Logga in

ÅF lanserar nytt koncept – ska hjälpa band och artister med merch

Tiktok nästa jätte att ta sin merch-affär hit – ”Marknaden har mognat”

De hade redan Youtube – nu har de även Tiktok.

Så ser toppklubbarnas merchandise-försäljning ut

Vad är det egentligen som styr hur många tröjor, halsdukar och mössor de svenska topp-fotbollsklubbarna säljer? Är det hur lojala fansen är, eller hur lagen presterar, eller är det den som har snyggast produkter? Så här såg merch-försäljningen ut för de fem största svenska fotbollsklubbarna 2019.

MEC-Gruppen lanserar nytt affärsområde – ”Det här är inte profilprodukter, det är något helt annat”

MEC-Gruppen lanserade nyligen sitt nya affärsområde MEC-Medicare där man satsar fullt ut på import och försäljning av professionell skyddsutrustning. Läs mer

Anställer ny produktionschef mitt i byggkaoset – ”har den grafiska branschen i blodet”

Ägarna Fredrik Karlsson och Ulf Dunér framför den nya fastigheten som ska husera de tre företagen från och med 1 januari.

De tre Karlskrona-baserade företagen Skylt & Dekor, Tryckcentrum och RC Reklam, som snart ska slå sig samman under ett varumärke och under ett tak, har anställt ny produktionschef. Läs mer

Ny podd: Sofie Källström berättar om varför WDP skrotar sitt showroom, datadriven produktmedia och om att sälja färre produkter

Branschkollpodden: We Do Promotion genomgår just nu en stor omställning, man skrotar sitt showroom och etablerar sig på nya marknader. Läs om och lyssna på bolagets ägare Sofie Källström som berättar om omställningen WDP står inför och vilka utmaningar hon ser i branschen överlag. Läs mer

NWG klarar Q2 relativt galant – fick 44 miljoner i Coronastöd

”Andra kvartalet blev betydligt bättre än vad jag befarade”.

Pennleverantör lanserar nytt varumärke – ska börja sälja köksprodukter

Det rör sig om en serie köks- och hushållsartiklar designade och tillverkade i Sverige. Läs mer

Det började som ett skämt men nu är printade ansiktsmasker största allvar – används i ny produktmediakampanj

Beställ en Whopper utan att säga ett ord på Burger King i Belgium.

Skyddsmasker med tryck på växer snabbt.

Juryn har avkunnat sin dom och produktmedia är lika populärt som alltid och kundens värdering av hållbarhet har skjutit i höjden

Maria Olsson på PWA intervjuvar SBPRs ordförande Kjell Harbom.

Under förra veckans onlinemässa sändes en intervju med SBPRs ordförande Kjell Harbom där han presenterade delar av undersökningen Produktmedia 3.0 – här kan du läsa en sammanfattning.

Nystartade House of Regalo om mässan och företaget – ”Som mest chattade jag med 8 kunder samtidigt”

Den nystartade leverantören av gåvokort House of Regalo tycks vara på mångas läppar, bakom bolaget står Rony Abou Nader som verkligen hade önskat sig en fysisk mässa, men som ändå är nöjd med hur det blev. Rony såg en lucka i branschen som han nu jobbar stenhårt för att fylla. Läs mer om Rony och House of Regalo i den här intervjun.

Läs mer

1 dag kvar till PWAs onlinemässa – så funkar det

Läs mer

Leverantör satsar mot konsument – deras e-handel ökade med 400 procent

En välkänd leverantör har sett ett rejält uppsving av sin försäljningen direkt mot konsument.

We Do Promotion testar nya vägar för att lyfta branschen – ”vi måste upp två steg i hierarkin”

Daniel Haglöf från PWR Racing och Sofie Källström från WDP presenterar sina bakverk.

Den 16 juni medverkade Branschkoll på ett livesänt event anordnat av Sofie Källström på We Do Promotion (WDP). Syftet var att skapa en mötesplats för media- och produktmediabranschen för att diskutera gemensamma frågor. Samt att vinna över Daniel Haglöf som är vd för PWR Racing i en baktävling. Läs mer

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. Läs mer