Printworks Always är Sveriges bästa Web-to-Print-lösning

Pressmeddelande 2010-11-11

Under tisdagskvällen fick Västeråsföretaget Printworks webbtjänst Always ta emot priset för  Sveriges bästa Web-to-Print-lösning. Konkurrensen var mycket hård och det prestigefyllda priset delades ut vid Graphic Awards på Berns Salonger i Stockholm.

Graphic Awards arrangeras årligen av Grafiska Företagens Förbund och Grafiskt Forum. På tillställningen delas priser ut i olika kategorier inom ramarna för den grafiska branschen. Priset för bästa web-to-print delas ut till det företag i Sverige som under året uppvisat den tekniskt och kommersiellt mest framgångsrika lösningen inom området. I år var det Printworks Always som kammade hem guldet med motiveringen:

– Printworks har skapat ett användarvänligt och dynamiskt system för enkel och transparent beställning av såväl mindre som mer omfattande grafiska produktioner. Systemet har byggts på användarnas erfarenheter och med kunden i fokus har Printworks skapat ett nytt, kraftfullt konkurrensmedel i kampen om nya trycksaksbeställare. Systemet känns komplett och vi kan inte komma på något som saknas.

Unga entreprenörer visar vägen
Många anser att Web-to-Print är en av de starkaste krafterna den grafiska branschen har till hands och ett medel för att driva utvecklingen framåt, till modernare produktionstekniker.

– Vi strävar efter att ligga i framkant av utvecklingen, både vad gäller ny teknik och nya kommunikationssätt. Som ett ungt entreprenörsföretag känns det extra kul att det är vi som sätter standarden för nya generationens web-to-print lösningar. Always har fått enormt bra respons från marknaden och att vi nu vinner priset som bäst i landet är ett kvitto på att vi är på rätt väg när det gäller Always fortsatta utveckling, säger Afshin Kheirmand, produktions- och utvecklingsansvarig på Printworks.


För mer information besök
www.printworks.se/always

Läs mer om tävlingen: www.graphicawards.se

Kontaktperson: Daniel Nilsson, kundansvarig Always, 076-200 70 70, daniel@printworks.se

Kort om Web-to-Print
Web-to-Print minskar gapet mellan beställare och tryckeri. Tjänsten möjliggör för beställaren att själv skapa, ändra och godkänna tryckmaterial via Internet. Enligt undersökningsföretaget InfoTrends, kommer volymen för Web-to-Print i Europa växa med 264 procent till ett marknadsvärde på över 100 miljarder kronor under 2010.

Kort om Printworks Always®
Printworks Always® är en web-to-printlösning för beställning av trycksaker online. Webbtjänsten ger kunden möjlighet att själv skapa, redigera och personifiera tryckmaterial som visitkort och informationsblad utifrån företagets grafiska mallar. Systemet garanterar alltså att företagets grafiska profil alltid följs, oavsett beställare. För företag med många beställare och skiftande kunskapsnivåer är detta en stor fördel.

Printworks grundades 2005 i Västerås och har snabbt vuxit till ett etablerat företag med femton anställda samt en omsättning om cirka 15 miljoner. Företaget erbjuder tjänster inom grafisk formgivning, trycksaksproduktion samt lösningar inom informationslogistik.

Vd-byte på etikett- och förpackningsjätte

all4lables
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Förpackningstryck: Det avgör när Nestlé väljer digitalt eller offset

IMG 0734 1800

✔️Panelsamtal om ”inkjetrevolutionen” inom förpackning ✔️Så tänker storföretaget Nestlé i valet av förpackningstryck ✔️”Det är ett paradigmskifte”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Boxon ska dubbla omsättningen och växa på nya marknader

IMG 0261 1800
Ämnen i artikeln: BoxonEtikett

✔️Boxon Groups vd Fredrik Ståhl om femårsplanen ✔️Ska dubbla omsättningen till 4 miljarder kronor ✔️Hoppas etablera sig i 5-6 nya länder ✔️Ökad e-handelsförsäljning och nya digitala kliv

Ämnen i artikeln: BoxonEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Walki investerar i ny produktionslinje för cirkulära förpackningsmaterial

walki2 1800
Ämnen i artikeln: Walki

Walki Group har investerat över sex miljoner euro i en ny produktionslinje vid sin anläggning i Steinfurt, Tyskland, för att stödja övergången till fiberbaserade förpackningsmaterial.

Ämnen i artikeln: Walki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De höjer priset på well

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nystartad ÅF av arbetskläder i konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De köper konkursboet – ”Vi är en väldigt naturlig köpare”

2 1800

✔️Ska ge trygghet till konkursboets kunder ✔️Målsättning att fortsätta växa 15 procent årligen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Klart: Hjalmar E:s konkursbo sålt

hjalmare kontrakt

✔️Verksamheten upphör i Skellefteå ✔️Avser flytta tillgångarna till södra Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två nya digitalpressar – ”Vet att vi måste omsätta mer eller göra förändringar i produktionen”

IMG 2174 1800

Efter pensionsavgångar och byte av administrativt system – tryckeriet skiftar maskinmärke på digitaltrycksavdelningen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri investerar över 20 miljoner kronor i rullinkjet – visar volymökning i år

intellijet parajett

✔️Nya kundaffärer har bäddat för bra start på året ✔️Så mycket har tryckeriets volymer ökat

redaktionen@branschkoll.se
Annons