Potentiell FOMO bland leverantörerna efter PSI 2023 – mer än halva mässhallen redan uppbokad
![PSI schema 2023 Över hälften av mässgolvet är uppbokat med 8 månader kvar till PSI.](https://www.branschkoll.se/wp-content/uploads/2023/05/PSI-schema-2023.png)
PSI är mer än ett halvår bort ändå säger mässan att man har höga bokningsnivåer inför mässan i januari 2024.
Närmare bestämt så har, med åtta månader kvar till mässan, mer än 50 procent av ytan i mässhallen redan bokats upp, vilket är ungefär lika många som dök upp totalt förra året.
När PSI äntligen kunde hållas 2023 för första gången på tre år efter att branschmässan haft exceptionell otur med pandemins toppar och dalar, där de flesta mässor ändå lyckades hålla något event under pandemin, så var den stora snackisen att det var få leverantörer med lika många besökare. De leverantörer som var där var desto gladare och kanske är det känslan av att man missade något som ligger bakom att så många redan har bokat upp sig.
Enligt PSI själva speglar bokningsnivåerna branschens starka återhämtning efter pandemin, kanske är det en blandning.
LÄS OCKSÅ: PSI 2023 – ”Utställarna jublade”
Mässan pågår från 9-11 januari och hålls som vanligt i Düsseldorf och bland utställarna sägs det vara stort engagemang från både kända namn och nykomlingar. En av återvändarna är tyska Jung som varit en frekvent besökare men som tog ett år ”off” förra mässan, nu säger bolaget att de ska lansera en helt ny företagsidentitet under mässan.
Förutom tyska tungviktare är även några internationella namn klara för mässan, däribland New Wave Group-ägda Toppoint tillsammans med bland annat Anda och Umbrella.
Extra krut kommer läggas på textila produkter
Enligt uppgift kommer man lägga lite extra krut på textila produkter under mässan nästa år efter att 60 procent av besökarna efter senaste mässan sagt att de var extra intresserade av just textila produkter.
Bland annat kommer man ha en ”Textile Village” där textiltillverkare, varumärken och leverantörer kan visa upp sina kollektioner för 2024 med mera.
Stort fokus på juridiska frågor
Vidare säger man att man kommer fokusera på juridiska frågor där besökarna kan förvänta sig ”värdefull information om den europeiska marknaden, inklusive uppdateringar om leverantörskedjan och due diligence, klarläggande av produktansvar, produktmärkning och testning samt översikt över marknadsföring, produktsäkerhet och logistik”.
Designa egna ovanliga produkter
Avslutningsvis kommer besökarna själva kunna designa ovanliga reklamprodukter och textilier i en avslutade show som ska vara väldigt hands on, där man kan använda de senaste teknikerna och applikationerna. Man kommer också installera en museishop på mässan, läs mer hos PSI.