Logga in

New Waves 8 nya medlemmar och kvinnan som håller ihop kedjan

Vid årskiftet anslöt sig hela åtta ny medlemmar till kedjan New Wave Profile. Vi har pratat med Camilla Fjordland som är koncept-ansvarig för kedjan. Det är hennes jobb att värva nya medlemmar, hjälpa befintliga och se till så att kedjans struktur upprätthålls.

Torsten är inte orolig för Corona-viruset – men däremot för sportbutikernas välmående

Då var det för New Wave Group att stänga böckerna för 2019 och redogöra för året som gått. Ett på många sätt bra och stabilt år med ett gäng nya försäljningsrekord. Men den milda vintern gjorde att man snubblade på 7-miljarders-mållinjen.

Energifull kickoff med Momentum Group – och om köpet av Swedol

Branschkoll var inbjuda till Momentum Groups kickoff som ägde rum i slutet på januari, där samlades koncernens fem återförsäljare. Med enhetlig klädsel och god stämning kunde man ta på lagkänslan och entusiasmen för framtiden.

Brandsome förvärvat – blir Olympus igen

Brandsome har fått en ny ägare i en välkänd branschaktör och ska återigen bli Olympus, hör bolagets nya ägare berätta om förvärvet.

Temaartikel: Är du redo för en cyberattack? En titt på svensk IT-säkerhet

Nyheterna om företag i branschen som blivit utsatta för cyberattacker duggar allt tätare, och det är lätt att tänka att sådant sker inte i lilla Sverige eller att det bara drabbar gigantiska företag. Men det kan vara väl värt att ha koll på och som en klok människa jag känner brukar säga – det är bättre att förekomma än att förekommas.

”Vi gjorde omsättningsrekord på ett mellanår, det hade vi inte direkt räknat med”

Björn Mattsson på Headwear framför sin kepsvägg med ett 40-tal av hans 162 lagerförda modeller.

Tanken var att Headwear skulle ha ett ”lugnt” mellanår 2019 med fokus på ny webbplats, nytt affärssystem och lära upp fyra nya medarbetare som man anställde under året. Men speciellt lugnt blev det inte, istället blev det omsättningsrekord, ännu en DI-Gasell (2018 + 2019) och ett diplom från Veckans Affärer Superföretag.

Det här och mer berättar Headwears vd Björn Mattsson om när jag träffar honom på Nordic Profile Fair i Jönköping. Läs mer

Svensk hamburgerkedja lanserar nytt koncept med produktmedia i fokus

Mat och produktmedia är en erkänd kombo och flera matvarumärken och restauranger har sin egen merchandise, nu ska en svensk hamburgerkedja hoppa på trenden.

Branschmingel från PSI del 2

Nu kommer sista delen från branschminglet med PSI, efter att fått vila en vecka till fördel för Nordic Profile Fair. Hör från Pr-tryck, MEC Gruppen, Neutral och ett gäng aktörer till om vad det senaste är och varför. Läs mer

Branschmingel på Nordic Profile Fair

Här kommer årets branschmingel från Nordic Profile Fair. Hör direkt från hästens mun om de senaste nyheterna och vad som sker i verksamheten. Läs mer

Fullsatt på RHPs hållbarhetsforum

Träffen inledes med att RHP berättar om sitt arbete och sin vision.

Under Nordic Profile Fair bjöd Rådet för Hållbar Produktmedia in till ett hållbarhetsforum med rundabordssamtal. Presskonferens-rummet var fullsatt och frågor som rör branschens framtid diskuterades med intresse och på ett konstruktivt maner. Läs mer

Branschen får en kunglig hovleverantör vid namn Svenska Medalj

Svenska Medalj har efter att levererat medaljer till kungahuset under åtta års tid nu officiellt utsetts till kunglig hovleverantör. Förutom medaljer till kungahuset levererar bolaget bland att Nobelprismedaljerna och profilprodukter till företag som Volvo och Scania. Läs mer

Torstens hemmalag ombord – IFK Göteborg i Crafts kläder

Från och med säsongen 2020 och sex år framöver är Craft officiell leverantör av match-, tränings- och merchandisekläder till samtliga av IFK Göteborgs fotbollslag och deras supportrar. Läs mer

Branschmingel på PSI – del 1

Den första delen av vårt patenterade branschmingel, den här gången från PSI. Hör några välkända branschaktörer berätta om sin syn på mässan och vad som händer i deras verksamhet just nu.

Läs mer

PSIs nya slutkunds-modell är här för att stanna – ”Vi försöker inte förstöra industrin, tvärtom vi arbetar för att främja den”

Då var årets PSI-mässa över. Ett 60-års jubileum är avslutat och de tre mässorna såg omkring 1.000 utställare och 20.000 besökare från hela världen. På det hela taget var det en framgångsrik mässa och ett tecken i mängden på branschens allmänna välmående, inte minst i form av stora bås och glada miner.

PSI bjuder in till skandinavisk nätverksträff under mässan

PSI vill träffa skandinaviska företag och bjuder in till en ”kaffe-nätverksträff” på mässans sista dag. Läs mer