Pacson söker Customer support
Vi söker nu en Customer Support till vår Front Office team, som vill vara med och växa med oss i den spännande utvecklingsfas PacsOn befinner sig i. Eftersom vi är i en stark tillväxtfas behöver du trivas att vara i en dynamisk, innovativ och händelserik miljö där du är med och gör skillnad!
Det ska vara roligt att gå till jobbet på våra bolag. Med vår glädje, energi och passion vill vi få människor att trivas och utvecklas tillsammans med oss. Vårt välmående ska smitta av sig till våra kunder, kollegor och leverantörer så att det är roligt att handla av oss.
På dessa grunder kan vi växa tryggt och alltid stå för vad vi lovar. Vi är företaget som värdesätter att skapa optimala helhetslösningar för våra kunder, oavsett produktgrupp eller orderstorlek. Den personliga kontakten med våra kunder är en grundläggande del i vår verksamhet.
Vi består idag av sju väletablerade företag på 16 orter där samtliga har en stark lokal förankring och lokalt engagemang.
Om rollen:
Som kundtjänstmedarbetare har du en bred roll där du arbetar i ett team tillsammans med övriga inom Front Office. Arbetsuppgifterna innebär att ha kundkontakt via telefon och mejl, och främst bemanna våra inkommande samtal och mejl samt ta fram offertunderlag och därtill uppdatera och underhålla data i våra system. Din uppgift är att säkerställa en hög servicenivå gentemot våra kunder.
Exempel på huvudarbetsuppgifter:
• Ansvar för företagets inkommande mail och samtal till Kundtjänst
• Bemanna vår reception för besökande kunder, leverantörer och övriga besökande
• Registrera kundorder, samt inköpsorder
• Svara på kunders frågor om våra produkter, tjänster, order samt leveranser och fakturor
• Ta fram affärsmässiga förslag på offerter
• Löpande leverantörskontakter
• Uppdatera kundernas prisavtal vid förändringar
Hur skapar vi succé?
Vi ser dig som en ambassadör för företaget och i denna roll är du med och bidrar till vår framgång. Som person är du är nyfiken och drivs av att ge förstklassig service och hjälpa kunden att hitta den bästa lösningen för varje givet tillfälle och lyhörd för kundernas specifika behov. Du drivs av att ge kunderna ett professionellt och affärsmässigt bemötande och ser vad som bidrar till god lönsamhet.
Du är mån om att väga in hållbarhet och miljöaspekten i dialogen med kunder och leverantörer. Du är förtroendeingivande och har en god administrativ förmåga och en vana i att ha många kontaktytor både internt och externt. Du har ett starkt resultatfokus i ditt arbete där du tar ägandeskap i frågor, är lösningsfokuserad och upprätthåller en naturlig ”can-do-mentalitet”.
· Goda datorvana och kunskaper i Officepaketet är ett krav
· God kännedom om uppdrag inom logistik är meriterande
· Lätt att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift både på engelska och svenska är ett krav.
· Vi ser gärna att du har några års erfarenhet ifrån liknande jobb i annat företag.
Vad erbjuder vi?
Allra viktigast för oss är att vi är ett team där tydlighet och tillit är viktiga ingredienser och att se möjligheter och ha kul på jobbet. Hos oss på PacsOn utgår vi ifrån att skapa en företagskultur där vi alltid strävar efter:
· Glädje – Leendet du sänder ut vänder åter till dig
· Engagemang – Vi blir var vi gör
· Mod – Våga för att vinna
Tillsammans är vi starka!
PacsOn ingår i OptiGroup som är en ledande europeisk distributionskoncern som erbjuder kundanpassade och hållbara försörjningslösningar till B2B-kunder. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse aktörer främst inom facility management, hotell & restaurang, hälso- & sjukvård, tillverkande industrier och den grafiska sektorn med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. OptiGroup-koncernen med en nettoomsättning på 1,0 miljard EUR under 2019 och 1 600 anställda, ger support till över 90 000 kunder i 17 europeiska länder. www.optigroup.com
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt