PSI tvingas ge upp drömmen om en fysisk mässa 2021

Bild: Messe PSI / Behrendt und Rausch
Bild: Messe PSI / Behrendt und Rausch

PSI med sina systermässor Promotex och Viscom som skulle ägt rum i maj som en hybrid mellan digitalt och fysiskt blir nu helt digital under parollen ”PSI Digital”, datumen ändras något till 19-21 maj (istället för 18-20 maj).

Nästa fysiska träff blir istället januari 2022, som vanligt i Düsseldorf Exhibition Centre.

Vidare kommer man hålla en ”Digital Friday” varannan fredag från och med nu fram till januari 2022.

Under PSI Digital kommer de tre mässorna erbjuda förstklassiga online-program, både live och on-demand, skriver man i ett pressmeddelande.

Den digital mässan kommer vara öppen och gratis för alla och besökare från hela världen kommer kunna ta del av produktpresentationer, intervjuer, paneldiskussioner och livesändningen från ”PSI TV”.

– Alla besökare, inklusive icke medlemmar kommer få en gratis 48 timmas biljett som ger tillgång till PSI Product Supplier och Distributor Finder. Det här ger besökarna tillgång till de bästa verktygen för inköp och leads utan kostnad i två dagar. Genom att ge industrin en röst och en digital plattform där man kan diskutera idéer, nätverka och utbilda sig på en europeisk nivå bidrar vi i dessa svåra tider till en viktig gemenskap, säger viktigt Petra Lassahn, vd för PSI.

Mer information och biljetter till eventet hittar du här: www.psi-messe.com.

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se