PAR ny huvudsponsor för Guldnyckeln

Pressmeddelande 2010-11-11

PAR tar över som huvudsponsor för Guldnyckeln, dm-branschens tävling och den som har tydligast fokus på smart, resultatdrivande direktkommunikation i alla slags kanaler. Sponsorskapet löper över två år.

– Jag är oerhört glad att PAR blir ny huvudsponsor för Guldnyckeln, säger Mikael von Ekensteen, vd på SWEDMA. PAR har under flera år varit sponsor för priset Diamantnyckeln och bidragit med tjänster kring urval och adresser. Att de nu växlar upp sitt engagemang är ett bra, tydligt kvitto på värdet av den nytta Guldnyckeln ger både branschen och sponsorerna.

Guldnyckeldagen genomförs den 24 mars 2011 för 29:e gången och förutom att vara en galakväll med prisutdelning och fest, samlar dagen branschen för att under ett fullmatat seminarium i SWEDMAs regi lyssna till flera namnkunniga och spännande föreläsare.

Direktmarknadsföringen som metodik är på stark frammarsch, trots de senare årens motgångar för stora delar av marknadsföringsbranschen. Guldnyckeln är med sin position som en av den svenska reklam- och marknadsföringsvärldens största kompetensföreteelser med och belyser de fördelar som direktmarknadsföringen har i sitt resultatorienterade synsätt.

– För oss handlar sponsorskapet om att hjälpa till att belysa den viktiga roll som direktmarknadsföringen har för att skapa framgång. Det har vi under en följd av år redan gjort via vårt sponsorskap av ”best-in-show-priset” Diamantnyckeln. Men nu känns det helt rätt i tiden att ta över huvudsponsorskapet, säger Pia Törnqvist, marknadschef på PAR.

Förutom PAR är även följande sponsorer klara:
Abakus
Bong
Elanders
Gabor & co
MediaEffekt
Alfatell
Dagens Media
AGI

Guldnyckeln äger rum den 24 mars 2011. Sista inlämningsdag för bidrag till tävlingen är den 28 januari 2011.

För mer information, kontakta:
Pia Törnqvist, marknadschef, PAR: pia.tornqvist@par.se, 0706 89 76 59
Mikael von Ekensteen, vd, SWEDMA: mikael.ekensteen@swedma.se, 08 53 48 02 62

Om Guldnyckeln
Guldnyckeln är Sveriges största tävling i direktmarknadsföring och arrangeras av SWEDMA – intresseorganisationen för direktmarknadsföring. Tävlingen vilar på de tre benen strategi, kreativitet och resultat, och är den enda tävling i reklam och marknadsföring, där alla dessa delar ingår. Guldnyckeln belönar direktmarknadsföring som, oavsett media, åstadkommit respons som är mätbar på individnivå. Vinnarna har uppnått höga poäng inom alla tre områdena. Mer information på guldnyckeln.se.

UPM Raflatacs linerlesssortiment koldioxidneutralt

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny utmärkelse instiftad: ”Hon har satt Sunne på flexo-världskartan”

Har visat stort engagemang i utbildning och utveckling inom den flexografiska branschen.

Branschorganisationen Sweflex har instiftat Sweflex Award som den femte maj delades ut för första gången. Det är Brobygrafiskas mångåriga (15 år!) rektor Inga-Lill Lindqvist som är prisets första mottagare.

Motiveringen lyder:

”Inga-Lill Lindqvist tilldelas Sweflex Award för förtjänstfulla insatser och engagemang i utbildning och utveckling inom den flexografiska branschen.

Med sin innovativa förmåga och framtidsvision har hon satt Brobygrafiska utbildning och Sunne på världskartan som ett erkänt utbildningscenter för flexografisk industri.

Exempel på detta är gymnasieutbildningar för flexografisk produktion och yrkesutbildningar för förpackningsdesign, grafisk produktion och weborienterade utbildningar samt olika uppdragsutbildningar för den flexografiska branschen. Inga-Lill har förstått att det krävs resurser för teknikutveckling och en välutbildad lärarkår.

Idag är Brobygrafiska en av Europas modernaste skolor, både utbildnings- samt utrustningsmässigt.
Inga-Lill Lindqvist är en mycket värdig mottagare av Sweflex Award”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny säljare till Lexit

Dan Ståhl är anställd som ny säljare med kundansvar till Lexit Group Sweden, enligt ett inlägg på Linkedin.

Dan kommer närmast från en tjänst som säljare på Strongpoint, där han var i drygt sju år och innan dess var han bland annat på Antonson Etikett.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

PODD: KLS Pureprint om framtidens cirkulära trycksaker

Ämnen i artikeln: C2CCirkularitetKLS Pureprint

I senaste avsnittet av Branschkollpodden pratar vi med Kasper Larsen från KLS Pureprint i Danmark om cirkulära och hållbara trycksaker.

Den här gången är podden på engelska och Kasper Larsen förklarar ingående hur certifieringen C2C fungerar för tryckta produkter – både marknadstryck och förpackningar. Man söker nu partners till sitt nätverk vilket han också berättar mer om i podden.

Den finns på Spotify och Apple Podcast – eller så lyssnar du här:

Historien började 2007 när KLS, då helt utan en strategi för framtiden, tog beslutet att göra hållbarhet till företagets viktigaste fråga. Sedan dess har man skaffat fler certifieringar än de flesta i branschen – och framför allt kan man producera tryckta produkter som lever upp till C2C-stadarden – något som endast tio tryckerier i hela världen kan.

I det här avsnittet lär du dig vad C2C är, varför det är ett bra sätt att göra trycksaker ännu mer hållbara och och vad det betyder för både branschen och kunderna som använder tryckta produkter.

Ämnen i artikeln: C2CCirkularitetKLS Pureprint
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tryckerikonkurs i Östergötland

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Åtta45 har ny platschef för tryckeriet i Falun

Ämnen i artikeln: Åtta.45

Marcus Wassborn har anställts som verksamhetsutvecklare och ny platschef på Åtta45 i Falun. Han kommer senast från rollen som försäljningschef på Strömberg där han jobbat på olika positioner sedan 2009.

– Det ska bli oerhört roligt och utmanande att få driva och utveckla enheten i Falun. För att få logistiken att fungera kommer jag bo och jobba varannan vecka i Falun och varannan veckan från Nyköping/Stockholm, säger Marcus Wassborn i en kommentar.

Ämnen i artikeln: Åtta.45
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Visutech tar Kyoceras inkjet till Finland

Ämnen i artikeln: KyoceraVisutech

Visutech är nu återförsäljare för Kyoceras inkjet-press – Taskalfa Pro 15000c – i Finland.

Ämnen i artikeln: KyoceraVisutech
redaktionen@branschkoll.se
Annons

En miljon hushåll har ljudboksabonnemang

Ämnen i artikeln: Ljudböcker

Antal hushåll med ljudboksabonnemang passerar för första gången en miljon, enligt en undersökning från Mediavision.

Ämnen i artikeln: Ljudböcker
redaktionen@branschkoll.se

Båstadgruppens väg framåt – ska bli mer av en one-stop-shop

Branschkoll har haft ett långt samtal med Båstadgruppens vd Jonas Cedås om vad som står i fokus på bolaget just nu om deras väg framåt.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

ÅF installerade två padelbanor på nya kontoret – nu flockas kunderna

Padel Rickard

En återförsäljare i Stockholm har installerat två padelbanor i anslutning till sitt kontor och därmed fått både nya och gamla kunders uppmärksamhet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]
[esi bk-get-single-ad group_id="2168" cache="public" ttl="0"]