Logga in

PF Concept börjar tillverka egna anteckningsblock och post-it-lappar

29 mars, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Några av de produkter som PF Concept nu börjar producera själva i sin fabrik i Storbritannien.

PF Concept startar egen tillverkning av pappersbaserad produktmedia. ”Stora fördelar för den skandinaviska marknaden”.

Den globala promotionleverantören PF Concept är känd för ett brett produktsortiment med produkter från flera olika segment av promotionbranschen. I Mars så gjorde de entré på tillverkning-sidan, och tillverkar numera sina egna pappersprodukter på en fabrik i Blackpool, Storbritannien.

Anteckningsblock, post-it-lappar, kalendrar, block och allehanda pappersprodukter tillverkas nu alltså i egen regi av PF Concept i Europa. Med den nya anläggningen så stärker man sitt produktutbud signifikant.

Den egna tillverkningen innebär en omfattande produktportfölj med produkter som har ”Made in UK”-stämpel, är konkurrenskraftigt prissatt och har snabba leveranstider.

– Jag är väldigt glad att vi inte längre endast är en leverantör, vi tillverkar våra egna produkter nu och kan sälja dem direkt till våra kunder. Med det här initiativet väljer vi en unik väg i industrin och skapar oss en stor fördel eftersom vi kan leverera effektivare och snabbare service och få fram produkterna billigare, säger Pieter Boonekamp, Senior Vice President för sälj och marknadsföring i Europa på PF Concept.

– PF Concept är nu ett ”Made in Europe”-företag när det kommer till anteckningsblock och andra pappersprodukter. Förutom mer flexibilitet och kortare ledtider, eftersom orders kan behandlas direkt, så gör det här också oss oberoende av underleverantörer. Det här kommer avsevärt snabba upp leveranstiderna, och är en av många fördelar för den skandinaviska och europeiska marknaden, avslutar Jörgen Lorentzon, vd för PF Concept i Skandinavien.

21 Grams gör stort förvärv

21 Grams har förvärvat 100 procent av aktierna i Mailworld Group,

Reklamkakan 2018 – fysisk kommunikation står stark (med några självklara undantag)

IRM har släppt sin årsrapport för 2018.

Svenska tryckeri-chefer

Lite branschstatistik.

Fälls för ”vilseledande” miljökommunikation – hur kommunicerar du?

Vilseledande: ”För varje tugga hjälper du till att rädda klimatet”.

Kodaks flexoverksamhet får nytt namn – försäljningen klar

Nya namnet hämtas från historien – och blickar framåt.

Det nya namnet på Kodaks sålda flexo-del blir Miraclon – men varumärket Kodak består. (mer…)

Mässa: Retail experience live – lär dig mer om konsumentbeteenden, shopping och kommunikation

15 och 16 maj hålls mässan Retail experience live i Kista där ett gäng utställare och föreläsare berätta om alla de senaste trenderna inom retail. Bland bolagen som ställer ut finns flera grafiska företag

Bertelsmann Printing Group stänger tryckeri, byter ledning och effektiviserar

Dirk Kemmerer blir ny vd för Bertelsmann Printing Group. (Bild: Bertelsmann)

Bertelsmann Printing Group, en av Europas största tryckeri-koncerner med 8.000 anställda, meddelar förändringar i koncernen:

Elon gör om 300 butiker – de får uppdraget

Elons över 300 butiker ska få helt nytt utseende – för detta har man valt två partners för extern skyltning och butiksinredning. 

Europas största boktryckeri har bytt ägare igen

Efter bara nio månader har man sålt de 16 tryckerierna. (mer…)