Logga in

Han blir e-commerce manager för Danagårdlithos e-handelssatsning

Fredrik Lindbom blir ansvarig för Danagårdlithos satsning på e-handel. I somras förvärvade man sajten Colourpicture.se som blir basen för det nya affärsområdet som hjälper företag med presentreklam, profilkläder och tryckt material i alla möjliga former och format. Läs mer

Ernst Alexis investerar i brodyrutrustning 

Grundarna av Ernst Alexis, bröderna Pettersson, står framför sin nya brodyrmaskin.

Skjortleverantören Ernst Alexis har nyligen investerat i ny brodyr-utrustning från ACG Nyström, närmare bestämt en Tajima med sex brodyrhuvuden och en med ett brodyrhuvud som lämpar sig för prover och namnbrodyrer. Läs mer

Produktmedia i fokus när nationalmuseet nomineras till designpriset

Så här jobbar det nyinvigda nationalmuseet med produktmedia. Läs mer

MARC – en produktmediabyrå med reklamtänk eller en reklambyrå med produktfokus?

Det ”tighta” gänget på MARC.

1936 grundades Götpapper Presentreklam som på sin tid var en av de första och största i det svenska produktmedia-landskapet. Idag drivs företaget av tredje generationen Ericson och under namnet MARC som står för Marketing Advertising Relations Creativity. Läs mer

Kraften i produktmedia – Ett vackert exempel från verkligheten

Det har skrivits en hel del om det här och jag har valt att inte skriva om det, av flera orsaker, men händelseutvecklingen kulminerade i dagarna och nu kan jag inte hålla mig borta längre. Eftersom hela storyn har något ur-amerikanskt i sig och det känns på snudd till omöjlig att något liknande skulle kunna hända i Sverige – så lovar jag att försöka hålla det så kort som möjligt. Läs mer

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. Läs mer

Profeel lanserar klädabonnemang med ”personal shopper”

Entreprenör förvärvar tryckeri centralt i Stockholm – vill bygga ny kedja inom reklam

Kapitalmarknadsdag hos New Wave Group – nästa mål är att spränga 10 miljarder

Branschkoll var på plats på New Wave Groups kapitalmarknadsdag som hölls i Stockholm den 21 augusti. Eventets syfte var att ge befintliga och potentiella investerare en djupare inblick i organisationen och dess olika varumärken.

Profilkatalogen öppnar upp sitt nätverk för nya medlemmar

Medlemmar i nätverket Profilkatalogen.

Profilkatalogen är ett nätverk av icke kedje-anslutna återförsäljare som tillsammans tar fram två kataloger årligen. En huvudkatalog som består av 150 sidor fyllda med olika sorter produktmedia och ett julmagasin som ges ut på hösten och fokuserar på julklappsförsäljning. Läs mer

Felstads grundare minskar sin ägandedel och kliver ner från vd-posten

(Bild: Press)

Ska fokusera mer på passionen – försäljning. Investmentbolag blir majoritetsägare och ny vd utifrån tillsätts.

Norska tidningar sågar produktmedia ”de vädjar till väljarna med billigt skräp”

Produktmedia har fått sig en rejäl känga i norska medier – Norska branschföreningen stoppar huvudet i sanden.

Spreadshirt investerar 100 miljoner i ny print-kapacitet

Satsar på att sätta en ny standard i branschen för kvalitet och leveranstider – ”vi kommer aggressivt expandera vårt produktutbud”. Läs mer

Wackes förvävar stor finsk återförsäljare

Bolagen har samarbetat med varandra under många år.

Acnes grundare investerar i återförsäljare av pennor

Bolaget omsatte 35 miljoner år 2017/18.