Logga in

Pharmaxim söker Grafisk Designer

07 september, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Kvalifikationer

Om jobbet

Är du en erfaren Digital Designer som söker nya utmaningar där du kan kombinera ditt grafiska sinne med programmering och webbutveckling? I så fall är det kanske just dig vi söker!

Pharmaxim säljer, distribuerar och marknadsför produkter inom hälsa/hygien/skönhet, läkemedel och djurvård. Vi hanterar välkända varumärken som grossist, distributör eller ägare och levererar kundanpassade gods till såväl enskilda butiker som till större centrallager i Norden. Just nu söker vi en ambitiös och kompetent medarbetare som med sin kreativa och tekniska expertis vill vara med och skapa framgångsrik digitala marknadsföring för Pharmaxims varumärken.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER:

  • Formge samt producera digital och rörlig media samt tryckoriginal till digitala kanaler, print samt interna projekt.
  • Producera profilerande och taktisk marknadsföring riktat utifrån kampanj- och aktivitetsplan.
  • Hantera och ta hand om tekniska behov/problem på våra webbplatser

För att lyckas i rollen som Digital Designer ser vi att du har arbetat i en liknande roll. Du är van att arbeta både självständigt och i grupp, är formstark och brinner för det digitala mediet. Vi ser att du har en utbildning inom grafisk design och/eller webbdesign/webbutveckling. Du har goda kunskaper i Adobe Creative Cloud, så som InDesign, Photoshop, After Effects, Illustrator och Acrobat Pro, samt har erfarenhet av WordPress, HTML och CSS. Det är en fördel om du kan JavaScript och PHP. Det är ett stort plus i kanten om du har erfarenhet och vana att driva trafik genom Google Ads och sökordsoptimering.

PROFIL:

Vi tror att du:

  • har flera års erfarenhet som grafisk formgivare av digitalt och rörligt samt tryckt produktion och marknadsföring på en marknadsavdelning, reklambyrå eller motsvarande inom konsumentinriktad detaljhandel.
  • kan producera från idé ända ut till tryck eller digitalt material. Är noggrann och säkerställer att produktionerna håller hög kvalitet och levereras i rätt tid.
  • tar egna initiativ, är driven och självgående i högt arbetstempo samt bidrar med innovativa idéer och lösningar kring tryckt och digital marknadsföring.
  • har erfarenhet av varumärkesarbete.
  • är van att planera din egen tid och leverera på korta deadlines.
  • ser utmaningar och möjligheter i ett organiserat kaos.
  • har ett grafiskt öga och bred förståelse för content marketing och det organiska söket.
  • vill ständigt utveckla ditt designtänk och dina kunskaper kring grafisk formgivning och webbutveckling, och du förstår hur dessa komponenter tillsammans bygger inspirerande och konverterande marknadsföring.

Om du känner dig träffad av denna beskrivning önskar vi att du skickar en ansökan till oss innehållandes CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!

Ny podd: Anni Sandgren – I grund och botten handlar det om att ställa frågan är det här dumt eller smart?

I dagens avsnitt av Branschkollpodden träffar vi Anni Sandgren, CSR Manager på New Wave Group. Vi pratar bland annat om, klimatkompensering, var man börjar sitt hållbarhetsarbete och om hur produktmediabranschens hållbarhetsarbete ser ut om tio år. Missa inte det här! (mer…)

Postutredningen får kritik från branschen – ”Saknar flera perspektiv och viktiga framtidsfrågor”

Ravindra Parasnis, vd för Grafiska Företagen (Bild: Grafiska Företagen)

”Uppenbart att regeringen måste ge tilläggsdirektiv för att säkerställa en framtidssäkrad postpolitik”.

De är först i världen att foliera trycksaker med metallpulver

Mr. Barthel, ägare till tyska Barthel Gruppe och Jan Franz Allerkamp, vd på Actega Metal Print (Bilder: Actega)

De är först med banbrytande teknik för foliering.