Priset på frimärken höjs igen


Vill du fortsätta läsa?
Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.
Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll
Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.
(Inkl. Promotion)
Case: Individanpassad trycksak med hög ROI

Alla dagstidningar backar 2011

Amerikanska branschorganisationer på väg gå samman

Det är NAPL och PIA, de två största organisationerna för den grafiska branschen i USA, som nu för samtal om ett samgående. Under ett heldagsmöte tidigare i veckan kom man fram till en gemensam handlingsplan för hur processen ska se ut, rapporterar myprintresource.com
Både Joe Truncale, vd för NAPL och Michael Makin, vd för PIA stödjer inte helt oväntat planerna. Det är naturligtvis inte en fråga om, en sammaslagning kommer att ske, utan när den blir av.
PIA (Printing Industries of America) är en renodlad branschorganisation för grafiska företag, motsvarande Sveriges Grafiska Medieförening (SGM inom GFF) i Sverige. För ett antal år sedan gick GATF, det amerikanska grafiska forskningsinstituetet, ihop med PIA.
NAPL (National Association for Printing Leadership) är en branschorganisation som fungerar med som en utvecklings- och utbildningsorganisation med fokus på ledarskapsfrågor i den grafiska branschen.
Pinterest är nästa sociala fluga

Nu kan alla rösta i Guldnyckeln

Avgörandet i Swedmas tävling i direktmarknadsföring närmar sig. I Folkets Nyckel kan alla i branschen vara med och avgöra vilket bidrag som är det bästa bland de nominerade. De flesta av vinnarna utses av en jury men tack vare Folkets Nyckel får alla nu en möjlighet att med sin röst påverka vilket bidrag som blir en av vinnarna.
Röstning sker från och med nu fram till 22 mars klockan 15.00 och du hittar den fullständigt beskrivningen av varje bidrag och hur röstningen går till här.
Nedanstående bidrag går att rösta på i Folkets Nyckel inför Guldnyckel 2012.
Telekom-, IT-, el-, olje- och bensinbolag
01 En lönsam julgåva, Bredbandsbolaget av IK Stockholm
02 Fjärrkontrollsförenklaren, Viasat av ROI Division
03 Smakfullt erbjudande från ComHem av Smicker
04 Hantverkarkampanjen, 3 Företag av MRM Stockholm
Finansiella produkter och tjänster samt försäkringar
05 Företagsrådgivare på väg, SEB av MRM Stockholm/Storåkers McCann
06 Brevet utan erbjudande, IF av MRM Stockholm
07 Ta hand om kärleken, SEB av MRM Stockholm/Storåkers McCann
08 Planera framtiden, SEB av MRM Stockholm/Storåkers McCann
09 Alla uppfinningar är redan gjorda, Chalmers tekniska högskola av Augusti
Samhällsservice, skolor samt ideella organisationer
10 Hjälp barn att hitta hem, Röda Korset av Gadd och Naked
11 Framtidens skolkatalog, Borås Stad av Mecka
12 Elda upp din inbjudan, IHM Business School av Welcom
13 Inte för alla, Bonniers Konsthall av DDB Stockholm
Produkttillverkning
14 Darwin vs. Gutenberg, MittMedia Print av dos Santos & Thunholm
15 Ariel Fashion Shoot, Procter & Gamble av Saatchi & Saatchi
Publicering
16 Firmafest med Arvingarna, Gröna Lund av Pool
17 Återkomsten, Parks and Resorts av Pool
Detaljhandel
18 Lansering av ICA Student, ICA av KING
19 Bränn BH:n, Department and Stores (NK) av Garbergs
20 Jakten på den rätta, Department and Stores (NK) av Garbergs
21 Sportkronan, Team Sportia av Welcom
Övriga tjänster för konsumenter och företag
22 QRistmas!, INGO av INGO
23 FRAMGÅNGSKARTAN: E-HANDELSTESTET, Posten av Åkestam Holst
24 Pick n Play, Mc Donald´s Sverige av DDB Stockholm
25 Origamiarenan, Stockholm Glob Arenas av Pool
KST ny medlem i Swedma

VD i Done avgår men behåller aktierna
