Logga in

Print Next 19: ”Så här tänker nästa generations företagare i branschen”

01 april, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Nystartade företaget Creative Promotion är nu klara för att stå på scen under Print Next 19 den 7 maj i Stockholm. Så även Cecilia Grahn Nyd från MEC-Gruppen.

Tillsammans ska de utgöra den portion av Print Next som fokuserar på produktmedia. Men också nyföretagande i en spännande del av grafisk bransch.

Denna del av branschen tar allt mer för sig inom trycksaker och hur traditionella tryckerier går andra hållet. Print Next samlar branschen och kommer att kunna inspireras av unga företagare i en snabbt utvecklande del av branschen.

Creative Promotions är ett UF-företag och drivs av gymnasielever och de ska hålla i ett seminarium som heter ”Start-up: Så här tänker nästa generations företagare i branschen”. Bolaget har fått en riktig kanonstart på sitt företagande och har omnämnts i flera artiklar. Bland deras kunder finns Apotea och Swedbank. Läs mer om Creative Promotion här.

Cecilia Grahn Nyd, MEC-Gruppen.

Branschprofil delar med sig av kunskap

Cecilia Grahn Nyd är vice vd på MEC-Gruppen och sitter med i branschorganisationen SPBR. Hon är expert på produktmedia med över 20 års erfarenhet och har varit med och tagit fram en omfattande rapport om hur effektivt produktmedia är som marknadsföringskanal. Cecilias seminarium  ”Produktmedia för 8 miljarder – en väg till framtida intäkter” kommer handla om hur det går att använda produktmedia för att skapa mervärde och generera försäljning.

–> Läs mer: Allt du behöver veta om Print Next 19

Branschkoll är genom Grafkom med och arrangerar Print Next.

Strands Grafiska köps upp

Brover Group — som äger Justnu och Printer — förvärvar Strands Grafiska. (mer…)

Dansk aktör inom visuell kommunikation gör svenskt storförvärv

Tar jättekliv i sin tillväxtresa på den svenska marknaden.

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Lanserar robot för packning på pall – sålde 12 direkt

Har tagit fram en lösning för packning av buntar på pall med en robot. 12 system såldes direkt vid lanseringen i maj.

Stibo investerar i arkoffset – ”anpassar oss till de nya nya marknadsvillkoren”

Danska Stibo har tagit beslut om att investera i en KBA Rapida till sin anläggning i danska Horsens. (mer…)

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)