Umeå

Original Tryckeri söker Säljare

Original Tryckeri är inne i en expansiv fas och behöver nu förstärka verksamheten med en engagerad och relationsinriktad säljare som vill bidra och följa med på vår resa framåt.

Ditt nya arbete

I rollen som säljare hos oss kommer du tillsammans med dina kollegor att ansvara för våra befintliga och framtida kunder.

Största delen av arbetet består av att utveckla och säkerställa goda affärsrelationer med befintliga kunder.

Du förväntas dessutom bearbeta marknaden, hitta nya kunder och bredda både ditt och vårt yrkesnätverk i regionen.

I arbetsuppgifterna ingår för tjänsten både förberedande och uppföljande aktiviteter, som att boka kundbesök, lämna offerter, förhandla, teckna avtal och följa upp offerter och genomförda affärer.

Dina kvalifikationer

Du har några års erfarenhet av försäljning där ett strukturerat och affärsinriktat arbetssätt varit grunden för att nå uppsatta mål.

Har du dessutom ett brett kontaktnät och erfarenhet från branschen – ser vi det som meriterande.

Arbetet kräver B-körkort samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du engagerad och positiv och tycker om att lära dig nya saker.

Du är dessutom både kommunikativ och förtroendeingivande samt har förmågan att skapa och bibehålla långsiktiga relationer, både inom och utanför företaget.

Vi förutsätter att du är lyhörd och trivs med att arbeta nära kunden för att förstå dess behov.

Din ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 15 oktober till lennie@originaltryck.se.

Har du frågor gällande tjänsten går det bra att kontakta vd Lennie Nylén, 090-205 79 42.

Om Original Tryckeri

Original härstammar från Umeås äldsta tryckeri som grundades 1908, samt från Nya tryckeriet i Lycksele.

Idag är Original ett fullservicetryckeri i Norrland med all produktion i egen regi.

Vi är lösningsorienterade och nytänkande med hög lokal närvaro och stort personligt engagemang.

Vi finns representerade i Umeå och Lycksele och är idag 12 medarbetare som gärna samarbetar och på bästa sätt nyttjar vår kompetens, kapacitet och maskinpark utefter behov.

På Original är vi även engagerade i vår omgivning och gör allt vi kan för att minska vår miljöpåverkan.

Vårt miljö- och kvalitetsarbete genomsyrar därför alla de investeringar vi gör.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Lessebo expanderar inom lyxförpackningar – han ska leda satsningen

Lessebo Paper gör en strategisk satsning på den skandinaviska marknaden genom att rekrytera Christofer de la Motte som ny Key Account Manager.

Fokus kommer att ligga på att expandera Lessebo Papers marknadsandelar inom lyxförpackning i Skandinavien.

Det svenska pappersbruket producerar och säljer papper under varumärkena Scandia 2000, Lessebo Luxury Packaging, Kaskad och Colorit.

Christofer kommer närmast från OnePartnerGroup där han arbetade som försäljningschef.

”Det känns mycket bra att börja arbeta för Lessebo Paper med tanke på deras hårda arbete när det gäller miljö och har nu positionerat sig som en av de mest miljövänligaste pappersproducenterna. Det är dessutom ett attraktivt varumärke med en stark produktmix som ligger helt rätt i tiden.”

Christofer de la Motte
redaktionen@branschkoll.se
Annons

”Ett lyckligt slut” säger Petter Stordalen när han lämnar bokbranschen

Norska förlaget Strawberry Publishing, som Petter Stordalen drog igång 2018, ägs nu till 83 procent av Bonnier efter att Stordalen sålt sina sista andelar till det svenska storförlaget. För ett år sedan köpte Bonnier 70 procent av aktierna och nu har man tagit över de sista delarna från Stordalen.

– Det här är bara slutet på början för ett förlag som ska fortsätta skriva historia, säger Petter Stordalen.

Nu byter man också namn till Bonnier Norsk Forlag AS. 2020 låg omsättningen på 150 miljoner norska kronor.

Ett lyckligt slut säger hotellmagnaten i pressmeddelandet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd för Arctic Papers pappersproduktion i Sverige

Arctic Paper tillsätter Kent Blom som ny vd för koncernens pappersproduktion i Sverige som omfattar de båda bruken i Grycksbo och Munkedal.

Nuvarande vd för Arctic Paper Grycksbo går i pension till sommaren 2022 och i nuläget är det koncernens finanschef som är vd för bruket i Munkedal. 

Kent Blom är 40 år och bosatt i Örebro. Han har lång erfarenhet av produktion och produktionsstyrning från ledande befattningar i Atlas Copco och Strängbetong. Senast kommer Kent Blom från rollen som vd i Meritor HVS AB, ett verkstadsbolag som är underleverantör till fordonsindustrin.

”Kent Blom har gedigen erfarenhet av industriell produktion och är väl meriterad att utveckla verksamheten vid våra svenska bruk, där hållbarhet, nya produkter och innovationer inom både grafiska papper och förpackningspapper blir än viktigare i framtiden”.

Michal Jarczyński, CEO i Arctic Paper
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Arkitektkopia prisar Sveriges bästa inhousebyråer – här är alla vinnarna

Vinnarna i årets upplaga av Arkitektkopias inhousetävling har utsetts vid en gala på Berns i Stockholm.

Arkitektkopia firar 10-års-jubileum som tävlingens arrangör där man delar ut priser för reklam och kommunikation som är skapad på svenska inhousebyråer.

Kry/Livi utsågs av juryn till årets inhousebyrå..

– Arbetsmarknaden för kreatörer och kommunikatörer har förändrats de senare decennierna och idag återfinns en stor del av kompetensen direkt ute hos företagen. Inhousetävlingen känns mer relevant än någonsin.

Anette Fredriksson, försäljnings- och marknadschef hos Arkitektkopia

Inhousetävlingens vision är att lyfta fram det arbete som görs inom inhousebyråer och skapa ett forum för erfarenhetsutbyte, nätverkande och ökad kunskap om vad som skapar framgångsrik kommunikation.

– Till skillnad från många andra utmärkelser som handlar om årets bästa prestation, så hyllas här hela team av medarbetare som skapat någonting tillsammans.

Gunnar Duintjer, vd för Arkitektkopia

En jury bedömer tävlingsbidragen och korar en vinnare i respektive kategori. Juryn tittar huvudsakligen på strategi, idéhöjd, kreativitet och resultat. I kategorin Årets Inhousebyrå bedömer juryn framgångsrikt marknadsföringsarbete, strukturer, processer, ett professionellt arbetssätt samt resultat.

Här är alla vinnarna 2021:

Bästa Collab

  • Guld – Håll Sverige Rent, Skräpplockardagarna
  • Silver – Sveriges Radio & SVT, Musikhjälpen
  • Brons – Arla Foods, Måla med Yoggi

Bästa Digital

  • Guld – Sony Music, The Walker Excavations
  • Silver – Lagerhaus, Båten
  • Brons – Högskolan Kristianstad, Hide and Seek Challenge

Bästa DR-utskick

  • Guld – Restaurang K-Märkt, Digital lunch
  • Silver – Semcon, Lova mindre
  • Brons – Ejendals, Uniformerad personal

Bästa Expo

Folksam vann för bästa Expo.
  • Guld – Folksam, Hjärtat på Folksamskrapan
  • Silver – Ica Reklam, Handla med hänsyn
  • Brons – Arla Foods, Måla med yoggi

Bästa Print 

Göteborgs Symfoniker vann Bästa Print.
  • Guld – Göteborgs Symfoniker, En smak av Göteborgs konserthus
  • Silver – TRE Creative Agency, Tre’s bon
  • Brons – Unionen, Preppingkit 

Bästa Kampanj 

  • Guld – SBAB
  • Silver – Sony Music, The Walker Excavations
  • Brons – Coop, Trött på att nollspara?

Årets inhousebyrå 

  • Kry/Livi
redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons