Logga in

Papyrus söker Trycksakskonsult

29 mars, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Som trycksakskonsult hos oss ansvarar Du för att skapa efterfrågan på våra papperskvaliteter och tjänster hos reklambyråer, marknadsavdelningar, förlag och tryckerier. Genom uppsökande och bearbetande av nya kunder kommer Du, i samarbete med säljorganisationen, bidra till goda affärer för Papyrus och en fortsatt stark utveckling av vårt varumärke. Tjänsten är heltid, tillsvidare, en med placering i Göteborg eller Malmö.

Vi tror att frekventa besök hos kund är en förutsättning för att skapa goda relationer, vilket är en bas i all framgångsrik försäljning. Du bör tycka om att resa och att ständigt vara på jakt efter nya projekt, kunder och affärer. I dina arbetsuppgifter ingår uppsökande av nya kunder, personliga kundbesök, kundträffar, seminarier, utbildningar och liknande arrangemang.

Du kommer ingå i ett Skandinaviskt team bestående av fyra trycksakskonsulter som gemensamt bearbetar och utvidgar Papyrus kundsegment. Teamet har ständigt en tät dialog med säljkåren gällande vilka projekt som är på gång ute hos kunderna.

Kompetenskrav:

  • Eftergymnasial utbildning, gärna med grafisk inriktning
  • B-körkort
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Affärsmannaskap
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Hög social kompetens

Meriterande är:

  • Kännedom om branschen
  • Tillgång till grafiskt nätverk

Vi söker en kreativ person med mycket energi som brinner för papper, trycksaker och att göra goda affärer. Du skall ha förmåga och erfarenhet av att självständigt söka upp nya kunder samt driva och utveckla samarbetet med dem. Att Du har en god social förmåga och är nätverksbyggande ser vi som en självklarhet. För att lyckas bra i rollen måste du vara proaktiv och ha förmågan att planera din tid på ett effektivt sätt.

Intervjuer kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan.

Om Du har frågor om tjänsten, är Du välkommen att ringa Johan Svedung, försäljningschef i Sverige på tel: 070-636 73 54

Papyrus ingår i OptiGroup som är en ledande europeisk business-to-business distributör av produkter som är centrala för den löpande affärsverksamheten inom Facility & Foodservice Solutions, Industrial & Safety Solutions, Printing & Creative Solutions och Retail & Reseller Solutions. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse sina kunder med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. OptiGroup-koncernen med en nettoomsättning på 1,5 miljard EUR under 2017 och 2 100 anställda, ger support till över 90 000 kunder i 19 europeiska länder. www.optigroup.com

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Göteborgare tar ”Sveriges kanske trevligaste tryckeri” till Stockholm

Göteborgstryckeri öppnar i Stockholm. (Bilder: Wikimedia Commons. Götaplatsen av Historiker och Sergels torg av de:Benutzer:Stern. Bilderna är beskurna)

Service och kundlösningar i fokus när Göteborgstryckeri, med stort utbud av trycksaker och produktmedia, öppnar i Stockholm.

Karlshamns kommun tvingas göra om tryckeriupphandling – strider mot transparensprincipen

Ljungbergs tryckeri överklagade Karlshamns kommuns tryckeriupphandling tidigare i år – nu tvingas man nu göra om den efter en dom i Förvaltningsrätten. (mer…)

Världens mest hållbara sugrör görs av trä – Stora Enso teamar upp med startup-bolag

”Tillsammans med Stora Enso har vi utvecklat världens mest hållbara sugrör för produktion i industriell skala. Varje vecka produceras och konsumeras miljarder plastsugrör och vårt sugrör har potentialen att bli en riktig ”game changer”.

Driver försäljning av tryckpressar med hjälp av utbildning

(Bild: Inkish)

För Visutech är utbildning ett sätt att addera värde – det är bland annat så man hjälper sina kunder att utvecklas. (mer…)

Samsung tar över tronen – lägger mest pengar på marknadsföring av alla

Den årliga rapporten med de företag som annonserar mest har kommit och Samsung tar över första platsen från Procter & Gamble.

Årets effektivaste kampanjer utsedda – här är alla vinnarna

Nyligen korades årets effektivaste kommunikationsinsatser när tävlingen 100-wattaren avgjordes. Mest prisade annonsören blev Klarna medan byrån med mest vinster blev Åkestam Holst Noa.

(mer…)

Nilssons Tryckeri växer kraftigt med förvärv

Dataform och Häftdesign är specialiserad på block, häftisar och blanketter – nu byter de ägare. (Bilder från haftdesign.se och dataform.se)

Dataform i Kumla byter ägare när Nilssons Tryckeri förvärvar det från Taberg Media Group – ”Vi breddar oss med trading”. (mer…)

Lanserar fiberbaserad RFID-tagg – för smarta lösningar inom logistik och kommunikation

Stora Enso har lanserat en helt ny rfid-tagg baserad på fibrer. Tekniken möjliggör pappersbaserade och återvinningsbara rfid-taggar för digital autentisering av förpackningar och andra fysiska produkter.

Återvinningsbarhet av förpackningar växer i betydelse – påverkar köpbeslut i allt högre grad

Europeiska konsumenter vill se mer och bättre återvinningsbarhet hos förpackningar