Podd: År 1 för House of Regalo
I det här avsnittet av Branschkollpodden snackar vi med Rony Abou Nader, vd och grundare av House of Regalo, en leverantör av gåvokort och produktmedia.
Podden lyssnar du på nedan eller där poddar finns.
Hur har ditt första år varit?
– Bra! Mycket att stå i, och i ett drömscenario hade jag såklart kunnat träffa fler kunder, vår kraft ligger i att träffa kunder och skapa relationer. Det här är ju en relativt liten bransch och då måste du definitivt skapa starka relationer och visa att du är någon man kan lita på.
Hur gick det resultatmässigt första året för bolaget?
– Första året gjorde vi 7,8 miljoner där fokus framförallt låg på julförsäljningen. I år, vi har brutet räkenskaps år, så har vi redan nu nått förgående års nivåer och vårt mål är att dubbla förgående års omsättning och det tror jag är fullt möjligt. De kunder vi jobbar med har stärkt sitt samarbete med oss ytterligare.
– Vi har också anställt Frida som är med och hjälper till, hon har varit med ett halvår nu och förhoppningsvis får branschen se mycket mer av henne. Vi kommer anställa fler framöver men det kommer ske pö om pö.
Hur jobbar du med att hitta rätt produkter och paketering?
– Jag tänker lite egoistiskt och på saker som jag själv skulle vilja ha hemma eller ta med på utflykt, givetsvis ska det vara snygga produkter, kvalitet är så självklart så det pratar vi inte om. Ett exempel på en produkt vi haft framgång med nyligen var en bärbar grill, I Corona-tider träffas vi framförallt utomhus då får man tänka till vad som passar här och nu.
– Alla är sugna på att träffas i större sällskap och vår marknadsföring inför våren fokuserar en hel del på just det, att träffas och ha det trevligt tillsammans. Det är en grundtanke i de produkter vi tagit fram och så vill vi såklart ha kvar den fashionabla delen i våra produkter.
Hur anpassade du dig efter de större gåvobeloppen förra året?
– Vi skapade First of Regalo exclusive och unique där du kunde välja två alternativt tre produkter på en och samma frakt. Tvåkods-lösningen funkade väldigt bra, och den sålde vi väldigt bra av.
Tog du också fram exklusivare produkter?
– Dyrare produkter kan man alltid hitta, men det blir också högre krav. Vi gick ihop tillsammans med 2-3 kunder som vill göra en preorder och delade på resan, på så sätt vågade vi beställa lite mer exklusiva produkter. En häftig produkt vi tog fram var en Sodastream, den sålde hur bra som helst! Men vi har fokuserat framförallt på 360 som sedan blev 399.
Har du några milstolpar du vill nå med bolaget under året?
– Ja vi vill ju dubbla vår omsättning och det tror jag inte vi mäktar med på två personer och sen vill vi inte outsourca allt för mycket och ha det mesta inhouse och då måste man såklart anställa fler, avslutar Rony Abou Nader vd för House of Regalo.