Logga in

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering.

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Craft levererar matchställ till allsvenskt lag – största partnersamarbetet i klubbens historia

Craft ska leverera matchställ och träningskläder till sitt första allsvenska herrlag, och även till klubbens dam- och ungdomslag, avtalet sträcker sig minst fyra år och är det största i fotbollsklubbens historia.

Neh och Adidas hjälper Spotify att utveckla nytt friskvårdsbidrag

Neh och Adidas har tillsammans lanserat två webbutiker som riktar sig till Spotifys anställda världen över. Spotify vill locka sina anställda till att träna och röra på sig mer och Adidas står tillsammans med Neh för moroten.

Stor aktör inom yrkeskläder köper New Wave-anslutet bolag

Bolaget omsatte strax under 30 miljoner kronor år 2017.

New Wave investerar 25 miljoner i robotlager

New Wave Norway har investerat i ett robotlager som väntas trippla effektiviteten. 

Svensk skog banar vägen för hållbarhetssatsningar – investeringarna skjuter i höjden

Billerudkorsnäs investerar 7 miljarder i en ny kartongmaskin – en av många investeringar i den svenska skogsindustrin. (Bild: Billerudkorsnäs)

Hållbarhet är mer aktuellt än någonsin och skogen är inblandad i många av de mest akuta miljösatsningarna. Det här har resulterat i flera tunga investeringar i den svenska skogen och bara 2017 så investerades 16,4 miljarder. Läs mer

De 10 mest lästa artiklarna 2018 på Branschkoll Promotion (med kommentarer)

Vi har rotat i arkiven och kisat framför Google Analytics för att ta reda på vilka artiklar på Branschkoll Promotion som blev mest lästa under 2018. Nedan följer den kompletta listan. Kanske har du missat någon, kanske vill du återuppleva någon, kanske är du en ny prenumerant som inte hade ett inlogg när det begav sig. Vilka motiv du än har så är Branschkoll både glada och stolta över att kunna presentera den här listan. Läs mer

Årets färg 2019 från Pantone är Living Coral – lanseras med produktmedia

Färgen som Pantone valt som 2019 års färg blir ”Living Coral” även känd som Pantone 16-1546. Färgen ligger i gränslandet mellan rosa och orange och sägs vara pulserande men ändå mogen och mjuk. Läs mer

Svensk dagstidning analyserar NWGs aktie – ifrågasätter modegraden i profilbranschen

I ett långt reportage analyseras risker och möjligheter i New Wave Group – och om bolaget möjligen är undervärderat.

Årets profilprodukt är … Meningslös

Den 30 maj korades årets produkt på Promotionbiet, priset gick till ett RFID-kortskydd, som på kort tid blivit en populär produkt. Men tänk om den är meningslös? Enligt polisen så är det fallet. 

Nilssons Tryckeri växer kraftigt med förvärv

Dataform och Häftdesign är specialiserad på block, häftisar och blanketter – nu byter de ägare. (Bilder från haftdesign.se och dataform.se)

Dataform i Kumla byter ägare när Nilssons Tryckeri förvärvar det från Taberg Media Group – ”Vi breddar oss med trading”. Läs mer

En titt på shackmästerskapets merch och dess uppmärksammade logga

Nyligen så avgjordes världsmästerskapet i schack och (spoiler alert!) Magnus Carlsen lyckades försvara sin titel. Kanske följde du matchen på nära håll, kanske hade du ingen aning om att den ägde rum. Men eftersom sporten (ja det är en sport) har cirka 600 miljoner utövare världen över och VM lockar tiotals miljoner tittare så kan det vara intressant att ta en liten titt på produktmedian som de bedömt värdig ett världsmästerskap i schack.

Bygghandlare erbjuder kunderna profilering – allt från verktyg med logga till webbplatser

Bygghandlaren sticker ut i mängden genom att erbjuda kunderna verktyg med loggor på, fordonsdekor, visitkort, roll-ups och mycket mer. Allt möjliggörs tack vare ett samarbete bland annat med en av Sveriges största tryckerikoncerner.

Årets julklapp är ”det återvunna plagget” – här är artiklarna om textil och hållbarhet du missat

Sign o’ the Times är ett album av Prince och en lämplig beskrivning av årets julklapp, ja kanske rentav själva premissen för årets julklapp, som ska sätta fingret på en produkt som ligger rätt i tiden. Det återvunna plagget är hetare än någonsin och det är också ett ”tecken i tiden” på att textil inte längre befinner sig i utkanten av miljödebatten. Läs mer