Logga in

”Print Next handlar om att förbereda sig för framtiden”

06 maj, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Den 7 maj är Grafkom med och arrangerar Print Next – en hel dag om den grafiska branschens framtid. Och det är en framtid som startar redan idag! Därför …

  • Därför bjuder vi in Peter Berg, från den konsultbyrån McKinsey så att han kan berätta vad som kommer hända med skogen (papper) de kommande åren, när allt fler vill använda sig av den.
  • Därför bjuder vi in två tjejer från ett estniskt tryckeri så att de kan berätta om varför de har lärt sig svenska. Om varför de tror stenhårt på en framtid inom print och om hur Estland har utvecklats till ett globalt erkänt start up-land.
  • Därför kommer Leonardo Johansson med över 10 års erfarenhet av att utbilda människor i B2B-försäljningen. Så att han kan dela med sig av strategiska och operativa tips för hur du på kort tid genererar högre försäljning.
  • Därför ger vi ordet till fyra gymnasielever som realiserat drömmen om ett eget företag som säljer produktmedia så att de får ge sin, fräscha, oförstörda och helt fantastiskt viktiga syn på vad de ser för möjligheter med trycksaken framöver.
  • Därför kommer Andreas Lind, vd på Visual Art ett bolag som, med globala mått mätt, ligger i framkant inom segmentet Digital Signage. Varför började de kommunicera med rörlig bild? Vad har de lärt sig längs vägen? Och hur ser de på framtiden?
  • Därför anordnar vi ett FX-pass så att du under en koncis timme kan se allt det senaste leverantörerna har att erbjuda inom CMYK+, lack, foliering, efterbehandling och specialpapper.
  • Därför så anordnar vi Pre-meetings hos några av de ledande svenska aktörerna inom sina respektive nischer: BrandFactory, Realtryck, SDK DR Service, Arkitektkopia och Visual Art.

Vi hoppas att det finns något moment som gör dig extra nyfiken och vi är övertygade om att alla kan lära sig något. Det vore en ära om du vill vara med och göra branschen starkare, klokare och mer rustad för framtiden. Och det är hela anledning till att Grafkom tillsammans med Grafiska företagen arrangerar Print Next.

/Ulf Sunnberg, Magnus Thorkildsen, Ola Karlsson, David Linnér

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning. 

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)

Nedåt för samtliga mediekategorier i augusti 2019 – ”finns anledning till oro”

Många negativa faktorer som påverkar konsumtionen och därmed medieköpen.

Arctic Paper investerar i Polen för bredare produktportfölj

Arctic Paper har genomfört en investering på 10 miljoner euro vid sitt polska bruk i Kostrzyn. (mer…)

Clear Channel höjer priser på utomhusreklam för andra året i rad

Fler skärmar och hög efterfrågan sägs ligga bakom prishöjningarna