Stockholm

Photowall söker Ecommerce Product Owner

Photowall är ett populärt och snabbväxande e-handelsföretag aktivt på 15 olika marknader. De producerar tapeter, canvastavlor, posters och inramade tavlor i hundratals olika stilar som skapas tillsammans med skickliga fotografer och designers; men också med kända licenserade varumärken som Mumin, Bamse och Beatles.

Photowall startades 2006 och ingår numera i Altors företagsgrupp Network of Design (N-O-D). Altor har även ägande i t.ex Ideal of Sweden, Revolution Race, String furniture, Aarke med flera.

Photowall är mitt i en stor internationell expansion med höga ambitioner på tillväxt de kommande åren. Nu söker vi driven Product Owner som ska driva utvecklingen av e-handeln och vara en brygga mellan affär, marknad och utveckling.

Om rollen

Som E-commerce Product Owner på Photowall är du en nyckelspelare i hur e-handeln och det digitala kundmötet utvecklas och underhålls. Du är övergripande ansvarig för e-handeln, du är bryggan mellan affären, marknad och utveckling, och du driver det löpande arbetet att utveckla och optimera e-handeln. Dessutom är du ansvarig för att leda och utveckla ditt team.

I rollen ingår bland annat att:

  • Ta fullt ägandeskap över e-handeln; såväl upplevelse, funktionalitet, prestanda och konvertering
  • Äga roadmap och prioritering av hela e-handelns utveckling samt back log
  • Identifiera möjligheter, definiera och prioritera krav samt utveckla konkreta user stories till utvecklingsteamet
  • Agera brygga mellan olika team och stakeholders genom att tydliggöra ambition, behov och prioriteringar
  • Löpande prioritera och driva utvecklingsarbetet i syfte att förbättra kundupplevelsen och konverteringen
  • Säkerställ att utveckling sker effektivt och skalbart med rätt balans mellan kostnad och kvalitet
  • Leda Conversion-teamet i det löpande arbetet att identifiera nya möjligheter

Rollen är en ny tjänst och du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till COO. Det är en heltidsanställning och arbetet utgår ”flexible remote” från huvudkontoret i Skarpnäck, söder om Stockholm.

Om dig

För att trivas hos Photowall drivs du av att vara med på en resa, du har ett growth-mindset och ser möjligheter där andra ser problem. Du älskar e-handel och att bygga strukturer och processer för att skapa användarupplevelser som är sömlösa och effektiva. Att hantera många bollar i luften är naturligt för dig. Du är lite av en social kameleont med förmågan att kommunicera med både ledning, affär och utveckling.

För att lyckas i rollen tror vi att du:

  • Har erfarenhet som produktägare eller liknande inom e-handel mot konsument
  • Utbildning inom datavetenskap, e-handel eller närliggande område
  • Erfarenhet av att bygga och optimera e-handelssajter, såväl front-end som back-end
  • Erfarenhet av att arbeta nära utvecklings-, marknads- och driftsteam
  • Har en mycket god teknisk kompetens och förståelse inom hela e-handelsfältet
  • Gillar att arbeta datadrivet och är bra på att prioritera mellan olika satsningar baserat på affärsvärde
  • Är en stark kommunikatör och har en förmåga att och motivera såväl affärsägare som utvecklare

Låter det här som ett perfekt nästa steg för dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande.

Kontakt

I den här rekryteringen tar vi hjälp av Digitalenta. De är specialister inom digital rekrytering och hjälper människor och företag att utveckla sin digitala potential. Vill du veta mer eller har frågor om tjänsten. Besök: www.digitalenta.se/pages/kontakt

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons