Logga in

Print Next växer med Nopa som ny medarrangör

18 december, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Den grafiska branschens framtidsevent Print Next växer vidare med nätverket Nopa som ny medarrangör. Tillsammans med Grafkom och Grafiska Företagen – som startade Print Next för två år sedan – samlar man den 7 maj 2020 en ännu större del av den nordiska och baltiska grafiska branschen för att diskutera framtidens grafiska tjänster och företag.

– Nopa är en mycket stark aktör för de största tryckerierna med verksamhet i Norden och Baltikum och tillsammans kommer Print Next att bli ännu bättre på att hjälpa grafiska företag att se vad framtiden har att erbjuda för branschen, säger Magnus Thorkildsen, partner på Grafkom.

Håvard Grjotheim som leder arbetet med Print Next för Nopas del är nöjd med samarbetet.

– Den grafiska branschen behöver en enad och stark röst i tider då grafiska produkter både utmanas av digitala alternativ men samtidigt också kan skapa enorma värden för kunderna om de används på rätt sätt. Min vision är att Print Next kan vara en väg mot att göra branschen starkare, säger Håvard Grjotheim, vd på Scandbook.

Planeringen är redan i full gång och fokus på nästa års Print Next blir att med olika vinklar få fram vad som kommer att krävas för att lyckas inom områden som hållbarhet, teknologi och affärsmannaskap.

– Print Next har utvecklats snabbt från ett svenskt till nordiskt möte för branschen vilket är helt rätt i en tid då både kunder och branschen blir mer global samtidigt som man bygger starkare lokala samarbeten med sina kunder. Frågor som hållbarhet och affärsmannaskap är helt avgörande för att nå framgång de kommande åren, säger Ravindra Parasnis, vd, Grafiska Företagen.

Mer information kommer i början av nästa år, skriver man i ett meddelande.

Läs mer om arrangörerna på grafkom.se, grafiska.se och nopa.nu.

Göteborgstryckeriets kalenderförlag satsar på ny produktmedia – ska ut i Europa

Stefan Johansson på Gullers Trading var på PSI-mässan i början av januari och visade upp sina anteckningsböcker som nu ska bli produktmedia.

Kalenderspecialisten Gullers Trading ställde ut på produktmediamässan PSI i Tyskland i början av januari.

Postnord Strålfors investerar ytterligare i 3D-printing

Tomas Lundström, Head of 3D på Postnord Strålfors (Bild: Postnord)

Utvecklingen av tekniken med 3D print går snabbt och skapar helt nya möjligheter för logistikbranschen. (mer…)

Pappers- och skogsbolag blir elleverantör – Holmen bygger vindkraftverk för 1,3 miljarder

Holmens ska bygga 26 vindkraftverk på egen mark utanför Skellefteå.

Köper CO2-neutral tryckpress

Trond Erik Isaksen på Livonia är i full färd med att installera nya tryckpressar – använder klimatkompensering från Heidelberg.

Livonia Print klimatkompenserar ny tryckpress.

Smarta belysning i trycksak – så mycket finish får du för 16 miljoner

Exklusivt magasin för ägare av en ovanlig bil.

Strands Grafiska lever vidare – Ljungbergs köper namnet och anställer åtta

Sofia Ljungberg är vd för Ljungbergs Tryckeri som driver Strands Grafiska vidare i Lindesberg.

Strands Grafiska tas över av Ljungbergs Tryckeri som köper varumärket, kundregistret, varulagret och en del av maskinerna. (mer…)

Åtta.45 köper CA Andersson

Det anrika tryckeriet i Malmö får nytt liv med Åtta.45 som ägare. (mer…)

Branschkoll-året 2019

Några av alla de personer och företag som Branschkoll skrivit om under 2019.

Att det är en turbulent tid för grafiska branschen är det ingen tvekan om. Vilket visar sig med all tydlighet på listan över de tio mest lästa artiklarna under 2019. (mer…)

Brobygrafiska storsatsar med hjälp från Grafiska Företagen

Inför 2021 ska Brobygrafiska i Sunne ansöka om att dra igång flera nya utbildningar och vidareutbildningar inom den grafiska branschen med hjälp från Grafiska företagens stipendiefond. (mer…)