Logga in

Print Next 19: ”Så här tänker nästa generations företagare i branschen”

01 april, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Nystartade företaget Creative Promotion är nu klara för att stå på scen under Print Next 19 den 7 maj i Stockholm. Så även Cecilia Grahn Nyd från MEC-Gruppen.

Tillsammans ska de utgöra den portion av Print Next som fokuserar på produktmedia. Men också nyföretagande i en spännande del av grafisk bransch.

Denna del av branschen tar allt mer för sig inom trycksaker och hur traditionella tryckerier går andra hållet. Print Next samlar branschen och kommer att kunna inspireras av unga företagare i en snabbt utvecklande del av branschen.

Creative Promotions är ett UF-företag och drivs av gymnasielever och de ska hålla i ett seminarium som heter ”Start-up: Så här tänker nästa generations företagare i branschen”. Bolaget har fått en riktig kanonstart på sitt företagande och har omnämnts i flera artiklar. Bland deras kunder finns Apotea och Swedbank. Läs mer om Creative Promotion här.

Cecilia Grahn Nyd, MEC-Gruppen.

Branschprofil delar med sig av kunskap

Cecilia Grahn Nyd är vice vd på MEC-Gruppen och sitter med i branschorganisationen SPBR. Hon är expert på produktmedia med över 20 års erfarenhet och har varit med och tagit fram en omfattande rapport om hur effektivt produktmedia är som marknadsföringskanal. Cecilias seminarium  ”Produktmedia för 8 miljarder – en väg till framtida intäkter” kommer handla om hur det går att använda produktmedia för att skapa mervärde och generera försäljning.

–> Läs mer: Allt du behöver veta om Print Next 19

Branschkoll är genom Grafkom med och arrangerar Print Next.

21 Grams gör stort förvärv

21 Grams har förvärvat 100 procent av aktierna i Mailworld Group,

Reklamkakan 2018 – fysisk kommunikation står stark (med några självklara undantag)

IRM har släppt sin årsrapport för 2018.

Svenska tryckeri-chefer

Lite branschstatistik.

Fälls för ”vilseledande” miljökommunikation – hur kommunicerar du?

Vilseledande: ”För varje tugga hjälper du till att rädda klimatet”.

Kodaks flexoverksamhet får nytt namn – försäljningen klar

Nya namnet hämtas från historien – och blickar framåt.

Det nya namnet på Kodaks sålda flexo-del blir Miraclon – men varumärket Kodak består. (mer…)

Mässa: Retail experience live – lär dig mer om konsumentbeteenden, shopping och kommunikation

15 och 16 maj hålls mässan Retail experience live i Kista där ett gäng utställare och föreläsare berätta om alla de senaste trenderna inom retail. Bland bolagen som ställer ut finns flera grafiska företag

Bertelsmann Printing Group stänger tryckeri, byter ledning och effektiviserar

Dirk Kemmerer blir ny vd för Bertelsmann Printing Group. (Bild: Bertelsmann)

Bertelsmann Printing Group, en av Europas största tryckeri-koncerner med 8.000 anställda, meddelar förändringar i koncernen:

Elon gör om 300 butiker – de får uppdraget

Elons över 300 butiker ska få helt nytt utseende – för detta har man valt två partners för extern skyltning och butiksinredning. 

Europas största boktryckeri har bytt ägare igen

Efter bara nio månader har man sålt de 16 tryckerierna. (mer…)