Photowall söker Maskinoperatör till digitalt tryckeri

Som digitaltryckare hos oss kommer du att, tillsammans med dina operatörskollegor, ansvara för tapettryck från orderingång till leverans. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att övervaka, ställa in och anpassa tryckpress. Du kommer att handskas med de maskiner vi använder i tryckprocessen och du förväntas kunna ansvara för att produkterna uppfyller kvalitetskraven.

Efterbearbetning som skärning, packning och leveranskontroll ingår i arbetsuppgifterna, liksom löpande underhåll och service av maskinerna samt inventering.

Personen vi söker

Du är kunnig inom tryck och har sinne för att skapa produkter av bästa kvalitet. Du har ett strukturerat arbetssätt och har förmåga att arbeta i högt tempo då vi ibland har många beställningar som ska levereras inom en viss tidsram. Du arbetar därför snabbt och effektivt utan att tappa känslan för detaljerna. Du kommer jobba i ett litet arbetslag där det är viktigt med kommunikation för att få bra flöde i tillverkningsprocessen. Du är prestigelös i ditt arbete och gentemot dina kollegor.

Tidigare erfarenheter

Du har tryckeriutbildning eller erfarenhet som motsvarar. Meriterande är tidigare erfarenhet från digitaltryck.

  • Tjänsten är heltid, tillsvidare med tillsättning efter överenskommelse
  • Lön enligt avtal
  • Urval sker löpande

Arbetsplatsen

Photowall är ett företag inom digitalt tryckeri med en marknad som når stora delar av världen. Med teknisk bakgrund och stort intresse för design bestämde sig bröderna Niklas och Charlie Johansson 2006 för att testa sin idé att utveckla konceptet personlig väggkonst: trycka tapeter digitalt. Idag är Photowall ett väletablerat företag som trycker både tapeter, canvastavlor samt posters med egen modern fabrik och kontor i Skarpnäck, Stockholm.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Podd: Grafkom om 2021 – återstartar Print Next och hjälper branschen klimatkompensera

Målsättningen är att genomföra Print Next den 28 oktober.

Nätverket Grafkom planerar nu för fullt med förhoppningen att återstarta eventverksamheten för branschen i höst.

Under pandemin, när inga event varit möjliga att genomföra har Grafkom jobbat med flera olika projekt. Man har bland annat startat en marknadsplats för utrustning och dragit igång ett projekt för klimatkompensering.

I senaste Branschkollpodden ger man en uppdatering av vad som sker i nätverket. Lyssna nedan eller på Spotify.

Branschkoll är med och driver Grafkom.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bokslut: Så här går det för Billes under pandemin

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Coloreels vd berättar om bolagets planer – nya marknader och produkter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Slutkundsmässan skjuts upp igen

Vi får väl se om fjärde gången gillt gäller för den nystartade mässan Profil & Promotion som lockat stort intresse från branschen. För nu skjuts den upp igen och de nya datumen är 23-24 februari 2022, ganska exakt ett år efter att mässan ursprungligen var tänkt att äga rum.

LÄS OCKSÅ: SBPR inleder samarbete med den nystartade Profil & Promotion-mässan

Bland de branschföretag som ska ställa ut på mässan återfinns bland annat: Master Design, WDP, Swagg, ACG Nyström, Neh, FF Profilreklam och Wackes.

Coronaviruset har fått konsekvenser i en utsträckning som få kunnat föreställa sig, regeringen meddelande nyligen att vaccinationsmålet blir försenat till den 15 augusti och många företag och organisationer har fortsatta restriktioner. För att vi tillsammans med våra utställare och partners ska kunna arrangera en högklassig och komplett mötesplats så säkert och kvalitativt som möjligt agerar vi proaktivt och flyttar fram mässan, skriver mässarrangören Live expo i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons