Stockholm

Postkodlotteriet söker Grafisk designer

Om jobbet

Är du en skicklig kreatör som gillar att arbeta strukturerat och lösningsorienterat?

Lockas du av tanken av att se resultatet av det du arbetat med på närmsta busshållplats, i dina sociala medier och andra platser som du rör dig på i din vardag?

Du får arbeta med affärsnära kommunikation i många olika mediekanaler och samtidigt vara med och bidra till en bättre värld. Är det en kombination som triggar dig?

Perfekt, då kan det här vara jobbet för dig!

Det här gör en grafisk designer hos oss

  • Uppdaterar, formger och producerar återkommande material och kampanjer i befintligt manér. Du säkerställer att all kommunikation tas ut enligt kampanjkoncept och varumärkets grafiska profil.
  • Redigerar och hanterar still- och rörligt bildmaterial.
  • Levererar korrekta leveransfiler. För digitala såväl som analoga medier.
  • Använder system och plattformar för effektiv produktion.
  • Bygger löpande upp ett bibliotek av grafik, bilder och mallar för återanvändning och använder system för effektiv filhantering.
  • Arbetar i tät dialog med leverantörer (till exempel tryckeri) för att säkerställa bästa kvalitet samt att säkerställa nyttjande av leverantörens kompetens.
  • Utvecklar löpande produktionen för det skiftande medielandskapet.
  • Säkerställer att lagar och regler efterföljs.

För att Inhousebyrån ska lyckas med vårt uppdrag är det viktigt att vi förstår verksamheten, produkten och kommunikationskanalerna. Vi har därför en nära dialog med organisationen för att leverera och bibehålla förtroendet för vår uppgift.

Om dig

För att trivas och lyckas i den här rollen har du troligtvis en relevant utbildning från erkänd skola samt därefter några års erfarenhet från reklambyrå eller inhousebyrå. Du är van att framgångsrikt hantera flertalet produktioner parallellt. Kunskapsmässigt söker vi dig som även kan:

  • Creative Suites (omfattande kunskaper)
  • Adlayer
  • Friläggning samt baskunskap i retusch
  • Digital produktion
  • Anpassningsbar design

Till din yrkesskicklighet hör även att motivera, presentera och bidra i konstruktivt i diskussion och idéarbete samt att du är trygg i att ta emot och tillämpa konstruktiv feedback från kollegor/beställare. Det är ett krav att vara flytande i det svenska språket i tal och skrift.

Din nya arbetsplats

Postkodlotteriets inhousebyrå är navet i verksamheten och producerar bland annat stora synliga kampanjer i alla kanaler. Uppdrag utförs åt många interna beställare såsom marknad & försäljning, CRM, produkt-PR och välgörenhet. Du kommer vara en del av ett erfaret och härligt gäng bestående av kreatörer och produktionsledare om totalt 12 personer.

På Postkodlotteriet blir du en del av en utvecklande verksamhet som uppmuntrar nya idéer och initiativ. Här finns mycket kunskap och många olika kompetenser – du får med andra ord kollegor att lära dig massor av. Vi är ett företag som tar samhällsansvar och som tänker långsiktigt och hållbart. Till exempel klimatkompenserar vi genom hela vår affär och arbetar aktivt för att ha en inkluderande företagskultur där alla får synas, höras och känna sig trygga.

Det här låter väl intressant?

Härligt! Vi gör urval och intervjuer löpande, så skicka in din ansökan i form av CV och portfolio så snart som möjligt, dock senast 31/10. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering. Därför ber vi dig att undvika att ta med personlig information som foto, ålder och personligt brev i din ansökan.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Kosta Boda släpper glaskollektion i samarbete med sex svenska artister

glas kosta boda merchandise

Kosta Boda släpper nu serien ”Don’t stop the music” som är ett samarbete mellan glasbruket, flera svenska artister och Stiftelsen Svenska Musikfonden.

I samarbetet har konstnären Clas Håkansson har tillsammans med några av Sveriges främsta artister återskapat deras personliga tatueringar och låttexter som motiv på olika glas.

Kollektionen består av vinglas, ölglas och tumblerglas som kommer i 6-pack. Genom att köpa en, eller flera förpackningar bestående av 6 glas stöttar du inte bara den svenska musikbranschen, du får även glas med flera olika motiv – en liten och personlig del av Molly Sandén, Sandro Cavazza, Smith and Thell, Miss Li och Darin, skriver Kosta Boda i ett nyhetsinlägg.

I samma nyhetsinlägg står det att läsa att:

Kosta Boda skänker 15 procent av nettofaktureringsvärdet till Stiftelsen Svenska Musikfonden. Alla artister och tatuerare efterskänker sin rätt till ersättning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

SBPR startar padelturnering

sbpr profilreklam padel

SBPR ska arrangera sin helt egna padelturnering, SBPR Padel Open som arrangeras i Eskilstuna den 17 februari 2022.

”Nätverka med kollegor i branschen under sportsliga former samtidigt som ni kan bli produktmedias bästa padellag”, skriver man i inbjudan.

Turneringen pågår från 9 på morgonen fram till 18, därefter hålls en middag och en prisceremoni på Elite Stadshotell i Eskilstuna.

Turneringen är endast öppen för medlemmar i SBPR.

För anmälan och mer information kontakta Michael Serrander på Profeel.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Branschfesten ställs in – Vaccinationspass kommer krävas

mässa Elmia profile fair

PWA gick nyligen ut och sa att januari-mässans branschfest är avblåst, samt att man nu kommer kräva vaccinationspass av de som vill besöka den fysiska mässan.

Läs mer: Det blir en hybridmässa i januari – så här kommer det fungera

Enligt information från Elmia så ingår inte mässor i samma kategori som andra event där vaccinpass krävs. Utan det är upp till arrangören att bestämma och i dagsläget har man valt att kräva vaccinationspass av både besökare och utställare.

Vi avvaktar och följer pandemins utveckling och om läget förvärras kommer vi att följa de riktlinjer som Regeringen och Folkhälsomyndigheten beslutar de kommande veckorna. Detta innebär att det kan behöva komma nya beslut med anledning vad som sägs framöver, skriver man i ett nyhetsbrev.

För den som av olika anledningar inte kan medverka fysiskt i Jönköping finns fortsatt den digitala mässan som alternativ.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Här är de profil-leverantörer som fick mest i korttidsstöd

Branschens leverantörer har fått omkring 200 miljoner i stöd, här är de 15 som fått mest.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons