Pulpac skriver avtal med packbolag i UK
Pulpac fortsätter sin expansion ut i världen.
Nu har man bildat en samarbetsallians för att komma in på den brittiska marknaden. Det är Better All Round som med hjälp av PA Consulting ska dra igång tillverkning med Pulpacs teknologi.
Oday Abbosh, grundare av Better All Round:
– Vår vision är att bli ”The Sustainable Paper Company”. Att spela vår roll i den cirkulära ekonomin är kärnan i den visionen, så vi är verkligen glada över att kunna lägga till en sådan banbrytande innovation som Pulpacs till vår tillverkningskapacitet i år.
Linus Larsson, verkställande direktör på Pulpac:
– Vi är glada över att välkomna Better All Round som Pulpac-licenstagare. Med sitt stora nätverk av brittiska återförsäljare ger de en stor tillgång till den brittiska marknaden. Vi är glada över samarbetet och att kunna påverka en hållbar förändring i förpackningsindustrin och påskynda övergången från engångsplaster, säger han i ett pressmeddelande.
Läs också: Pulpac knyter till sig två nya partners.
Påhlsons Daylight gör storsatsning i Nyköping
Nya lokaler och nytt utbud i ett attraktivt område.
Hon har kallats profilbranschens bästa inköpschef – nu jobbar hon på Swagg
”Det får stå för de som har sagt det”.
We Do Merch börjar jobba med secondhand
Blir andra branschaktören som hoppar på trenden att erbjuda profilerade secondhand-plagg.
New Wave Group rasade efter rapport som inte föll marknaden i smaken
Torsten är inte nöjd med kvartalet och aktien tog stryk tvåsiffrigt.
Voky landar ännu en upphandling
Formac förvärvar kollega i Norge
Formac, som är specialiserade på produktmedia inom fordonsindustrin, har gjort ett förvärv i Norge.
Presentshop till salu
Säljer presenter både B2C och B2B.
Nordic Carton har siktet inställt på Europa
Ny treårsplan spikad Nu har steg tagits för att växa utanför Norden Ny maskinpark är på plats
Epsons nya etikettpress attraherar nordiska tryckerier – tre har redan investerat
Epson har nyligen lanserat sin etikettpress SurePress L-4733AW i Norden. En maskin med vattenbaserat bläck som riktar sig mot de lite mindre tryckvolymerna där hög detaljkvalitet är avgörande.
Med pressen vänder man sig dels till tryckerier som vill minska sitt beroende av externa leverantörer och få möjligheten att producera etiketter i egen regi. Men också till varumärkesägare som vill ta hand om sin egen etikettproduktion.
– Med en stor färgrymd och tryck med extra färger som grönt, orange och vitt täcker maskinen upp till 96 procent av Pantoneskalan, berättar Richard Garp på Epson.
– Även om den har en lägre hastighet än vissa andra modeller, erbjuder den hög tillförlitlighet och enkel användning – perfekt för företag som vill hantera små serier med anpassad produktion och hållbara lösningar.
Framgång på den nordiska marknaden
Epson har redan sålt tre enheter av Surepress L-4733AW i Norden under 2024, vilket överträffar företagets försäljningsmål. Tidtryck i Uppsala kommer att installera sin maskin i november, vilket gör dem till Epsons svenska referensinstallation.
På Island har Prentmet Oddi nyligen installerat sin press för att möta en växande efterfrågan på lokala etikettlösningar. Dessutom har Empaka Kartonnage i Danmark investerat i samma press.