QR-koden är död … igen

För snart två år sedan skrev jag en krönika om QR-kodens död – den är helt enkelt för ful för att överleva. Jag fick många, och ganska kraftiga, reaktioner. Det var helt fel analys tyckte många. Sedan dess har vi sett massor av QR-koder och olika sätt att använda dem samtidigt som nya alternativ växer fram.

Amerikanska Adage har skrivit om QR-koden på samma tema och berättar också om några nya alternativ. Det är läsvärt.

Editas marginal pressas av minskad efterfrågan på tryck

Editakoncernen redovisade ett resultat för 2010 likt föregående år. Omsättningen låg kvar runt 110 miljoner euro och marginalen minskade till 2,5 procent. Det är byrå- och förlagstjänsterna som håller uppe omsättningen och vinsten.

redaktionen@branschkoll.se

DR och annonsblad ökade näst mest i januari

redaktionen@branschkoll.se

Heidelberg vill ”lugna” svenska kunder

redaktionen@branschkoll.se

Branschens PR-arbete kring miljöfrågor ger resultat

Idag publicerade DN en artikel om en tidskrifts klimatpåverkan. Det är studien som gjorts av skogens forskningsinstitut Innventia på uppdrag av Sveriges Tidskrifter som nu uppmärksammats av DN.

redaktionen@branschkoll.se