Stockholm

Profile Nordic söker Creative Sales Advisor B2B

Varför just oss?

Sticker du inte ut i vår bransch så är uppförsbacken brant.

Vårt framgångsrecept bygger på att inte vara som ”alla andra” utan att kunna erbjuda unika och egendesignade produkter i en djungel av kataloger, hemsidor och interna webshopar. Med åren har vi blivit den partner som kunden vänder sig till när de i sin tur vill sticka ut. Med egen produktion, egen grafisk avdelning och eget tryckeri så erbjuder vi möjligheter, lösningar och leveranstider som gång på gång överträffar både kundens förväntningar och önskningar som de inte ens själva visste om att de hade.

Vi arbetar från Kiruna i norr till Ystad i syd men trots de geografiska avstånden så är vi ett tight och sammansvetsat gäng som hjälper, stöttar och samarbetar med varandra dagligen. Vid minst två tillfällen per år anordnas det konferensresor och under pandemifria tider så förläggs de oftast utomlands.

Självklart ingår allt du behöver för att vi tillsammans ska se till att du når dina mål – allt från teknisk utrustning (mobil, dator etc.) till tjänstebil.

Varför just du?

Lagerarbetare, förskollärare, lastbilschaufförer och fysioterapeuter – det här är bara ett fåtal exempel på olika bakgrunder som några av våra toppsäljare har haft innan de utbildades och formades inom bolaget. Tillsammans bryter vi ned direktförsäljningens olika beståndsdelar och ser till att du bemästrar dessa för att kunna bli nästa spelare i vårt lag.

Med andra ord så är din tidigare erfarenhet långt ifrån avgörande utan det viktigaste är att du besitter en riktig vinnarskalle och tycker om att jobba och umgås med människor. Däremot så kan det ge dig ett försprång i utvalda delar av jobbet om du tidigare arbetat med telefonförsäljning, mötesbokning och/eller som fältsäljare inom andra branscher.

Därför lyckas vi!

En helt unik kollektion av produkter som kontinuerligt utvecklas och växer.

Samarbeten med allt från stora rikstäckande kedjor till små lokala aktörer.

Möjligheten till trygghetslön under upplärningen.

Obegränsade förtjänstmöjligheter med en provision utan tak.

Kontinuerlig coachning från några av branschens bästa.

Arbetskollegor som kommer göra ALLT för att hjälpa dig att lyckas.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons