Podd: Lennie Nylén på Original Tryckeri

28_lennie_webb

Om drivkrafter, konjunktur och tillväxt i den grafiska branschen.

Branschkollpodden har pratat med Lennie Nylén på Original Tryckeri i Umeå. Ett bolag som utvecklats snabbt och har haft som mål att bli största tryckeriet i Norrland. Lennie berättar om det växande näringslivet i regionen, synergieffekterna med förvärv och hur ett grafiskt företag ska tänka om man vill växa. Och mycket annat.

Lyssna där poddar finns eller nedan:

Original Tryckeri har senaste åren gjort en del förvärv och hittar hela tiden nya vägar framåt för tillväxt. Lennie berättar om hur han tänker inför lågkonjunkturer och hur drivkraften bakom företagandet förändras med tiden.

Det finns också vissa delbranscher som Lennie inte kommer att gå in i vilken han berättar mer om i podden.

Och så är Lennie en stor nyhetsslukare:

– Jag slukar alla nyheter jag kan för att lära mig mer.

Och det handlar om att få inspiration.

– Jag tittar på hur de stora tryckerierna jobbar för att lära mig vad andra som lyckas gör. Jag frågar mig vad jag kan göra likadant utifrån mina förutsättningar.

Lyssna på hela avsnittet här:

Annons

Två grafiska gaseller i år – båda med fokus på e-handel

Egen produktion tillsammans med e-handel av grafiska produkter leder till stor framgång för två svenska bolag. De har båda en marginal på över tjugo procent och ett av dem är DI Gasell för nionde året i rad!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De tar spansk skärbords- och skrivartillverkare till Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fortsatt tillväxt på en annonsmarknad som bromsar in

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fujifilm stänger europeisk plåttillverkning

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Konica Minolta blir ÅF för Agfa storformatare i hela Skandinavien

Ämnen i artikeln: AGFAKonica Minolta
Ämnen i artikeln: AGFAKonica Minolta
redaktionen@branschkoll.se
Annons

All4labels förvärvar två tryckerier inom etikett- och säkerhetstryck

Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Coca-Colas förpackningar leder skräpligan

Fem år i rad har Coca-Cola varit det varumärke som förekommer oftast i naturen med överlägset flest upphittade förpackningar, enligt en ny rapport.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bioabsorbent ska minska matsvinnet

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fem trender inom e-handelsförpackningar

Ämnen i artikeln: e-handel

Bland annat framkommer hur mycket konsumenten är beredd att betala extra för en specifik förpackning.

Ämnen i artikeln: e-handel
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nespresso ersätter metall med papper i kaffekapslar

Ämnen i artikeln: Formed Fiber

Lansering sker i Frankrike som blir pilotmarknad.

Ämnen i artikeln: Formed Fiber
redaktionen@branschkoll.se
Annons