Linköping

Profilservice söker Brodör

Profilservice.se hjälper företag och organisationer att marknadsföra sig med profilprodukter och profilkläder. Vi ansvarar för allt från idé till produktion och distribution av färdiga produkter, och driver även ett stort antal webbshoppar åt våra kunder. Kunderna är allt från enmansföretag till kommuner, regioner, myndigheter och börsnoterade bolag. Vår ambition är att revolutionera profilbranschen och vi söker nu en noggrann brodör som vill vara en del av teamet på lagret och bidra till vår fortsatta tillväxtresa!

Din arbetsdag
Vill du arbeta i ett företag med visionen att revolutionera branschen? Som medarbetare på Profilservice kommer du rakt in i en dynamisk, utvecklingsinriktad och energirik miljö. Till denna tjänst söker vi dig som vill ha en omväxlande och praktisk roll.

På vårt huvudkontor med lager i Linköping, har vi även vår produktionsenhet med tryck och brodyr. Nu söker vi dig som vill bli en del av teamet på brodyravdelningen. Du kommer få en god introduktion till yrket, där du lär dig brodyr och service på maskinerna. Avdelningen har en effektiv och hög produktionstakt med snabba leveranser. Vid behov och högtryck får du även stötta dina kollegor med varierande uppgifter inom lager samt in- och utleveranser.

Vem trivs hos oss
Vi motiveras och drivs av att alltid överträffa våra kunders förväntningar, vilket leder till att vi utmanar alla gängse arbetssätt i branschen för att nå ökad effektivitet och kortare leveranstider! Vi arbetar utifrån ”The Profilservice Way”, vilket innebär standardiserade arbetssätt under ständig utveckling för att nå maximal optimering, kvalitet, kundnöjdhet och affärsnytta.

Din profil
Du är noggrann, kvalitetsmedveten och effektiv. Om du har en kreativ och konstnärlig ådra, kan det vara positivt i denna roll. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att uppgifterna blir gjorda i tid och med god kvalitet. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel inför att arbetsuppgifterna varierar. Du behöver ha god svenska i tal och det är meriterande med körkort.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Kosta Boda släpper glaskollektion i samarbete med sex svenska artister

glas kosta boda merchandise

Kosta Boda släpper nu serien ”Don’t stop the music” som är ett samarbete mellan glasbruket, flera svenska artister och Stiftelsen Svenska Musikfonden.

I samarbetet har konstnären Clas Håkansson har tillsammans med några av Sveriges främsta artister återskapat deras personliga tatueringar och låttexter som motiv på olika glas.

Kollektionen består av vinglas, ölglas och tumblerglas som kommer i 6-pack. Genom att köpa en, eller flera förpackningar bestående av 6 glas stöttar du inte bara den svenska musikbranschen, du får även glas med flera olika motiv – en liten och personlig del av Molly Sandén, Sandro Cavazza, Smith and Thell, Miss Li och Darin, skriver Kosta Boda i ett nyhetsinlägg.

I samma nyhetsinlägg står det att läsa att:

Kosta Boda skänker 15 procent av nettofaktureringsvärdet till Stiftelsen Svenska Musikfonden. Alla artister och tatuerare efterskänker sin rätt till ersättning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

SBPR startar padelturnering

sbpr profilreklam padel

SBPR ska arrangera sin helt egna padelturnering, SBPR Padel Open som arrangeras i Eskilstuna den 17 februari 2022.

”Nätverka med kollegor i branschen under sportsliga former samtidigt som ni kan bli produktmedias bästa padellag”, skriver man i inbjudan.

Turneringen pågår från 9 på morgonen fram till 18, därefter hålls en middag och en prisceremoni på Elite Stadshotell i Eskilstuna.

Turneringen är endast öppen för medlemmar i SBPR.

För anmälan och mer information kontakta Michael Serrander på Profeel.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Branschfesten ställs in – Vaccinationspass kommer krävas

mässa Elmia profile fair

PWA gick nyligen ut och sa att januari-mässans branschfest är avblåst, samt att man nu kommer kräva vaccinationspass av de som vill besöka den fysiska mässan.

Läs mer: Det blir en hybridmässa i januari – så här kommer det fungera

Enligt information från Elmia så ingår inte mässor i samma kategori som andra event där vaccinpass krävs. Utan det är upp till arrangören att bestämma och i dagsläget har man valt att kräva vaccinationspass av både besökare och utställare.

Vi avvaktar och följer pandemins utveckling och om läget förvärras kommer vi att följa de riktlinjer som Regeringen och Folkhälsomyndigheten beslutar de kommande veckorna. Detta innebär att det kan behöva komma nya beslut med anledning vad som sägs framöver, skriver man i ett nyhetsbrev.

För den som av olika anledningar inte kan medverka fysiskt i Jönköping finns fortsatt den digitala mässan som alternativ.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Här är de profil-leverantörer som fick mest i korttidsstöd

Branschens leverantörer har fått omkring 200 miljoner i stöd, här är de 15 som fått mest.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons