Logga in

Printer söker Ordermottagare/ Innesäljare

12 augusti, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

PRINTER är ett av Sveriges ledande onlineföretag inom tryck- och profilprodukter. Vårt mål är att ge alla våra kunder en trivsam kundresa med ett lyckat slutresultat tack vare dig och dina glada kollegor. Som företag strävar vi efter att ligga i absolut framkant när det gäller framtidens digitaliserade B2B-handel utan att tappa den personliga kontakten. Vi är måna om att hålla en hög och personlig servicenivå och samtidigt ha väldigt kul på jobbet.

Dina arbetsuppgifter

Du ska på ett vänligt, professionellt och trevlig sätt ta emot inkommande telefonsamtal, e-post och chattar från kunder. Du bär med dig ett högt servicetänk och har fokus på att göra kunderna nöjda. Du blir ansvarig för dina egna kunder och sköter hela säljprocessen från offert till inköp hos våra leverantörer. Du kommer att kontrollera tryckfiler som kommer in och även göra korrektur till våra kunder.

För att trivas i din roll vill vi gärna att du

  • Är positiv och glad och vågar att ta plats
  • Kan hantera många parallella processer samtidigt
  • Tar ansvar och behandlar kunderna så som du själv vill bli behandlad
  • Har ett servicetänk
  • Initiativrik
  • God datorvana
  • God kommunikativ förmåga
  • Klarar av ett högt tempo

Vi ser gärna att du har

Kunskaper i Adobe Illustrator, övriga Adobe-program är meriterande men inget krav.

Det är meriterande men inget krav om du har

  • Varit i kontakt med tryck eller profilbranschen tidigare
  • Har erfarenhet från kundkontakt

Vad du får hos Printer

  • Del av ett härligt gäng
  • Ett växande företag som satsar för att nå till högsta tronen inom tryck-och profilprodukter
  • Ett fartfyllt arbete
  • Vi arbetar med gemensamma mål och vi lär oss mycket av varandra
  • Växa inom dina intresseområden

Varaktighet, arbetstid

Tillsvidare, Heltid

Lön

Fast lön enligt överenskommelse

Så ansöker du

Mejla din ansökan till Johan Stighagen, VD på johan@printer.se.

Sista ansökningsdag 1 september.

Tillträde är omgående och intervjuer sker löpande.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Växande Postemballage i Jönköping investerar i ökad kapacitet och fler tjänster

Postemballage i Jönköping hjälper tryckerier med både tryck på kuvert och med förpackningar för frakt. Men man gör också profilprodukter, kuvertering, printning, fals- och plock, inplastning och annat inom distribution. Under det gångna året har man växt ytterligare och nu investerar man i ökad kapacitet och fler tjänster. (mer…)

Danagårdlitho marknadsför sina miljösatsningar med ny film

Danagårdlitho berättar i en film om hur man jobbar med miljö- och klimatfrågor.

I en tre minuter lång film berättar Linn om hur tryckeriet Danagårdlitho tänker kring trycksaker och miljö. (mer…)

Debatt: Ta bort priskorgarna i offentliga upphandlingar av trycksaker

Grafiska företag fyller ofta i stora priskorgar i samband med anbud i offentliga upphandlingar. Priserna blir snabbt gamla och tar orimligt mycket tid att fylla i.

Offentliga upphandlingar inom grafisk bransch tar orimligt stora resurser för inblandade företag på grund av upphandlingsprocessen och att många tilldelningar överklagas till domstol. Här presenteras en idé på hur man skulle kunna utveckla och förenkla processen.

Tryckeriet Moo erbjuder sina kunder att investera i bolaget

Moo.com planerar att ta in kapital från sina kunder.

Online-tryckeriet Moo, med produktionsanläggningar i England och USA, undersöker intressent bland sina över en miljon kunder att bli gräsrots-finansiärer.

Smurfit Kappa lanserar leksaker i wellpapp

Smurfit Kappa har lanserat en kollektion med leksaker av papper

4evergreen – en ny allians för fiberbaserade förpackningar

4evergreen är en ny industriallians för aktörer inom fiberbaserade förpackningar. Bland medlemmarna finns flera tunga namn inom förpacknings- och pappersindustrin. (mer…)

Svenskproducerade trycksaker är bäst för miljön – ”blir standard för att beräkna CO2-avtryck för trycksaker”

Åtta.45 är det första svenskägda tryckeriet att certifieras för användning av Climate Calc – som beräknar en trycksaks CO2-avtryck. Nu ska många fler följa efter. (mer…)

Digaloos grundare går vidare – här berättar han varför

Efter försäljningen av Digaloo till Taberg Media Group i mars 2018 väljer nu vd:n Jannes Dahlgren att lämna företaget. (mer…)

Workflow Summit: Finns det för mycket mjukvara i grafisk bransch?

Den 12 november var det dags för den grafiska branschen att lära sig mer om automatisering och arbetsflöden när Grafkoms Workflow Summit 2019 hölls i Stockholm. (mer…)