Stockholm

OSS Nordic söker Grafisk Formgivare

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som grafisk Formgivare och är redo för din nästa utmaning i karriären? Här får du möjligheten att arbeta med uppdrag som innefattar allt från enstaka småuppdrag till större omprofileringar för stora kunder och kända varumärken. Är du den vi söker? Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval.

Om tjänsten

Hos OSS Nordic möts du av en välkomnande och glädjefylld atmosfär. Här jobbar 15 st medarbetare där alla jobbar tätt med varandra, mot samma uppsatta mål. Varje person är en viktig nyckelspelare för företagets framgångar. OSS Nordic är ett företag som startades 2017 och är verksamt inom företagsprofiliering i hela Norden. De hjälper företag och organisationer med deras grafiska profil och är med och bygger deras kunders varumärken. De har ett heltäckande produkt- och tjänsteutbud vilket ger dem bästa möjlighet att erbjuda kostnadseffektiva och professionella lösningar för deras kunder.

Nu söker OSS Nordic en Grafisk Formgivare till ateljén på Sollentunakontoret. Som originalare/grafisk formgivare är dina arbetsuppgifter framför allt originalframställning, designförslag och annat ateljéarbete för deras kunder. Även spännande interna uppdrag förekommer. Här får du möjlighet att ta ansvar för de uppdrag du arbetar med och har direktkontakt med säljare, projektledning, produktionspartners och kunder. Jobbet är omväxlande med både mindre och större uppdrag.

För att trivas i rollen som originalare/grafisk formgivare hos OSS Nordic tror vi att du uppskattar att jobba i en mindre grupp där du är beredd att hugga tag i olika uppgifter då deras ateljé har en stor bredd i sina leveranser. OSS Nordic arbetar med stort kundfokus och det medarbetarna gör skall alltid vara lösningsorienterat. Vi ser också att du skall ha tidigare erfarenhet av att arbeta med original- och designframställning för stora kunder för att vara väl insatt i arbetet. Vidare ser vi också att du är stresstålig och har god förmåga att arbeta med flera uppdrag parallellt.

Du erbjuds:

  • En arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter
  • Dedikerade medarbetare där alla arbetar som ett team
  • Ett varierande arbete
  • Fast lön, friskvårdsbidrag och 6 veckor semester

Arbetsuppgifter

  • Ha ansvar för de uppdrag du arbetar med
  • Grafisk formgivning med tillhörande tryckanpassning
  • Designförslag
  • Uppdatering av hemsida, sociala medier, webshop
  • Annat ateljéarbete för OSS Nordics kunder
  • Interna uppdrag

Vi söker dig som

  • Gymnasieutbildning
  • Minst 2-5 års erfarenhet av tidigare arbete som originalare/grafisk designer
  • God datorvana, arbetar i MAC
  • Arbetar obehindrat i Adobe-programmen
  • Mycket god svenska och god engelska, i både tal och skrift

Som person är du:

  • Stresstålig
  • Strukturerad
  • Noggrann
  • Lösningsorienterad

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, ca 8-17
  • Placering: Sollentuna, Stockholm

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Posterföretag i konkurs

Andra aktörer ser fortsatt positiv utveckling i nischen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Naturvårdsverkets fakta om plast – och hur den kan hanteras bättre

IVL har på uppdrag av Naturvårdsverket tagit fram en checklista på hur företag jobba smartare med plast.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt samarbete ska få fler att panta sina förpackningar

Förpackningsinsamlingen, FTI, har inlett ett samarbete med återvinningsappen Bower med målet att ännu fler förpackningar ska lämnas till återvinning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ketchup i pappersflaska

Kraft Heinz Company har aviserat att de startar ett samarbete med förpackningsutvecklaren Pulpex för att tillsammans ta fram en träfiberbaserad flaska för Heinz ketchup.

Denna flaska är en del i arbetet för företaget att uppnå målet att alla förpackningar ska vara helt återvinningsbara, återanvändbara eller komposterbara senast 2025. Förutom detta så har företaget målet att vara nettonollutsläppare av växthusgaser senast 2050, säger man i ett pressmeddelande.

– Förpackningsavfall är en utmaning som vi alla måste göra vårt bästa för att ta itu med. Det är därför vi är fast beslutna att vidta åtgärder för att ta fram hållbara förpackningslösningar för våra varumärken. Den nya flaskan är ett exempel på hur vi tillämpar kreativitet och innovation för att utforska nya metoder för att förse konsumenterna med hållbara förpackningar, säger Kraft Heinz vd Miguel Patricio.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons