Logga in

Profeel förvärvar Pege Promotion

12 augusti, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Koncernen omsätter efter förvärvet cirka 57 miljoner kronor och har 19 medarbetare.

– Vi har sedan många år tillbaka haft kunder i hela Västmanlandsregionen och har hela tiden haft för avsikt att stärka vår position i regionen. Pege Promotion är dessutom ett företag som vi har sneglat på i många år då vi alltid ansett att de är väldigt duktiga och lika oss i vårt arbetssätt. Därför känns det extra bra att det är just PeGe Promotion som vi har lyckats förvärva och vi får en naturlig och ökad närvaro i Västmanland, säger Michael Serrander, VD för Profeel i ett pressmeddelande.

Marknaden förändras

Pege Promotion grundades 1990 och omsätter idag cirka 11 miljoner kronor per år på fyra anställda.

– Vi ser att marknaden genomgår stora förändringar och det är tufft att vara ett litet bolag. Branschens framtid är både krävande och spännande. Jag upplever att Profeelkoncernen har kunskapen och den finansiella styrkan som behövs för att utveckla PeGe Promotion vidare. Profeel har genom åren varit vår värsta men bästa konkurrent och jag ser väldigt mycket fram emot att jobba tillsammans, säger Christine Larsson, vd på Pege Promotion.

Flera stora kunder

Bland Profeel-koncernen kunder efter förvärvat återfinns bland annat: Telia Company, Actic, SkandiaMäklarna, TV4 och Best Western Hotels.

Pege kommer drivas på samma sätt som tidigare med samma personal, men nu utifrån Profeel-koncernens affärsidé och arbetsmetodik. Profeel finns nu representerat i Eskilstuna, Stockholm, Västerås och Oslo.

Växande Postemballage i Jönköping investerar i ökad kapacitet och fler tjänster

Postemballage i Jönköping hjälper tryckerier med både tryck på kuvert och med förpackningar för frakt. Men man gör också profilprodukter, kuvertering, printning, fals- och plock, inplastning och annat inom distribution. Under det gångna året har man växt ytterligare och nu investerar man i ökad kapacitet och fler tjänster. (mer…)

Danagårdlitho marknadsför sina miljösatsningar med ny film

Danagårdlitho berättar i en film om hur man jobbar med miljö- och klimatfrågor.

I en tre minuter lång film berättar Linn om hur tryckeriet Danagårdlitho tänker kring trycksaker och miljö. (mer…)

Debatt: Ta bort priskorgarna i offentliga upphandlingar av trycksaker

Grafiska företag fyller ofta i stora priskorgar i samband med anbud i offentliga upphandlingar. Priserna blir snabbt gamla och tar orimligt mycket tid att fylla i.

Offentliga upphandlingar inom grafisk bransch tar orimligt stora resurser för inblandade företag på grund av upphandlingsprocessen och att många tilldelningar överklagas till domstol. Här presenteras en idé på hur man skulle kunna utveckla och förenkla processen.

Tryckeriet Moo erbjuder sina kunder att investera i bolaget

Moo.com planerar att ta in kapital från sina kunder.

Online-tryckeriet Moo, med produktionsanläggningar i England och USA, undersöker intressent bland sina över en miljon kunder att bli gräsrots-finansiärer.

Smurfit Kappa lanserar leksaker i wellpapp

Smurfit Kappa har lanserat en kollektion med leksaker av papper

4evergreen – en ny allians för fiberbaserade förpackningar

4evergreen är en ny industriallians för aktörer inom fiberbaserade förpackningar. Bland medlemmarna finns flera tunga namn inom förpacknings- och pappersindustrin. (mer…)

Svenskproducerade trycksaker är bäst för miljön – ”blir standard för att beräkna CO2-avtryck för trycksaker”

Åtta.45 är det första svenskägda tryckeriet att certifieras för användning av Climate Calc – som beräknar en trycksaks CO2-avtryck. Nu ska många fler följa efter. (mer…)

Digaloos grundare går vidare – här berättar han varför

Efter försäljningen av Digaloo till Taberg Media Group i mars 2018 väljer nu vd:n Jannes Dahlgren att lämna företaget. (mer…)

Workflow Summit: Finns det för mycket mjukvara i grafisk bransch?

Den 12 november var det dags för den grafiska branschen att lära sig mer om automatisering och arbetsflöden när Grafkoms Workflow Summit 2019 hölls i Stockholm. (mer…)