Gå till innehållet

Print.com köper mjukvarubolag

Stärker sin plattform och sitt utbud inom print- och arbetsflödeshantering.

Företagsaffär

Print.com har förvärvat ISI, ett företag med fokus på digitala lösningar för print- och arbetsflödeshantering.

Passar plattformens filosofi

Marco Aarnink, vd och koncernchef för Print.group, säger att förvärvet av mjukvarubolaget ISI passar perfekt in i Print.com:s plattformsfilosofi.

– Vi är ett techföretag som gör printvärlden tillgänglig för kreativa yrkesverksamma. Det handlar inte bara om fysiska, personliga produkter utan också om digitala lösningar som sparar tid och effektiviserar arbetsflöden. Utöver våra egna mjukvaruverktyg fortsätter vi att investera i strategiska samarbeten med leverantörer såsom Prindustry, Marvia, Multipress, Jamespro och Spicelab, säger han i ett pressmeddelande.

Behåller bolagsnamnet

Förvärvade ISI kommer fortsätta sin verksamhet under eget namn, som en del av koncernen Print.group. Företagets produkter, inklusive varumärkesportaler, orderportaler och DAM-system, integreras i Print.coms utbud. Det nederländska mjukvaruföretaget ska också fortsatt ha sitt säte i Ede och grundaren Theo van den Broek blir kvar i verksamheten.

– Print.groups ambition och långsiktiga vision är precis vad ISI behöver för att utöka vår internationella räckvidd och försäljningskraft. Detta samarbete är en fantastisk möjlighet att expandera våra produkter och tjänster globalt, säger han.

Satsar på Sverige och Norden

Printplattformen Print.com, som verkar internationellt, uppger att man samarbetar med över 200 tryckleverantörer och har cirka 10 000 kunder i Europa.

Marco Aarnink berättade nyligen i en större intervju med Branschkoll om företagets intåg på den nordiska marknaden och förvärvet av stortryckeriet Simian för att säkra en central produktion för framtiden.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll