Stockholm

PGM söker Webbutvecklare med intresse för e-handel

Fullständig jobbeskrivning

Har du ett par års erfarenhet av webbutveckling och nyfiken på en roll inom e-handel? Då skulle PGM kunna vara den perfekta arbetsplatsen för dig!

PGM är en strategisk produktmediabyrå som levererar fantasifulla, proaktiva och kreativa e-handelslösningar som stärker kundernas varumärke. PGM har under drygt 30 år utvecklats till ett team med projektledare, designers och supporterande funktioner som tillsammans ger sina kunder det bästa möjliga stödet i sitt arbete med produktmedia och varumärkesexponering.

PGM erbjuder dig

En roll som webbutvecklare på en liten och familjär produktmediabyrå där samarbete och gemenskap är viktiga faktorer för framgång! Ditt huvudsakliga fokus kommer framförallt handla om att underhålla och vidareutveckla befintliga kunders webbshoppar, parallellt kommer du även arbeta i projekt tillsammans med grafiker och projektledare där du bidrar med den tekniska kompetensen avseende webbutveckling och en bättre kundupplevelse i webshopparna.

Vem är du?

Detta är den perfekta rollen för dig som är nyfiken och ständigt söker ny kunskap inom system- och webbutveckling. Vi tror att du har jobbat med webbutveckling i ett par år och söker en roll där du kan utvecklas vidare!

PGM söker dig med ett starkt intresse för webbutveckling och tekniska lösningar. För att lyckas och trivas i rollen behöver du vara drivande och självgående i ditt arbetssätt. Du arbetar aktivt med din egen kompetensutveckling och känner dig trygg i hur du tar reda på information för att komma vidare i dina projekt. Du har ett ödmjukt förhållningssätt till utmaningar och vågar berätta när du behöver hjälp och stöttning. Likaså är du generös när det kommer till att dela med dig av såväl kunskap som lösningar på problem tillsammans med kollegorna i teamet.

Hur tycker du att det låter såhär långt? Vi vågar påstå att PGM är den perfekta läromästaren för dig som vill utvecklas till en självständig webbutvecklare inom e-handel då du i din roll har tillgång till kompetenta projektledare, grafiker och kundansvariga med gedigen bakgrund inom e-handel och produktmedia. Visst låter det spännande?

Vi tror att du
  • har ett genuint intresse för webbutveckling och vill arbeta med såväl frontend som backend
  • har studerat webbutveckling och arbetat 1-2 år i en roll som utvecklare
  • är nyfiken på e-handel
  • talar och skriver obehindrat på svenska och/eller engelska
  • har kunskap och erfarenhet av PHP, CSS, HTML, Javascript, Magento och API-utveckling
Anställningsform och omfattning

Heltid. Du erbjuds en tillsvidareanställning med tillämpning av 6 månaders provanställning.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons