Profilservice satsar och söker 5 nya säljare

Profilservice som nyligen tog över Chardens profilverksamhet i Varberg ska nu anställa fem nya säljare, fyra till kontoret i Linköping och en till Varberg.

Profilservice ingår i Zollner Group som drivs och ägs av bröderna Adam och Johan Zollner, i gruppen ingår även det lönsamma företaget Nordic Souvenir. Och efter att man nyligen tagit över Chardens profilverksamhet ska man nu alltså anställa fem nya säljare.

I jobbannonsen går det att läsa följande om Zollner Group:

Koncernen Zollner Group omsätter totalt över 70 miljoner. Utöver god tillväxt, har vi det senaste året även mottagit pris som DI Gasellföretag, Veckans Affärer Superföretag samt blivit nominerade till Årets mest engagerade företag i Linköping och årets leverantör på Pressbyrån. I Linköping hittar du huvudkontoret där hälften av våra 30 medarbetare jobbar, vi finns även i Stockholm, Göteborg, Malmö, Åre, Helsingfors och Reykjavik.

I sin rektryteringsprocess har de även tagit fram en video som avser att beskriva arbetsplatsen, den kan du se här nedan.





Annons

Apaks vd Evelina Lindgren är Årets Företagare i Sverige

Mölndalsföretagaren Evelina Lindgren, tredje generationens vd på familjeföretaget Apak, blev i lördags utsedd till Årets Företagare i Sverige 2021.

Hon hade kvalificerat sig till finalen genom att tidigare vinna de regionala delfinalerna vilket vi skrivit om här och här.

– Det känns helt overkligt måste jag säga. Jag vill förstås tacka min familj, vi är ett familjeföretag, och utan dem så hade jag aldrig stått här idag, säger en glad och överraskad Evelina Lindgren när hon blir intervjuad av Företagarna.

Utmärkelsen delades ut under en galakväll i Stockholms Stadshus den 16:e oktober.

Det som bland annat imponerade på juryn och fick dem att utse Evelina Lindgren var hennes förmåga att driva bolaget att bli mer hållbart både vad gäller miljö och inte minst i personalfrågor.

Apak har investerat i en fullskalig solcellsanläggning som minskat elinköpen med 80 procent och rörelseresultatet har i stort sett ökat trefaldigt mellan 2015 och 2020.

Juryns motivering

”Med en stor dos innovationskraft sätter Årets Företagare ribban för hållbarhet högt och är en sann inspiration och förebild. Vår vinnare går i bräschen och driver utvecklingen för en hållbar omställning framåt. 

Årets Företagare har på kort tid fördubblat omsättningen och skapat en framgångssaga där utvecklingsmöjligheterna är oändliga. Med ett modigt ledarskap och en utgångspunkt i att medarbetarna är bolagets hjärta och viktigaste resurs, har vår vinnare tagit hela bolaget mot deras gemensamma mål.”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hudikprofil förvärvar ÅF i grannkommun – ”blir medlem i NWP”

Utökar med bland annat bildekor och skyltar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Staples öppnar profilbutik och byter namn

Staples öppnar ny butik i Göteborg (ej den på bilden).
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ernst Alexis får ny vd och delägare

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny yrkesbutik öppnar i Växjö

arbetskläder workwear butik
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Här är alla i branschen som är klara för nya mässan Profil & Promotion

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Momentum Group säljer Gigant men fortsätter sälja deras produkter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Profilprodukt är hetaste spåret efter våldsam gärningsman

tygpåse tygkasse
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Devals nya kollektion är ”vanlig” i dagsljus och reflekterande på kvällen

arbetskläder profilkläder

Deval har släppt en ny kollektion av reflexplagg som har vanliga färg på dagen men på natten så kommer de reflekterande egenskaperna fram. Kollektionen lanseras med en reklamfilm i Tv4 som hade premiär nu i dagarna och som blev systrarna Frida och Josefin Aronsson debut som modeller.

Det unika med kollektionen är att den i ”dagsljus ser ut som vilken jacka som helst”. Bakom idén sägs bolagets grundare ConnyAronsson stå, som sorgligt gick bort innan sommaren och kollektionen är dedikerad till honom.

– Det är den största satsning vi någonsin gjort och pappa brann verkligen för de innovativa reflekterande kläderna som ser ut som vanliga kläder i dagsljus. Det känns speciellt och stort att vi nu genomför hans idéer och vi är spända på att se hur våra kunder tar emot nyheterna. Kläderna är revolutionerande och det betyder mycket för oss att äntligen lansera kollektionen, säger Frida Aronsson, i ett pressmeddelande.

Mamma och systrar

Frida och Josefin Aronsson från inspelningen av reklamfilmen.

I pressmeddelandet skriver man också attsystrarna Josefin och Frida Aronsson och deras mamma är ”aktiva i företaget”. Bakom reklamfilmen stårDaniel Fridell som är en känd svensk regissör och musikproducentenTomas Granlind.

– Att få chansen att göra en unik kollektion och göra skillnad genom att kombinera mode med säkerhet, och på så sätt inspirera människor att bli mer synliga i mörkret, är en fantastisk möjlighet som engagerar hela företaget. Jag har själv en son och vet hur svårt det kan vara att klä honom med reflexer när det är mörkt ute. Att vara synlig i mörkret kan faktiskt vara en fråga om liv och död, avslutar Josefin Aronsson.

I viden nedan kan du se reklamfilmen som alltså går på Tv4 just nu.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lägger ner på grund av Covid – startar nytt inom expo

redaktionen@branschkoll.se
Annons