Priset på frimärken höjs igen

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

PRINT, PACK & ETIKETT
(Inkl. Promotion)

1.400 kr/månad

Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.

promotion

Från:
298 kr/månad

Läs allt vi skriver om produktmediabranschen

Annons

Mer skyddad skog i Sverige under 2013

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Canon sänker miljöpåverkan – återanvänder delar i nybyggda pressar

Ämnen i artikeln: Canon
Ämnen i artikeln: Canon
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Löfbergs i vykortskampanj med Postify

Ämnen i artikeln: Postify

Genom ett samarbete med företaget Postify, erbjuder kaffetillverkaren Löfbergs sina kunder att skicka gratis fikainbjudningar direkt via vykortsappen på deras Facebooksida.

I appen finns sex färdigdesignade motiv att välja bland och efter att du valt det motiv som passar dig bäst, skriver du din hälsning och adressen till den som ska få just din fikainbjudan. Sedan är det bara att skicka och vänta på att inbjudan landar i mottagarens brevlåda.

– Samarbetet med Löfbergs känns väldigt roligt då fysiska vykort lämpar sig så bra för just fikainbjudan, vilka sprider glädje både till avsändaren och mottagaren. Vi hoppas att detta ska få människor att just sprida glädje till varandra, samtidigt som de inser hur härligt det är att skicka riktiga vykort igen, säger Fredrik Schöön, vd för Postify

Facebookappen Postify Postcards är en tjänst för företag och organisationer som vill samla in pengar till sin organisation, sprida sitt varumärke samtidigt som kunderna skickar vykort med egna bilder eller som Löfbergs, sprida glädje med färdigdesignade motiv.

– Det här är ett kul och annorlunda sätt att få ännu fler att uppleva att både Löfbergs och gamla vänner är en god anledning att ses, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs i en kommentar.

Testa på Löfbergs Facebooksida.

Ämnen i artikeln: Postify
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fler digitala stortavlor i Stockholm

Ämnen i artikeln: JCDecaux
Ämnen i artikeln: JCDecaux
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Höga varselnivåer i hela kommunikationsbranschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vistaprint köper People & Print Group

Ämnen i artikeln: Vistaprint
Ämnen i artikeln: Vistaprint
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Storägare lämnar Bong

Ämnen i artikeln: Bong
Ämnen i artikeln: Bong
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ricoh utökar satsning på MRM- och variabeldataverktyg i Sverige

Ämnen i artikeln: Ricoh
Ämnen i artikeln: Ricoh
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Scandbook byter ordförande

Ämnen i artikeln: Scandbook

Curt Lönnströ har begärt utträde av personliga skäl och ersätts av Håkan Söderbäck som varit styrelseledamot seda 2010.

Ämnen i artikeln: Scandbook
redaktionen@branschkoll.se

International Print Day – en digital och global branschdag

Som en reaktion på en rad olika kampanjer för digitala alternativ till papper skapades International Print Day förra året. Den hålls för första gången i år den 8 oktober och kommer att arrangeras som en virtuell och global konferens med internationella talare för att ”hylla tryckt och integrerad kommunikation”.

Man säger sig vilja vara ett öppet alternativ där kunskap och erfarenheter ska spridas i den globala tryckindustrin. Även mindre företag ska genom initiativet få en chans att delta i en internationell konferens.

På initiativ av Branschkoll kommer det att bli någon form av svensk aktivitet på International Print Day. Följ utvecklingen på Branschkoll och på Twitterkontot @IntPrintDaySwe.

Anmälan till den webbaserade globala aktiviteten kan göras redan nu och det är gratis via den här länken.

Mer information på www.internationalprintday.org.

redaktionen@branschkoll.se
Annons