PF Concept släpper nytt katalogkoncept – ”Vi tror att framtiden är digital”

PF Concept nya tilltag, ”House of Inspiration”, är en digital verktygslåda som ska göra det enklare för ÅF att skapa digital marknadsföring. Bland annat genom digitala kataloger och färdigt innehåll för sociala medier. Det finns fortfarande möjlighet att få en fysisk katalog, men de görs via print on demand.

Nästa steg i PF Concepts digitala transformation

Från en papperskatalog 2019 till ett stort utbud av digitalt innehåll 2020, PF säger sig vilja erbjuda marknadsföringsstöd som möjligt i dessa svåra tider. Man har därför samlat bland annat katalogen och banners till Instagram och LinkedIn på ett ställe.

Möjlighet att trycka kataloger on demand

Om kunden fortfarande vill ha den fysiska katalogen kan den skickas direkt till kund via bolagets dedikerade tryckpartners.

PF Concept tror att framtiden är digital, men ibland kan det fortfarande vara intressant att skicka ett fysisk magasin, skriver man i ett pressmeddelande.

Slutligen har man skapat en plattform på www.house-of-inspiration.gifts där slutkunden ska kunna få inspiration.