design från Universitet/högskola eller liknande
  • Minst 5 års erfarenhet inom Art Direction / Design

Denna tjänst är placerad på huvudkontoret i Stockholm och är en tillsvidareanställning.

Låter tjänsten intressant? Ansök idag – intervjuer sker löpande.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!

Ny podd: Anni Sandgren – I grund och botten handlar det om att ställa frågan är det här dumt eller smart?

I dagens avsnitt av Branschkollpodden träffar vi Anni Sandgren, CSR Manager på New Wave Group. Vi pratar bland annat om, klimatkompensering, var man börjar sitt hållbarhetsarbete och om hur produktmediabranschens hållbarhetsarbete ser ut om tio år. Missa inte det här! (mer…)

Postutredningen får kritik från branschen – ”Saknar flera perspektiv och viktiga framtidsfrågor”

Ravindra Parasnis, vd för Grafiska Företagen (Bild: Grafiska Företagen)

”Uppenbart att regeringen måste ge tilläggsdirektiv för att säkerställa en framtidssäkrad postpolitik”.

De är först i världen att foliera trycksaker med metallpulver

Mr. Barthel, ägare till tyska Barthel Gruppe och Jan Franz Allerkamp, vd på Actega Metal Print (Bilder: Actega)

De är först med banbrytande teknik för foliering.