Logga in

Svensk skog banar vägen för hållbarhetssatsningar – investeringarna skjuter i höjden

Billerudkorsnäs investerar 7 miljarder i en ny kartongmaskin – en av många investeringar i den svenska skogsindustrin. (Bild: Billerudkorsnäs)

Hållbarhet är mer aktuellt än någonsin och skogen är inblandad i många av de mest akuta miljösatsningarna. Det här har resulterat i flera tunga investeringar i den svenska skogen och bara 2017 så investerades 16,4 miljarder. Läs mer

De 10 mest lästa artiklarna 2018 på Branschkoll Promotion (med kommentarer)

Vi har rotat i arkiven och kisat framför Google Analytics för att ta reda på vilka artiklar på Branschkoll Promotion som blev mest lästa under 2018. Nedan följer den kompletta listan. Kanske har du missat någon, kanske vill du återuppleva någon, kanske är du en ny prenumerant som inte hade ett inlogg när det begav sig. Vilka motiv du än har så är Branschkoll både glada och stolta över att kunna presentera den här listan. Läs mer

Årets färg 2019 från Pantone är Living Coral – lanseras med produktmedia

Färgen som Pantone valt som 2019 års färg blir ”Living Coral” även känd som Pantone 16-1546. Färgen ligger i gränslandet mellan rosa och orange och sägs vara pulserande men ändå mogen och mjuk. Läs mer

Svensk dagstidning analyserar NWGs aktie – ifrågasätter modegraden i profilbranschen

I ett långt reportage analyseras risker och möjligheter i New Wave Group – och om bolaget möjligen är undervärderat.

Årets profilprodukt är … Meningslös

Den 30 maj korades årets produkt på Promotionbiet, priset gick till ett RFID-kortskydd, som på kort tid blivit en populär produkt. Men tänk om den är meningslös? Enligt polisen så är det fallet. 

Nilssons Tryckeri växer kraftigt med förvärv

Dataform och Häftdesign är specialiserad på block, häftisar och blanketter – nu byter de ägare. (Bilder från haftdesign.se och dataform.se)

Dataform i Kumla byter ägare när Nilssons Tryckeri förvärvar det från Taberg Media Group – ”Vi breddar oss med trading”. Läs mer

En titt på shackmästerskapets merch och dess uppmärksammade logga

Nyligen så avgjordes världsmästerskapet i schack och (spoiler alert!) Magnus Carlsen lyckades försvara sin titel. Kanske följde du matchen på nära håll, kanske hade du ingen aning om att den ägde rum. Men eftersom sporten (ja det är en sport) har cirka 600 miljoner utövare världen över och VM lockar tiotals miljoner tittare så kan det vara intressant att ta en liten titt på produktmedian som de bedömt värdig ett världsmästerskap i schack.

Bygghandlare erbjuder kunderna profilering – allt från verktyg med logga till webbplatser

Bygghandlaren sticker ut i mängden genom att erbjuda kunderna verktyg med loggor på, fordonsdekor, visitkort, roll-ups och mycket mer. Allt möjliggörs tack vare ett samarbete bland annat med en av Sveriges största tryckerikoncerner.

Årets julklapp är ”det återvunna plagget” – här är artiklarna om textil och hållbarhet du missat

Sign o’ the Times är ett album av Prince och en lämplig beskrivning av årets julklapp, ja kanske rentav själva premissen för årets julklapp, som ska sätta fingret på en produkt som ligger rätt i tiden. Det återvunna plagget är hetare än någonsin och det är också ett ”tecken i tiden” på att textil inte längre befinner sig i utkanten av miljödebatten. Läs mer

De ska fixa 20 miljoner transfer till Premier Leauge-tröjor

(Bild: Gordon Flood)

Kontraktet börjar gälla säsongen 2019/2020 och sträcker sig tre år framåt. 

Nu kan din bitmoji hamna på en mugg – Snapchat fortsätter med produktmedia

Snapchat har haft ett tufft år bakom sig och jakten på intäkter fortsätter. Nu lägger de sitt öde i produktmedians varma händer och konceptet är faktiskt ganska smart. Läs mer

Ung förmåga lämnade Promotionhuset och startade eget

I år tändes en ny stjärna på promotion-himlen och bolaget har redan strax under hundra kunder runt om i Sverige. 

Uppmärksammat promotionbolag bland årets UF-företag

Det populära initiativet Ung Företagsamhet är i full gång och ett av bolagen som har uppmärksammats är ett promotionbolag som vill ta fram produktmedia baserad på nyfikenhet, ungdomlighet och kreativitet. Läs mer

AIK Merchandise anmälda till Kronofogden

Fotbollsklubben AIK tog igår emot guld i Allsvenskan medan dotterbolaget AIK Merchandise fick ta emot ett betalningskrav.  

Skrev nyligen avtal med promotionbolag – nu byter kommunen grafisk profil

Målet med den nya grafiska profilen är bland annat att knyta ihop kommunens olika verksamheter och fungera som ett verktyg för att nå en bredare målgrupp.