Jordbro

Pacson söker Customer support

Vi söker nu en Customer Support till vår Front Office team, som vill vara med och växa med oss i den spännande utvecklingsfas PacsOn befinner sig i. Eftersom vi är i en stark tillväxtfas behöver du trivas att vara i en dynamisk, innovativ och händelserik miljö där du är med och gör skillnad!

Det ska vara roligt att gå till jobbet på våra bolag. Med vår glädje, energi och passion vill vi få människor att trivas och utvecklas tillsammans med oss. Vårt välmående ska smitta av sig till våra kunder, kollegor och leverantörer så att det är roligt att handla av oss.

På dessa grunder kan vi växa tryggt och alltid stå för vad vi lovar. Vi är företaget som värdesätter att skapa optimala helhetslösningar för våra kunder, oavsett produktgrupp eller orderstorlek. Den personliga kontakten med våra kunder är en grundläggande del i vår verksamhet.

Vi består idag av sju väletablerade företag på 16 orter där samtliga har en stark lokal förankring och lokalt engagemang.

Om rollen:

Som kundtjänstmedarbetare har du en bred roll där du arbetar i ett team tillsammans med övriga inom Front Office. Arbetsuppgifterna innebär att ha kundkontakt via telefon och mejl, och främst bemanna våra inkommande samtal och mejl samt ta fram offertunderlag och därtill uppdatera och underhålla data i våra system. Din uppgift är att säkerställa en hög servicenivå gentemot våra kunder.

 Exempel på huvudarbetsuppgifter:

•         Ansvar för företagets inkommande mail och samtal till Kundtjänst

•         Bemanna vår reception för besökande kunder, leverantörer och övriga besökande

•         Registrera kundorder, samt inköpsorder

•         Svara på kunders frågor om våra produkter, tjänster, order samt leveranser och fakturor

•         Ta fram affärsmässiga förslag på offerter

•         Löpande leverantörskontakter

•         Uppdatera kundernas prisavtal vid förändringar

 Hur skapar vi succé?

Vi ser dig som en ambassadör för företaget och i denna roll är du med och bidrar till vår framgång. Som person är du är nyfiken och drivs av att ge förstklassig service och hjälpa kunden att hitta den bästa lösningen för varje givet tillfälle och lyhörd för kundernas specifika behov. Du drivs av att ge kunderna ett professionellt och affärsmässigt bemötande och ser vad som bidrar till god lönsamhet.

Du är mån om att väga in hållbarhet och miljöaspekten i dialogen med kunder och leverantörer. Du är förtroendeingivande och har en god administrativ förmåga och en vana i att ha många kontaktytor både internt och externt. Du har ett starkt resultatfokus i ditt arbete där du tar ägandeskap i frågor, är lösningsfokuserad och upprätthåller en naturlig ”can-do-mentalitet”.

·      Goda datorvana och kunskaper i Officepaketet är ett krav

·      God kännedom om uppdrag inom logistik är meriterande

·      Lätt att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift både på engelska och svenska är ett krav.

·      Vi ser gärna att du har några års erfarenhet ifrån liknande jobb i annat företag.

 Vad erbjuder vi?

Allra viktigast för oss är att vi är ett team där tydlighet och tillit är viktiga ingredienser och att se möjligheter och ha kul på jobbet. Hos oss på PacsOn utgår vi ifrån att skapa en företagskultur där vi alltid strävar efter:

·      Glädje – Leendet du sänder ut vänder åter till dig

·      Engagemang – Vi blir var vi gör

·      Mod – Våga för att vinna

 Tillsammans är vi starka!

PacsOn ingår i OptiGroup som är en ledande europeisk distributionskoncern som erbjuder kundanpassade och hållbara försörjningslösningar till B2B-kunder. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse aktörer främst inom facility management, hotell & restaurang, hälso- & sjukvård, tillverkande industrier och den grafiska sektorn med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. OptiGroup-koncernen med en nettoomsättning på 1,0 miljard EUR under 2019 och 1 600 anställda, ger support till över 90 000 kunder i 17 europeiska länder. www.optigroup.com

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons