Parks and Resorts söker Junior originalare

Om Parks and Resorts

Parks and Resorts är Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Närmare 3 miljoner människor besöker våra anläggningar varje år och tillsammans omsätter de ca en miljard kronor årligen. Vårt jobb är att med fingertoppskänsla och helhetstänkande överträffa deras förväntningar. Varje gång.

Om jobbet

På Park & Resorts inhousebyrå arbetar ett kreativt och ungt gäng i en spännande miljö vid Gröna Lund på Djurgården I Stockholm. Du har kunskaperna som krävs för att producera formstarka original för olika medier, såväl tryckta som digitala vid sidan av goda kunskaper och känsla för typografi och layout. Uppdraget inkluderar främst produktionsinriktade uppdrag som monteringar av annonser och behandling av bilder och illustrationer. Tjänsten är ett tidsbegränsat konsultuppdrag via Modul Sthlm på heltid och på plats under perioden 22 mars till 24 sep 2021.

Om dig

Vi tror att du är ganska nyutexaminerad från en grafisk utbildning eller självlärd. Vi lägger större tyngd vid vad du kan än om du har en formell utbildning – därför är det viktigt att du har en portfolio som imponerar på oss. Det är en merit om du tidigare jobbat med att producera formstarka original för såväl tryckta som digitala medier. För att klara uppdraget behöver du ha goda kunskaper i CS-paketet, t.ex. Photoshop, Illustrator och Indesign. Du motiveras av noggrannhet och ett kvalitetstänk som originalare. För att bli en i gänget behöver du vara en lagspelare som är lyhörd, prestigelös, trygg och lätt att samarbeta med. Du har en stark egen drivkraft och förmåga att skapa god stämning.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Coca-Cola i Sverige byter till återvunnen plast

Förnybar el och delning av utsläppsdata är några av kraven man nu ställer på sina underleverantörer.

Förra året blev Sveriges Coca-Colas första marknaden i världen där företaget gick över till 100 procent återvunnen plast för hela den lokalproducerade PET-portföljen. Nu byts även plastfilmen runt alla stora flaskor i fyrpack ut till 100 procent återvunnen plast, skriver man i ett pressmeddelande.

Coca-Cola skriver att man arbetar ”för en värld utan avfall”. Och som en del i detta arbete, med målet att komma ned till noll utsläpp av växthusgaser 2040, tas nu ytterligare ett steg. Under första halvåret i år går Coca-Cola i Sverige över till återvunnen plastfilm (PELD) på alla fyrpack för flaskor över 1,5 liter.

– Plast är ett effektivt förpackningsmaterial förutsatt att det samlas in och återanvänds så att inget blir till skräp. Coca‑Cola i Sverige vill vara med och bidra till omställningen mot en cirkulär ekonomi. Nu tar vi ett stort steg när vi som första marknad i världen går över till 100 procent återvunnen plast för hela den lokalproducerade portföljen, säger Sofie Eliasson Morsink, vd Coca‑Cola European Partners Sverige AB

Krav på underleverantörer

Eftersom drygt 90 procent av utsläppen uppstår i scope 3 (indirekta utsläpp som uppstår i värdekedjan, både uppströms och nedströms) måste leverantörer mobiliseras och nära samarbeten inledas. Coca-Cola uppger att man för att nå netto noll 2040 är målet att 100 procent av de strategiska leverantörerna ska ”sätta vetenskapligt baserade reduktionsmål och använda 100 procent förnybar el till 2023 samt dela data för sina utsläpp av växthusgaser”.

Läs mer om Coca-Colas klimatmål här.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stabilt år för Promotionhuset

redaktionen@branschkoll.se
Annons

NWP-ÅF vinner upphandlingar på löpande band – fyra bara i år

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu ett universitet på jakt efter produktmedia – maxvärde 10 miljoner kronor

redaktionen@branschkoll.se
Annons