Print Next: Få koll på utmaningar och framtid i grafiska branschen

Några av talarna på Print Next den 24 november.
Några av talarna på Print Next den 24 november.

En heldag för nätverkande och inspiration för alla som jobbar med grafisk kommunikation. Den 24 november är det dags för Print Next.

Print Next är tillbaka och i år är man tillbaka med fler talare i två olika seminariespår och det mesta kommer att göras på svenska.

– Vi har pratat med våra medlemmar och man önskar mer inspiration och mer tid för att mötas och diskutera utmaningar med kollegor. Det har vi lyssnat på och har bytt lokaler som gör detta möjligt, säger Magnus Thorkildsen på Grafkom.

Läs också: Grafkom tar fram lista över inkjetpressar

Deltagarna kommer att känna igen sig eftersom man är tillbaka till lokalerna inne i hotellet i Frösundavik strax norr om Stockholm där man höll till före pandemin.

Ekonomi, hållbarhet och teknik på scenen

Seminarieprogrammet håller på att fyllas upp och bland talarna finns mycket kunskap och inspiration att hämta. Det kommer att handla om hållbarhet, ekonomi, affärsutveckling och försäljning. Kompetensutveckling blir också en viktig fråga som kommer att lyftas.

Annons

Ett axplock av talarna:

  • Kerstin Hallsten, chefsekonom på Skogsindustrierna som ger en bild av det ekonomiska läget med koppling till branschen.
  • Kjetil Amundsen, tidigare vd för 07 Media i Norge och nu vice vd på Idé House of Brands ger sin syn på skärningspunkten mellan produktmedia och trycksaker.
  • Claes Magnusson, som idag är entreprenör inom utbildningssektorn, och som har en djup kunskap om hur fysisk och digital kommunikation kan kopplas samman.
  • Kasper Larsen – KLS Pureprint berättar om framtidens cirkulära trycksaker.
  • Peter Carlén – Customer Insights Manager på it-företaget Sogeti kommer att berätta om de senaste knepen Sälj mer till dina viktigaste kunder – så här fungerar Account based marketing
  • Stefan Blomqvist – VD och grundare, 21grams När fungerar fysisk kommunikation som bäst?  21grams har svaret i sin helt nya undersökningen Kanalvalet som presenteras av Stefan Blomqvist.
  • Michael Fridvall – Holmen Iggesund Framtidens förpackningar – det hållbara valet är det nya premium-valet
  • Lukas Engqvist – Prepress-expert, Brobygrafiska, Nya teknikkrav inom grafisk produktion du måste ha koll på inför 2023

Totalt kommer det att bli 15 talare under dagen som avslutas med en bransch-middag!

Läs mer och anmäl dig på grafkom.io/printnext22

Annons

Börsnoterad posteraktör i knipa – genomgår massiv utspädning av aktier

Desinio Fredrik Palm

Nu tar långivarna över kontrollen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Postnord tar bort 150 tjänster i Sverige

Letter bag 1800
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fler tryckerier lyfter fördelarna med svensk produktion

SE tryck

Ytterligare två tryckerier har paketerat koncept med svenskmärkt produktion.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Addbrand investerar i digitalpress

Patrik S Addbrand 2 scaled 1800

Ser ökad efterfrågan och satsar på befintlig maskinmodell: ”mycket nöjda med både kvaliteten och flexibiliteten den ger oss”.

Addbrand har beslutat att installera en ny HP Indigo 7900 i sin maskinpark. Investeringen ska stärka företagets produktionskapacitet och möta ökad efterfrågan, meddelar leverantören Visutech.

Den nya digitala tryckpressen ska placeras bredvid företagets befintliga maskin av samma modell. Maskinen väntas vara i drift i januari.

Patrik Sjölin, vd på Addbrand, säger i ett uttalande:

– Att investera i ytterligare en HP Indigo 7900 är ett naturligt steg för oss. Vi har använt HP Indigo-teknologin i många år och är mycket nöjda med både kvaliteten och flexibiliteten den ger oss med att kunna trycka med upp till sju färger i pressen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tryckeri överklagade i domstol – fick rätt och kammar hem upphandling

LINKOPINGS DOMSTOL 0333 1800

Uppskjuten skatt inte grund att förkasta ett anbud.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon blir vd för Spoon i Sverige

Spoon highres 44 1800

”2025 kommer bli ett viktigt år”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Norskt bokbinderi: ”Kapaciteten i Sverige är begränsad”

Johnsen 1800 1

Bokbinderiet Johnsen, en del av Merkur-gruppen, ser möjligheter att ta större marknad i Sverige.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Boktryckeri startar med produktion av interaktiva böcker

readioo livonia 480x480 1800

Inleder samarbete med svenskt techbolag för att göra den tryckta boken till en interaktiv läsupplevelse.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De ska foliera tåg och byggnader till ett värde av 100 miljoner

88aa8a781fe17b30 800x800ar 1800

Tre skylt- och dekorföretag får dela på kakan.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Esko knoppar av affärsdel

Ämnen i artikeln: Esko

Säljer av printverksamhet med inspektionsutrustning.

Ämnen i artikeln: Esko
redaktionen@branschkoll.se
Annons