Logga in

PF Concept börjar tillverka egna anteckningsblock och post-it-lappar

29 mars, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Några av de produkter som PF Concept nu börjar producera själva i sin fabrik i Storbritannien.

PF Concept startar egen tillverkning av pappersbaserad produktmedia. ”Stora fördelar för den skandinaviska marknaden”.

Den globala promotionleverantören PF Concept är känd för ett brett produktsortiment med produkter från flera olika segment av promotionbranschen. I Mars så gjorde de entré på tillverkning-sidan, och tillverkar numera sina egna pappersprodukter på en fabrik i Blackpool, Storbritannien.

Anteckningsblock, post-it-lappar, kalendrar, block och allehanda pappersprodukter tillverkas nu alltså i egen regi av PF Concept i Europa. Med den nya anläggningen så stärker man sitt produktutbud signifikant.

Den egna tillverkningen innebär en omfattande produktportfölj med produkter som har ”Made in UK”-stämpel, är konkurrenskraftigt prissatt och har snabba leveranstider.

– Jag är väldigt glad att vi inte längre endast är en leverantör, vi tillverkar våra egna produkter nu och kan sälja dem direkt till våra kunder. Med det här initiativet väljer vi en unik väg i industrin och skapar oss en stor fördel eftersom vi kan leverera effektivare och snabbare service och få fram produkterna billigare, säger Pieter Boonekamp, Senior Vice President för sälj och marknadsföring i Europa på PF Concept.

– PF Concept är nu ett ”Made in Europe”-företag när det kommer till anteckningsblock och andra pappersprodukter. Förutom mer flexibilitet och kortare ledtider, eftersom orders kan behandlas direkt, så gör det här också oss oberoende av underleverantörer. Det här kommer avsevärt snabba upp leveranstiderna, och är en av många fördelar för den skandinaviska och europeiska marknaden, avslutar Jörgen Lorentzon, vd för PF Concept i Skandinavien.

Flyttar trycket från Polen till Norge – ”Klimatet blir säljargument”

(Bild: Marius Dalseg Sætre)

Flyttar hem trycket till Norge – klimatpåverkan mer än halveras.

Elanders Q3: ”Vårt bästa kvartal någonsin resultatmässigt”

Elanders koncernchef Magnus Nilsson. (Bild: Elanders)

– Jag är väldigt nöjd med att vi trots covid-19-pandemin lyckas prestera vårt bästa kvartal någonsin resultatmässigt.

Tre grafiska företag nominerade i kommunikationstävling

Kan prisas i kommunikationstävlingen Publishingpriset.

Trydells Tryckeri, Elanders och Danagårdlitho är nominerade. (mer…)

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!