Logga in

Roupéz lanserar nytt varumärke – produkter med tryck till företag och privatpersoner

Med fokus på e-handel och smidig produktdesign.

Torstens planer för 2021 – ”Jag är jätteintresserad av företagsförvärv”

Sigtuna Gravyr förvärvar och dubblar kapaciteten

Stärker maskinpark och kundbas genom förvärvet av en kollega.

3 aktörer slås ihop till 1 i Blekinge och flyttar till nya lokaler

Ny logotyp och nytt varumärke för de tre bolagen, som nu blir ett.

Nyligen utsågs man till ”superföretag” – nu flyttar man ihop och skapar ett gemensamt varumärke.

De 10 mest lästa promotionartiklarna 2020 – och den mest lyssnande podden

Då var vi här igen, året är på väg mot sitt slut och vi tar en titt tillbaka genom att sammanfatta de tio mest lästa artiklarna på Branschkoll Promotion under året som gått. Självklart slänger vi även med den mest lyssnade podden. Läs mer

Ny aktör i branschen – specialiserad på arbets- och profilkläder till marina företag

Marknadsbyrån tipsar: Så säljer du hållbara produkter

På Branschkolls begäran har Johan Aronsson på Marknadsbyrån satt ihop tre tips som kan vässa din försäljning av hållbara produkter. Läs mer

Krönika: Coronagåvan en succé

En krönika om Coronagåvans uppsving för branschen och om SBPRs roll som branschorganisation, skriven av Markus Briedis vd för Parnass Presentreklam och styrelsemedlem i SBPR. Läs mer

DI Gasell 2020 – de är ensamma på tronen

Man får leta länge och noga för att hitta några produktmedia-aktörer bland årets 847 Gasellföretag, men det finns ett gäng.

Från lågavlönat reklamtryck till att tälja guld inom industritryck – ”en jättemarknad som är lätt att missa”

Lars Pettersson på Pecon Print poserar framför vad vi bara kan anta är pallar med snusdose-lock redo att skickas.

På bara några år har Pecon Print ökat omsättningen flera hundra procent och lönsamheten har stigit kraftigt. Och nu fördjupar man den framgångsrika satsningen på industritryck.

Podd: Marknadsbyråns bästa tips för hållbar försäljning – budgeten är inget problem när du presenterar starka varumärken

I det här avsnitt av Branschkollpodden pratar vi med Johan Aronsson som är vd på Marknadsbyrån. Ämnen som diskuteras är: Hur man säljer hållbara produkter, hur man förändrar bilden av profil & promotion-branschen och återförsäljarens roll i det moderna produktmediabranschen. Läs mer

Swagg först i Norden som ”official dealer” av Stanley/Stella – ”Enorm möjlighet både för kollegor och kunder”

Dean Lax till vänster, vd för Swagg. Johan Fredborg till höger, nordisk försäljningschef på Stanley/Stella.

Swagg med Dean Lax i spetsen blir nu Nordens första officiella återförsäljare av produkter från Stanley/Stella. Hårt och intensivt arbete ligger bakom, men är mödan väl värt när Swagg nu både kan serva stora nordiska varumärken och hjälpa andra i branschen att erbjuda produkter från Stanley/Stella. Läs mer

Carlobolagets vd lämnar för att kunna behålla personal – ser ljuset i slutet av rekonstruktions-tunneln

Väskleverantören Carlobolaget befinner sig just nu i mitten av en företagsrekonstruktion och i fredags var det deadline för att acceptera ackordsförslaget på 30 procent.

Mastodontaffär inom workwear

Här är återförsäljarna som är klara för nya mässan – Många tungviktare

Den nya mässan Profil & Promotion som går av stapeln i maj i Kista har lockat mycket intresse, bland annat har SBPR gått in som samarbetspartner till mässan. I dagläget är ett tiotal utställare klara, många från ÅF-ledet.