”Print Next handlar om att förbereda sig för framtiden”

Den 7 maj är Grafkom med och arrangerar Print Next – en hel dag om den grafiska branschens framtid. Och det är en framtid som startar redan idag! Därför …

  • Därför bjuder vi in Peter Berg, från den konsultbyrån McKinsey så att han kan berätta vad som kommer hända med skogen (papper) de kommande åren, när allt fler vill använda sig av den.
  • Därför bjuder vi in två tjejer från ett estniskt tryckeri så att de kan berätta om varför de har lärt sig svenska. Om varför de tror stenhårt på en framtid inom print och om hur Estland har utvecklats till ett globalt erkänt start up-land.
  • Därför kommer Leonardo Johansson med över 10 års erfarenhet av att utbilda människor i B2B-försäljningen. Så att han kan dela med sig av strategiska och operativa tips för hur du på kort tid genererar högre försäljning.
  • Därför ger vi ordet till fyra gymnasielever som realiserat drömmen om ett eget företag som säljer produktmedia så att de får ge sin, fräscha, oförstörda och helt fantastiskt viktiga syn på vad de ser för möjligheter med trycksaken framöver.
  • Därför kommer Andreas Lind, vd på Visual Art ett bolag som, med globala mått mätt, ligger i framkant inom segmentet Digital Signage. Varför började de kommunicera med rörlig bild? Vad har de lärt sig längs vägen? Och hur ser de på framtiden?
  • Därför anordnar vi ett FX-pass så att du under en koncis timme kan se allt det senaste leverantörerna har att erbjuda inom CMYK+, lack, foliering, efterbehandling och specialpapper.
  • Därför så anordnar vi Pre-meetings hos några av de ledande svenska aktörerna inom sina respektive nischer: BrandFactory, Realtryck, SDK DR Service, Arkitektkopia och Visual Art.

Vi hoppas att det finns något moment som gör dig extra nyfiken och vi är övertygade om att alla kan lära sig något. Det vore en ära om du vill vara med och göra branschen starkare, klokare och mer rustad för framtiden. Och det är hela anledning till att Grafkom tillsammans med Grafiska företagen arrangerar Print Next.

/Ulf Sunnberg, Magnus Thorkildsen, Ola Karlsson, David Linnér

Annons

Bokslut: Så här går det för Billes under pandemin

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Coloreels vd berättar om bolagets planer – nya marknader och produkter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Slutkundsmässan skjuts upp igen

Vi får väl se om fjärde gången gillt gäller för den nystartade mässan Profil & Promotion som lockat stort intresse från branschen. För nu skjuts den upp igen och de nya datumen är 23-24 februari 2022, ganska exakt ett år efter att mässan ursprungligen var tänkt att äga rum.

LÄS OCKSÅ: SBPR inleder samarbete med den nystartade Profil & Promotion-mässan

Bland de branschföretag som ska ställa ut på mässan återfinns bland annat: Master Design, WDP, Swagg, ACG Nyström, Neh, FF Profilreklam och Wackes.

Coronaviruset har fått konsekvenser i en utsträckning som få kunnat föreställa sig, regeringen meddelande nyligen att vaccinationsmålet blir försenat till den 15 augusti och många företag och organisationer har fortsatta restriktioner. För att vi tillsammans med våra utställare och partners ska kunna arrangera en högklassig och komplett mötesplats så säkert och kvalitativt som möjligt agerar vi proaktivt och flyttar fram mässan, skriver mässarrangören Live expo i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

New Wave Group publicerar siffrorna för Q1 i förtid – ”överstiger väsentligt marknadens förväntningar”

redaktionen@branschkoll.se
Annons