Logga in

Pharmaxim söker Grafisk Designer

07 september, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Kvalifikationer

Om jobbet

Är du en erfaren Digital Designer som söker nya utmaningar där du kan kombinera ditt grafiska sinne med programmering och webbutveckling? I så fall är det kanske just dig vi söker!

Pharmaxim säljer, distribuerar och marknadsför produkter inom hälsa/hygien/skönhet, läkemedel och djurvård. Vi hanterar välkända varumärken som grossist, distributör eller ägare och levererar kundanpassade gods till såväl enskilda butiker som till större centrallager i Norden. Just nu söker vi en ambitiös och kompetent medarbetare som med sin kreativa och tekniska expertis vill vara med och skapa framgångsrik digitala marknadsföring för Pharmaxims varumärken.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER:

  • Formge samt producera digital och rörlig media samt tryckoriginal till digitala kanaler, print samt interna projekt.
  • Producera profilerande och taktisk marknadsföring riktat utifrån kampanj- och aktivitetsplan.
  • Hantera och ta hand om tekniska behov/problem på våra webbplatser

För att lyckas i rollen som Digital Designer ser vi att du har arbetat i en liknande roll. Du är van att arbeta både självständigt och i grupp, är formstark och brinner för det digitala mediet. Vi ser att du har en utbildning inom grafisk design och/eller webbdesign/webbutveckling. Du har goda kunskaper i Adobe Creative Cloud, så som InDesign, Photoshop, After Effects, Illustrator och Acrobat Pro, samt har erfarenhet av WordPress, HTML och CSS. Det är en fördel om du kan JavaScript och PHP. Det är ett stort plus i kanten om du har erfarenhet och vana att driva trafik genom Google Ads och sökordsoptimering.

PROFIL:

Vi tror att du:

  • har flera års erfarenhet som grafisk formgivare av digitalt och rörligt samt tryckt produktion och marknadsföring på en marknadsavdelning, reklambyrå eller motsvarande inom konsumentinriktad detaljhandel.
  • kan producera från idé ända ut till tryck eller digitalt material. Är noggrann och säkerställer att produktionerna håller hög kvalitet och levereras i rätt tid.
  • tar egna initiativ, är driven och självgående i högt arbetstempo samt bidrar med innovativa idéer och lösningar kring tryckt och digital marknadsföring.
  • har erfarenhet av varumärkesarbete.
  • är van att planera din egen tid och leverera på korta deadlines.
  • ser utmaningar och möjligheter i ett organiserat kaos.
  • har ett grafiskt öga och bred förståelse för content marketing och det organiska söket.
  • vill ständigt utveckla ditt designtänk och dina kunskaper kring grafisk formgivning och webbutveckling, och du förstår hur dessa komponenter tillsammans bygger inspirerande och konverterande marknadsföring.

Om du känner dig träffad av denna beskrivning önskar vi att du skickar en ansökan till oss innehållandes CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

SEMINARIUM: Sälj grafiska tjänster på nätet – lär dig av experter i Europa

Pandemin förändrar hur man gör affärer i näringslivet och även i den grafiska branschen. (mer…)

Procurator lägger packaging-verksamhet i eget bolag

Procurators förpackningsverksamhet bildar ett eget nytt bolag och det som tidigare hette Procurator Packaging Solution blir nu till Pacudo. (mer…)

Brandfactory investerar i skärbord från Zünd

Dennis Hallam (operatör), Daniel Forsgren (teamledare storformat) och Daniel Redner (produktionschef) framför det nya skärbordet. (Bild: Press)

Brandfactory investerade under slutet av 2020 i ett nytt skärbord till sin produktion i Farsta (mer…)

Horizon digitialiserar – flera stora nordiska investeringar i efterbehandling

Horizon jobbar kontinuerligt med att ta fram smarta lösningar för tryckeriernas efterbearbetning av trycksaker.

Horizon har under senaste åren sålt tre stora limlinjer i Norden – så här ser man på framtidens grafiska företag. (mer…)

Mest lyssnat på Branschkollpodden 2020 – är du vår nästa gäst?

Några av gästerna i Branschkollpodden under 2020.

Tolv branschprofiler gästade Branschkollpodden 2020. (mer…)

21grams byter ägare – säljs för 350 miljoner kronor

Stefan Blomqvist, vd 21grams och Hans Leybaert, vd Unifiedpost Group. (Foto: 21grams)

21grams – som genom samordning effektiviserar både fysisk och digital post – får en ny ägare i Unifiedpost Group som sedan september 2020 är noterat på börsen i Belgien. Nu satsar ledningen på ytterligare tillväxt. (mer…)

Sigtuna Gravyr förvärvar och dubblar kapaciteten

Stärker maskinpark och kundbas genom förvärvet av en kollega.

3 aktörer slås ihop till 1 i Blekinge och flyttar till nya lokaler

Ny logotyp och nytt varumärke för de tre bolagen, som nu blir ett.

Nyligen utsågs man till ”superföretag” – nu flyttar man ihop och skapar ett gemensamt varumärke.

Tillverkat kartong till många klassiska ölunderlägg – Nu avvecklas Värmländska Svanskogs bruk

Tillverkningen flyttas till Tyskland.