Logga in

We Do Promotion testar nya vägar för att lyfta branschen – ”vi måste upp två steg i hierarkin”

Daniel Haglöf från PWR Racing och Sofie Källström från WDP presenterar sina bakverk.

Den 16 juni medverkade Branschkoll på ett livesänt event anordnat av Sofie Källström på We Do Promotion (WDP). Syftet var att skapa en mötesplats för media- och produktmediabranschen för att diskutera gemensamma frågor. Samt att vinna över Daniel Haglöf som är vd för PWR Racing i en baktävling. Läs mer

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. Läs mer

PWA anställer Maria Olsson som projektledare för Onlinemässan – sista dagen för rabatt 30/6

Nordic Profile Fair Online 2020 blir det officiella namnet för mässan, i skrivande stund är ett dussin leverantörer redan anmälda som utställare. Och så har man anställt Maria Olsson som kommer vara projektledare för mässan. Läs mer

De tar över Ernst Alexis – och det här händer med tidigare ägarna

Ernst Alexis har startat upp på nytt, och de nya ägarna har tydliga planer för bolaget.

Olsson & Co kommer till kunden med The Brand Truck

Olsson & Co lanserade i dagarna sin Brand Truck, som är ett rullande kontor, konferensrum, showroom och eventyta, som möter kunden där kunden finns.

Fast lanseringen började faktiskt redan i maj med släppet av låten Beautiful World av ingen mindre and DJ Owenco, alltså O & CO – Göteborgshumor när den är som bäst? Läs mer

Det blir en branschmässa i augusti ändå – fast digitalt

I dagarna blev det klart att det trots allt blir en mässa för produktmediabranschen i augusti. En digital sådan – anordnad av PWA. Branschkoll har pratat med Roger Nilsson som är ordförande för PWA. Läs mer

Skyddsprodukternas baksida – bristfälliga produkter och falska certifikat

Skyddsutrustning har blivit en välbehövlig extra inkomstkälla för flera bolag under rådande Corona-kris. Kommuner, regioner och organisationer har haft ett skriande behov av utrustning och näringslivet har inte varit sena med att hjälpa till. Men det finns en baksida. Bristfälliga produkter med falska certifikat har dykt upp på flera ställen, det här kan i bästa fall leda till rejält missnöjda kunder och i värsta fall till dödsfall.

Jätte inom kök och inredning ska slå sig in i branschen

Ännu en jätte har snubblat in i produktmedia-branschen, lagom till att ”corona-gåvan” kommer.

Är mässorna på väg att smyga igång igen? – ”Vi måste få börja agera och planera för framtiden”

Lotta Frenssen, Christian Clemens, Carin Kindbom och Joachim Warnberg vill få igång mässbranschen igen.

I början av året var det breaking news när mässor blev inställda, men så började inställningarna hagla in och det blev snabbt vardagsmat, nu är situationen den omvända och ”breaking news” är om en mässa faktiskt blir av. Samtidigt så vill nu flera av Sveriges största mässarrangörer att man åter ska få dra igång verksamheten.

Podd: Behöver produktmedia-branschen sin egen utbildning?

I det allra första avsnittet av Branschkoll Promotions podd träffar vi Tomas Jansson, vd för New Wave Mode. Vi pratar om Tomas passion för kunskap, böckerna han skrivit, inte minst den senaste boken Stänk och Stygn. Och så pratar vi om branschens kompetensförsörjning – behöver branschen en egen utbildning? Läs mer

Printoz satsar och rekryterar i krisen

Dennis Örtenholm till vänster och Tommy Jonsson till höger, tillsammans med försäljningschefen Mikael Björling i mitten.

Printoz som är en del av TS Reklam har anställt två nya medarbetare från ett annat företag i branschen.

ÅF blir helhetsleverantör till stor butikskedja – ska bygga kundrelationer med produktmedia

4Sign och Team Workwear inleder samarbete

Team Workwear (tidigare Gosh) och 4Sign inleder ett samarbete där man ska samordna sina resurserna på inköpsområdet. Samarbetet kommer också göra det enklare för medlemmarna i respektive kedja att utöka sina verksamheter och gå in på nya marknadsområden, uppger man i ett meddelande. Läs mer

Kan ”Coronagåvan” rädda produktmedia-branschen? Kanske, men då måste du tänka på det här

Johan Aronsson och Kjell Harbom uttalar sig om möjligheterna och utmaningarna med den nya gåvan.

Branschen jublar över den nya ”Coronagåvan” men om den ska bli en räddning i krisen så gäller det att tänka till.

Perfekt läge att prova den nya stora retail-trenden

En ny trend tar retail-branschen med storm och sägs ha mycket hög konverteringsgrad, trenden är potentiellt klockren för produktmedia-branschen.