Stockholm

Photowall söker Ecommerce Product Owner

Photowall är ett populärt och snabbväxande e-handelsföretag aktivt på 15 olika marknader. De producerar tapeter, canvastavlor, posters och inramade tavlor i hundratals olika stilar som skapas tillsammans med skickliga fotografer och designers; men också med kända licenserade varumärken som Mumin, Bamse och Beatles.

Photowall startades 2006 och ingår numera i Altors företagsgrupp Network of Design (N-O-D). Altor har även ägande i t.ex Ideal of Sweden, Revolution Race, String furniture, Aarke med flera.

Photowall är mitt i en stor internationell expansion med höga ambitioner på tillväxt de kommande åren. Nu söker vi driven Product Owner som ska driva utvecklingen av e-handeln och vara en brygga mellan affär, marknad och utveckling.

Om rollen

Som E-commerce Product Owner på Photowall är du en nyckelspelare i hur e-handeln och det digitala kundmötet utvecklas och underhålls. Du är övergripande ansvarig för e-handeln, du är bryggan mellan affären, marknad och utveckling, och du driver det löpande arbetet att utveckla och optimera e-handeln. Dessutom är du ansvarig för att leda och utveckla ditt team.

I rollen ingår bland annat att:

  • Ta fullt ägandeskap över e-handeln; såväl upplevelse, funktionalitet, prestanda och konvertering
  • Äga roadmap och prioritering av hela e-handelns utveckling samt back log
  • Identifiera möjligheter, definiera och prioritera krav samt utveckla konkreta user stories till utvecklingsteamet
  • Agera brygga mellan olika team och stakeholders genom att tydliggöra ambition, behov och prioriteringar
  • Löpande prioritera och driva utvecklingsarbetet i syfte att förbättra kundupplevelsen och konverteringen
  • Säkerställ att utveckling sker effektivt och skalbart med rätt balans mellan kostnad och kvalitet
  • Leda Conversion-teamet i det löpande arbetet att identifiera nya möjligheter

Rollen är en ny tjänst och du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till COO. Det är en heltidsanställning och arbetet utgår ”flexible remote” från huvudkontoret i Skarpnäck, söder om Stockholm.

Om dig

För att trivas hos Photowall drivs du av att vara med på en resa, du har ett growth-mindset och ser möjligheter där andra ser problem. Du älskar e-handel och att bygga strukturer och processer för att skapa användarupplevelser som är sömlösa och effektiva. Att hantera många bollar i luften är naturligt för dig. Du är lite av en social kameleont med förmågan att kommunicera med både ledning, affär och utveckling.

För att lyckas i rollen tror vi att du:

  • Har erfarenhet som produktägare eller liknande inom e-handel mot konsument
  • Utbildning inom datavetenskap, e-handel eller närliggande område
  • Erfarenhet av att bygga och optimera e-handelssajter, såväl front-end som back-end
  • Erfarenhet av att arbeta nära utvecklings-, marknads- och driftsteam
  • Har en mycket god teknisk kompetens och förståelse inom hela e-handelsfältet
  • Gillar att arbeta datadrivet och är bra på att prioritera mellan olika satsningar baserat på affärsvärde
  • Är en stark kommunikatör och har en förmåga att och motivera såväl affärsägare som utvecklare

Låter det här som ett perfekt nästa steg för dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande.

Kontakt

I den här rekryteringen tar vi hjälp av Digitalenta. De är specialister inom digital rekrytering och hjälper människor och företag att utveckla sin digitala potential. Vill du veta mer eller har frågor om tjänsten. Besök: www.digitalenta.se/pages/kontakt

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Posterföretag i konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri säljer i Norge – och blir stor aktieägare i nya koncernen

Konsoliderar marknaden för effektiv kommunikation i print och digitala medier.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Daniel Redner till Scandraft

Daniel Redner har lämnat Brand Factory efter tolv år. Hans nya jobb blir som säljare på Scandraft i Stockholm.

Samtidigt så kliver Lucas Fagerberg, som redan jobbar på Scandraft, också över till säljteamet i Stockholm

– Daniel är uppvuxen i den grafiska branschen och har de senaste tolv åren arbetat på Brand Factory. Lucas är en hockeykille som har arbetat på Scandraft de senaste åren och tar nu klivet till säljare. Både Daniel och Lucas kommer att ta hand om våra kunder i Stockholmsregionen och är på plats från den 15 augusti, skriver Scandraft i ett meddelande.

Scandraft är leverantör av material för bild, dekor och reklam.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

5 ledaregenskaper att ha med i ditt CV

Att inkludera ledarskapsförmåga på ditt CV är viktigt av flera anledningar.

För det första vill arbetsgivare veta att du har förmågan att leda och hantera projekt och team. För det andra kräver eller föredrar många jobb kandidater med ledarskapserfarenhet. Slutligen kan en lista över dina ledarskapsförmåga hjälpa dig att skilja dig från andra kandidater. Här kan man med fördel nyttja klara mallar för att förtydliga detta. Se till exempel cvmall.se

Vad är en ledarskapsförmåga egentligen?

Det finns inget entydigt svar på denna fråga eftersom ledarskap kan betyda olika saker för olika människor. Generellt sett kan dock ledarskap definieras som förmågan att vägleda och motivera andra mot ett gemensamt mål. En ledare är någon som föregår med gott exempel och inspirerar andra att göra sitt bästa. För att veta vad ledaregenskaper är måste vi definiera dem. Söker du jobb som ledare, kan ett väldesignad CV-mall stärka innehållet. Behöver du inspiration? Kolla in CV-exempel

Det finns många olika ledarstilar och de bästa ledarna är de som kan anpassa sin stil till situationen. Vissa ledare är mycket direktiv och talar om för sina medarbetare exakt vad de ska göra, medan andra har en mer handfast inställning och låter sina medarbetare ta ledningen. De mest effektiva ledarna är vanligtvis de som kan hitta en balans mellan dessa två ytterligheter och anpassa sin stil efter behov.

Här kommer dock några egenskaper som är gemensamma för alla bra ledare. Här är fem av dem:

Integritet

För att vara en effektiv ledare måste man upprätthålla en hög nivå av integritet. Integritet är egenskapen att vara ärlig och ha starka moraliska principer. Det är viktigt för ledare att vara sanningsenliga och etiska i sina handlingar för att bygga upp förtroende med sina följare. En ledare som saknar integritet kommer inte att respekteras, och kan till och med ses som oärlig och opålitlig.

Vision

För att vara en effektiv ledare är det viktigt att ha en tydlig vision. En vision är ett kraftfullt verktyg som kan hjälpa dig att hålla dig fokuserad och motiverad, även i svåra tider. Det kan också hjälpa till att inspirera och motivera dina teammedlemmar att uppnå fantastiska saker.

Inspiration

En av de viktigaste egenskaperna för en ledare att ha är inspiration. Inspiration kan komma från många olika saker, men den är mest kraftfull när den kommer inifrån. Ledare som är inspirerade kan motivera och inspirera dem runt omkring dem att uppnå stora saker. 

Strategi

För att vara en effektiv ledare måste man ha ett strategiskt tänk. Detta innebär att tänka framåt, sätta upp mål och komma med en plan för att uppnå dessa mål. Det räcker inte att bara reagera på situationer när de uppstår; en strategisk ledare planerar för alla möjliga resultat och vidtar åtgärder därefter. Att kunna tänka strategiskt är viktigt för alla ledare, oavsett om det är i näringslivet eller i politiken.

Taktik

För att vara en effektiv ledare måste du ha en mängd olika taktiker till ditt förfogande. Detta kan innefatta allt från att tala inför publik och nätverkande till problemlösning och delegering. För att bli framgångsrik är det viktigt att förstå vilken taktik som fungerar bäst för dig och ditt team. Dessutom måste du vara anpassningsbar och villig att byta kurs vid behov. Som ledare är det viktigt att behålla en positiv attityd och hålla sitt team motiverat.

Att skriva ett nytt CV 

Ett CV är ett dokument som beskriver dina färdigheter, erfarenheter och utbildningar så att potentiella arbetsgivare kan få veta mer om dig.

Nuförtiden fungerar inte ett CV som ser tråkigt ut. För att sticka ut från mängden är det nödvändigt att anpassa den till den utlysta tjänsten. Är det ett jobb inom den kreativa branschen? Använd en mer kreativ cv-mall. Är det ett traditionellt jobb? Se då till att välja ett traditionellt CV. Behöver du inspiration? Ta en titt på dessa CV mallar.

En bra process för att skapa ett välutformat CV:

Det första steget i att skriva ett CV är att samla in all information som du vill ha med. Det kan handla om dina kontaktuppgifter, arbetslivserfarenhet, utbildning och annan relevant information.

När du har samlat all din information kan du börja organisera den till ett sammanhängande dokument. Vanligtvis är CV:n indelade i fyra avsnitt: kontaktinformation, arbetslivserfarenhet, utbildning och annan relevant information. Du kan välja att organisera dessa avsnitt på det sätt som fungerar bäst för dig, men se till att det är lätt för läsaren att förstå.

När ditt CV är organiserat är det dags att börja skriva! Se till att lyfta fram dina färdigheter och erfarenheter som är mest relevanta för den tjänst du söker. Använd starka verb och ett koncist språk för att få ditt CV att sticka ut.

När du är klar med ditt CV ska du se till att korrekturläsa det för att se om det finns grammatiska fel och stavfel. Det är också en bra idé att låta någon annan läsa igenom det så att de kan ge dig feedback. När du har gjort nödvändiga ändringar kan du skriva ut ditt CV och skicka det till potentiella arbetsgivare!

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons