Print och digital kommunikation i symbios – lär dig mer om hur du hjälpa dina kunder
Grafiska företag måste jobba mer med sina kunder och digitala kommunikationskanaler. Annars kommer kunderna att leta sig vidare till andra teknikleverantörer som kan hjälpa dem i deras utveckling.
Med detta som bakgrund bjuder Canon in sina kunder till en ”Innovation Day” den 20 oktober där kundkommunikation på olika plattformar är i fokus. Detta gör man tillsammans med mjukvaruföretaget Quadient.
Man kommer att visa möjligheterna med Quadients system för kommunikation som sker på mottagarnas villkor. Print och digital kommunikation i samverkan och som analyseras och styrs från ett och samma system.
Kunderna vill ha lösningar som inte bara är papper och därför jobbar print-företagen allt mer med de här lösningarna. Under dagen blir det en blandning av internationella keynotes och exempel på svenska och nordiska företag som jobbar med Quadients lösningar både i digitala kanaler och i print.
I ett av inslagen under dagen kommer Jens Börlin från CGI tillsammans med Canon att berätta och förklara hur CGIs kunder använder verktyget Quadient Interactive för att kommunicera effektivt över flera kanaler.
Läs också: Ett företag som nyligen investerat stort i Quadient Inspire är Åtta45 i Stockholm, vilket du kan läsa mer om här.
Analysföretaget IDC kom nyligen med en rapport kring verktyg för det man kallar ”Dynamic Delivery of Multichannel Personalized Experiences”. I rapporten hamnar Quadient Inspire längst upp till höger och utnämns till ”leader” i segmentet före företag som Adobe, Oracle och XMPie.
– Bakom eventet står Canon som en drivande partner utifrån våra kunders önskemål om att lära sig mer om ämnet, berättar Ulf Nilsson som jobbar med CXM-lösningar (Customer Experience Communication) på Canon.
Från tryckeri till teknikpartner
För att kunna investera i den här typen av lösningar behövs både pengar och mycket ny kompetens. Den handlar om att bli en teknikpartner snarare än ett tryckeri.
Ett första steg i detta är att skaffa sig kompetens – till exempel genom att lägga en dag på att lyssna på andra som redan tagit steget.
”Innovation Day” går på Grand Hotell i Stockholm den 20 oktober.
Läs mer om eventet här.