Publishingpriset ensam att tydligt premiera tryckt kommunikation
Svenska Publishing-Priset, som från och med 2012 arrangeras av AGI, har rejält omarbetat sin struktur. Om man klarar av att skapa intresse för, och få in anmälningar i flertalet av de 57 kategorierna så blir det en av de största kommunikationstävlingarna i Sverige – och den enda som tydligt premierar tryckt kommunikation.
Man har integrerat tävlingen Svenska Webbpriset och samtidigt skapat en helt ny kategori för Sign och storformat. Nu kan man tävla i tre huvudkategorier:
- Print – 27 delkategorier
- Sign – 11 delkategorier
- Digitalt – 19 delkategorier
Prisutdelning kommer att hållas i samband med ett stort evenemang i Stockholm, Svenska Publishing-Dagen, den 14 november.
Tryckerierna Lenanders och ExaktaPrinting är redan officiella partners till tävlingen. Anmälningsperioden för årets tävling har inletts och sista anmälningsdagen är 24 maj.
Läs mer och anmäl dig på sppriset.se.
Foto: Fredrik Stehn, Svenska Publishingpriset.