Prenumerationslådor allt mer populärt – utmärkt kanal för att nå ut med produkter

Self_Made_Box_crop

Prenumerationslådor är ett utmärkt sätt att över tid nå ut med ett brett produktsortiment till företag som inte har tid till eller kunskap om vilken promotionprodukt som passar dem bäst. 

Prenumerationslådor kan vid första anblick verka lite märkligt, nästan paradoxalt, att få en kund att betala för en produkt som hen inte vet något om. Men det finns något i överraskningsmomentet som uppenbarligen är åtråvärt.

Ungefär 5,7 miljoner konsumenter världen över får hem en låda en gång i månaden med produkter som kan vara allt från vin till mandelmjöl. Och det finns över 3.000 aktörer som sysslar med att ta fram just sådana här lådor.

En ny aktör på marknaden är det amerikanska bolaget Selfmade som levererar promotionkläder till företag och organisationer i sin låda. Varje månad får de som prenumererar en låda med exempelvis en keps, en pikétröja och en jacka med sin egna logotyp tryckt på.

Annons

Produktutveckling och smart försäljning

Det är ett perfekt sätt att visa upp produkter för ett företag samtidigt som mottagaren själv kan ta ställning till vilken produkt hen skulle kunna tänka sig att köpa fler av. Och de produkter som mottagaren tycker om behålls och de hen inte tycker om ges bort till kunder, eller kanske tvärtom?

– Företagare vill ha nya idéer på produkter, men det ligger långt ner på deras prioriteringslista, vårt team tänker åt dem via våra boxar som följer trenden. Det är en konsekvent produktutveckling och förslag på nya ideér, säger Carlo Oviedo, som startat Selfmade, skriver ASI.

Selfmade är verksamma inom promotionkläder och således innehåller deras lådor främst kläder, men det här går såklart att göra med i princip alla produkter. Selfmade tar 99 dollar för sin låda och har än så länge 20 prenumeranter, vilket räcker för att de ska göra en liten vinst.

– Vi är fortfarande i startgroparna här på Selfmade, men jag tror det här är något vi kommer kunna skala, avslutar Oviedo.

Annons

Ettiketto köper in sig på den tyska marknaden

label
Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto

Ettiketto Group adderar 290 miljoner kronor i omsättning genom förvärvet.

Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Danskt etikettryckeri investerar i press från Bobst

1738669735377 1800
Ämnen i artikeln: BobstVisutech

”Detta kommer att stärka vår verksamhet avsevärt”.

Ämnen i artikeln: BobstVisutech
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Suzano höjer priserna på lövvedsmassa globalt

Eucalyptus 1800
Ämnen i artikeln: Suzano
Ämnen i artikeln: Suzano
redaktionen@branschkoll.se
Annons

SCA höjer priset på kraftliner

Ämnen i artikeln: SCA
Ämnen i artikeln: SCA
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Årets ”Kartongmatch” är igång – samlar barn kring återvinning och miljö med koppling till förpackningar

Kartongmatchen 1800
Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak

Tetra Pak har dragit igång Kartongmatchen 2024/2025, en återvinningstävling för barn i Sverige, Danmark och Finland.

Tävlingen är öppen för alla förskole- och skolbarn upp till 12 år och har anordnats i samarbete med ett flertal partners under de senaste 13 åren.

Det är med syftet att sprida kunskap och öka engagemanget bland ungdomar kring miljö och återvinning som Tetra Pak arrangerar Kartongmatchen med stöd av bland annat Arla, Skånemejerier, Norrmejerier, Fiskeby Board och Kiviks Musteri.

En av utmaningarna i årets tävling handlar om att göra en återvinningskampanj som kan uppmuntra människor att återvinna mer.

Kartongmatchen har inspirerat hundratusentals barn i Sverige, Danmark och Finland till att förstå vikten av att återvinna kartongförpackningar. Genom att främja en djupare förståelse och entusiasm för återvinning, formar vi nästa generations engagemang för hållbarhet. När kartongförpackningar återvinns blir de en värdefull resurs för nya produkter, och genom det här initiativet lär sig barnen inte bara bra miljöinitiativ utan blir också kraftfulla förespråkare för förändring i sina egna hem, säger Gustav Askman, Sustainability Manager Nordics på Tetra Pak.

Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nischad skyltaktör förvärvas av industrikoncern

handslag
Ämnen i artikeln: Skylt

Lönsam verksamhet inom skyltning och märkning får ny ägare.

Ämnen i artikeln: Skylt
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Packdesign byter namn till ULMA Packaging efter förvärvet

ULMA Packdesign
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Huhtamaki utser Axel Glade till chef för Flexible Packaging

huhtamaki axel glade
Ämnen i artikeln: Huhtamaki

Axel Glade har utsetts till chef för Flexible Packaging och medlem av Huhtamakis globala ledning. Han tillträder senast den 1 januari 2026 och rapporterar till vd Charles Héaulmé.

Glade kommer från Constantia Flexibles, där han varit chef för filmdivisionen. Han har lång erfarenhet inom förpackningsindustrin, bland annat från Sealed Air och Bischof + Klein.

Hans-Peter Edelbluth blir tillförordnad chef för Flexible Packaging från den 1 februari 2025 tills Axel Glade tillträder, enligt ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Huhtamaki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fedrigoni har nu avvecklat verksamheten inom kontorspapper

Ämnen i artikeln: Fedrigoni
Ämnen i artikeln: Fedrigoni
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Han ska leda Canon i Europa

shinichi yoshida 169 white d9f6bde33dd548aaa4edf86e4b6ad7e6 1800
redaktionen@branschkoll.se
Annons