Rapport från en digital förpackningsmässa


Vill du fortsätta läsa?
Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.
Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll
Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.
(Inkl. Promotion)
Engelska franchise-kedjor i konkurs

Vitt Grafiska värvar affärsutvecklare från Done

Vitt Grafiska köper Garnisonstryckeriet

3% och 14 månader: Nya kollektivavtal klara

UC förnyar AR-kontrakt med StroedeRalton

Kreditupplysningsföretaget UC förnyar kontraktet med StroedeRalton avseende printning av kreditupplysningskopior. Kontraktet löper över de kommande tre åren och man har då haft uppdraget i över tio år.
Årligen är det 8 miljoner upplysningsbrev med cirka 40 miljoner sidor som printas och kuverteras av StroedeRalton i Helsingborg. Den berörde ska få sin information inom 3-6 dagar, vilket betyder en dag för print och packning och tre+ för postdistribution. Varje morgon skickas datafiler till StroedeRalton för daglig produktion.
Arkitektkopia köper CM Gruppen

CM Gruppen jobbar med större kunder inom både offentlig förvaltning och det privata näringslivet. Man omsätter idag ca 60 miljoner kronor och har ett fyrtiotal anställda i Bromma. Rörelseresultatet har de senaste åren legat mellan tre och tio procent och enligt senaste bokslutet tror man sig nå en marginal på knappt tio procent för innevarande år.
CM Gruppen erbjuder alla typer av tryck med kompletterade tjänster som original- och layouttjänster samt lager- och logistik.
– Genom förvärvet stärker vi både Arkitektkopia och CM Gruppen för framtiden och får en bredare kundbas som får tillgång till båda företagens produktportföljer. Samtidigt når vi en omsättning på nära 400 miljoner kronor”, berättar Lars Franzén, VD på Arkitektkopia i ett pressmeddelande.
– Förvärvet av CM Gruppen ger oss möjligheten att snabbare nå ut med de innovativa molntjänster vi nu lanserar, samtidigt som den ökade kundbasen ger oss styrkan att utveckla ännu fler intressanta produkter för framtiden”, fortsätter Lars Franzén.
Några detaljer kring den ekonomiska uppgörelsen har inte givits.
Svensk Direktreklam startar digitalt distributionsbolag

Inköpare på Telia sparkas efter privat lån från grafisk leverantör
