Prenumerationslådor allt mer populärt – utmärkt kanal för att nå ut med produkter

Prenumerationslådor är ett utmärkt sätt att över tid nå ut med ett brett produktsortiment till företag som inte har tid till eller kunskap om vilken promotionprodukt som passar dem bäst.
Prenumerationslådor kan vid första anblick verka lite märkligt, nästan paradoxalt, att få en kund att betala för en produkt som hen inte vet något om. Men det finns något i överraskningsmomentet som uppenbarligen är åtråvärt.
Ungefär 5,7 miljoner konsumenter världen över får hem en låda en gång i månaden med produkter som kan vara allt från vin till mandelmjöl. Och det finns över 3.000 aktörer som sysslar med att ta fram just sådana här lådor.
En ny aktör på marknaden är det amerikanska bolaget Selfmade som levererar promotionkläder till företag och organisationer i sin låda. Varje månad får de som prenumererar en låda med exempelvis en keps, en pikétröja och en jacka med sin egna logotyp tryckt på.
Produktutveckling och smart försäljning
Det är ett perfekt sätt att visa upp produkter för ett företag samtidigt som mottagaren själv kan ta ställning till vilken produkt hen skulle kunna tänka sig att köpa fler av. Och de produkter som mottagaren tycker om behålls och de hen inte tycker om ges bort till kunder, eller kanske tvärtom?
– Företagare vill ha nya idéer på produkter, men det ligger långt ner på deras prioriteringslista, vårt team tänker åt dem via våra boxar som följer trenden. Det är en konsekvent produktutveckling och förslag på nya ideér, säger Carlo Oviedo, som startat Selfmade, skriver ASI.
Selfmade är verksamma inom promotionkläder och således innehåller deras lådor främst kläder, men det här går såklart att göra med i princip alla produkter. Selfmade tar 99 dollar för sin låda och har än så länge 20 prenumeranter, vilket räcker för att de ska göra en liten vinst.
– Vi är fortfarande i startgroparna här på Selfmade, men jag tror det här är något vi kommer kunna skala, avslutar Oviedo.