Posten och Google lanserar ”Reklamfixaren”

Posten och Google inleder ett samarbete där fysiska och digitala kanaler kombineras. Genom en webbaserad tjänst som både innehåller Googles sökordsmarknadsföringsverktyg AdWords och Postens direktreklamtjänster kan småföretag nå nya och befintliga kunder i både analoga och digitala kanaler.

– Att Posten nu inleder samarbete med Google, världens ledande företag inom digitala tjänster, visar att vi är många som ser den enorma styrkan för företag i att kombinera användandet av fysiska och digitala kanaler i sin kommunikation, säger Andreas Falkenmark, chef för affärsområde Meddelande i Sverige på Posten Norden.

Posten har på webbsidan samlat olika verktyg för att skapa en direktreklamkampanj: målgruppsurval, utformning, tryck och distribution. Genom att koppla sökord till kampanjen kan man också visa annonser om den egna verksamheten när någon söker på Google.

I ett pressmeddelande skriver man att företag med Reklamfixaren kan skapa både adresserade och oadresserade direktreklamkampanjer.

Testa på www.reklamfixaren.se

Annons

Dansk print- och profilaktör startar i Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Rise anordnar kostnadsfri kurs – ta reda på vad dina produkter innehåller

Den 8 december håller Rise en kostnadsfri grundkurs för dig som vill lära dig mer om kemikalier i dina varor/produkter.

Kursen är digital och är 3,5 timmar.

Som företag är det ditt ansvar att veta om de produkter du sätter på marknaden innehåller skadliga kemikalier. Men hur vet du om en vara innehåller farliga ämnen? Vilka kemikalier är det egentligen som ska fasas ut? Substitutionscentrums grundkurs är till för dig som vill komma igång och arbeta med kemikalier i dina varor

Läs mer och anmäl dig här.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fyra av fem nordbor litar inte på grön marknadsföring enligt ny studie

Även oberoende tredjepartscertifieringar har problem med tilliten. Så här tycker konsumenter i Norden om hållbar konsumtion.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nydesignad vinkartong för e-handel från Smurfit

Smurfit Kappa har lanserat en ny förpackningslösning som är speciellt anpassad för vin, för att hjälpa företag att dra nytta av den fortsatta tillväxten av vinförsäljning via e-handel.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Finat Label Competition – öppet för anmälan

Ämnen i artikeln: Etikett
Ämnen i artikeln: Etikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Investerar i e-handelsförpackningar – ”lösningen är till sin natur hållbar”

Investeringen ska serva hela Europa.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Rätt förpackning kan minska matsvinnet – 30 års forskning sammanfattas i ny bok

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nordic Paper skärper sina klimatmål

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hylte Kommun ska sälja mark till Stora Enso

Ämnen i artikeln: Formed FiberStora Enso
Ämnen i artikeln: Formed FiberStora Enso
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hur påverkar förpackningen försäljningen – halvdagsseminarium

Hur kan du paketera, presentera och prissätta dina förpackningar för att synas bättre och öka försäljningen?

redaktionen@branschkoll.se
Annons