PF Concept söker Kundtjänstmedarbetare
Just nu söker PF Concept en engagerad kundtjänstmedarbetare som vill vara med på en spännande resa i ett nationellt bolag. Är du en problemlösare och älskar att ge kunder den bästa servicen? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
Om vår kund
PF Concept grundades 1984 och är en del av globala Polyconcept-koncernen som erbjuder ett unikt och komplett sortiment av produktmedia. Företaget har sitt europeiska huvudkontor i Nederländerna och är idag ledande på den europeiska marknaden. Polyconcept-koncernen är världsledande när det kommer till produktmedia med fem dotterbolag och kunder i över 100 länder. PF Concept har 5 säljkontor i Norden och för att kunna tillhandahålla unika märknings- och leveranstjänster till kunderna har de samlat logistik samt märkning under samma tak i företagets anläggning i Polen. Med hjälp av de centraliserade tjänsterna blir PF Concept ett självklart val för både små och stora kunder världen över.
Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare hos PF Concept kommer du tillhöra kontoret i Mölndal/Göteborg, där du kontinuerligt kommer att arbeta med nordiska kunder. Idag arbetar det ca 30 personer inom kundtjänst, administration och försäljning och du kommer därav bli en lagspelare i detta härliga och dynamiska team. PF Concept omfattas av en öppen och uppmuntrande företagskultur, där företaget erbjuder en modern arbetsplats med möjligheten att arbeta hemifrån. De främsta arbetsuppgifter som du som kundtjänstmedarbetare kommer att ha är att hjälpa PF Concepts kunder/återförsäljare men även deras utesäljare med:
- Offerter
- Säljsupport
- Orderläggning
- Leveransbevakning
Du kommer aktivt arbeta med att ge bästa möjliga service till PF Concepts kunder.
Villkor:
Start: Omgående.
Område: Mölndal.
Omfattning: Heltid 6 mån med chans till förlängning
Din profil
För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare hos PF Concept ser vi gärna att du har en avslutad gymnasieutbildning samt tidigare erfarenhet inom kundtjänst, försäljning eller orderadministration. Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i olika typer av affärssystem. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och det är meriterande om du besitter kunskaper i danska, norska eller finska. Som person har du en positivinställning, du älskar service och vill ständigt utvecklas i din roll.
Du är en person som ser möjligheter snarare än problem och du har en grym kommunikationsförmåga både i tal och skrift. Vidare har du en förmåga att se kunden och dess behov och du motiveras av att ge kunden bästa möjliga service. Du trivs i en administrativ och serviceinriktad miljö där telefon och dator är dina främsta arbetsredskap. Att ta ansvar för dina arbetsuppgifter är en självklarhet för dig och du har inga problem med att stundtals arbeta i ett högt tempo.
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt