Podd: Grafkom om 2021 – återstartar Print Next och hjälper branschen klimatkompensera

Grafkom 21

Målsättningen är att genomföra Print Next den 28 oktober.

Nätverket Grafkom planerar nu för fullt med förhoppningen att återstarta eventverksamheten för branschen i höst.

Under pandemin, när inga event varit möjliga att genomföra har Grafkom jobbat med flera olika projekt. Man har bland annat startat en marknadsplats för utrustning och dragit igång ett projekt för klimatkompensering.

I senaste Branschkollpodden ger man en uppdatering av vad som sker i nätverket. Lyssna nedan eller på Spotify.

Branschkoll är med och driver Grafkom.

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se