Plockmatic och Morgana omorganiserar

Plockmatic, som köpte Morgana 2013, gör en intern omorganisering och skapar två nya affärsområden – Offline och Inline – rapporterar Genesisnews.

Av Kjetil Fless, Mediamonitor

Ray Hillhouse, som idag är sälj- och marknadschef för Morgana blir ansvarig för enheten Offline Business. Han kommer också att leda serviceorganisationen för bolaget och dess återförsäljare i Skandinavien.

Scott Russell ska leda en enhet i Stockholm som arbetar med inline-lösningar och postlösningar.

Quen Baum, som är vd för Morgana, tar över ansvaret för affärsuteckling.

Fördubbling av omsättningen

Jan Marstorp, vd för Plockmatic, säger i samband med förändringarna:

– Efter att Morgana kom in i vår organisation har vi fördubblat omsättningen i Plockmatic-gruppen. Vi behövde denna nya struktur för att förstå betydelsen av offline-området i våra övergripande tillväxtplaner.

Försäljningen för Morgana i Storbritannien ökade med 20 procent under 2014. En stor del av denna tillväxt kommer från den nya serien av maskiner som produceras moderbolaget Plockmatic i Sverige.

Källa: Genesisnews

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se